NIET alleenstaande jonge moeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door aamm, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    welkom Luna !

lastig ja als je verhuist ben. ik ben inmiddels ook alle kanten al op verhuist. en steeds nieuwe vrienden maken is lastig vind ik want ja hoe begin je zoiets? natuurlijk heb je dan wel werk ( als het goed is ) en dan je colllega's met wie je misschien af kan spreken. maar vind dat zo raar uit zien als je vraagt kom laten we eens met zijn alle naar de bios gaan want ik heb geen vrienden meer :p
    wij zijn hier ook de eerste in onze "vriendenkring " ( de mensen die zijn blijven plakken op hyves.. ) die een kindje hebben en nu nog ene onderweg is. En ik denk gewoon dat als hun zwanger mochten zijn. of kinderen krijgen in ieder geval. dat ze meteen hier aan de deur hangen voor advies of weet ik veel niet wat.

Owh een vraagje aan de dames die misschien mee lezen...

Hebben jullie ook dat de mensen die het leuk vinden dat je zwanger ben of een kindje heb. dat ze je spullen gaan toestoppen.. ( tweedehands kleding of speelgoed )
    ik heb niks tegen tweedehands maar ik koop graag dingen zelf enzo. en meestal zijn de dingen die je dan krijg echt verwassen, verkleurd of mankeerd iets aan. hoe doen jullie dat als je echt echt echt het niet leuk vind wat ze je geven?? zeggen jullie gewoon van dankjewel pakken het aan en doen jullie het weg gooien of in een doos. of hebben jullie zoiets van uhh nee dankje we hebben al zoveel..
    mijn zolder staat onderhand vol met dingen dat ik denk sjeess wat moet ik er mee.

voor de mensen die al kinderen hebben in de leeftijd. tijdperk "nee " dus kindjes die tegen alles nee zeggen. hoe lossen jullie dat op? voel me altijd zo slecht als ik op visite ben en constant moet zeggen niet doen. of ga je even hier zitten of eet je bordje nu eens leeg. en dat de kleine dan heftig nee schud en schreeuwt "nee ". doen jullie gewoon net alsof je niet al 10 keer als een papegaai heb gezegt "niet doen " "eet op " "blijf hier " of hebben jullie zoiets van "je doet maar, ken me niks meer schelen"
    is moeilijk vind ik om alsmaar te moeten herhalen terwijl het veel makkelijker is om te zeggen ja doe maar of gewoon de gang laten gaan.

hebben jullie trouwens de eerste aflevering van tienermoeders gezien op sbs6 ?? van dinsdag 6 april.
    is een nieuwe serie. nou vond het belachelijk hoe sommige dachten en doen.

ik weet niet of ik nu een put open maakt en een rel veroorzaakt maar hoe kijken jullie tegen roken in de zwangerschap???
    eigenlijk ben ik er fel op tegen. maar in het roken algemeen eigenlijk ook als je dat niet ben. maar das mijn mening natuurlijk. beetje slechte ervaringen met rokende mensen die gewoon erg bot daarover doen tegen mij dat ik het maar moet slikken dat hun rook blazen richting mijn gezicht. of dat ik met de kleine op bezoek ben en ze weten dat ik er niet van hou en binnen een half uur de kamer of zaal blauw hebben gepaft, om mij maar weg te krijgen.kan ik woest om worden.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.986
    9.488
    113
    Gelderland
    denicepino1:

Over spullen toeschuiven! Een enkele keer gehad maar maak wel goed duidelijk dat ik er niet op zit te wachten. Maar sommigen komen wel met leuke spullen en dat is dan wel weer leuk. Mijn vriend wil absoluut geen tweedehands spullen maar dat vind ik dan weer erg overdreven:D
    Misschien kun je inmiddels de gekregen spullen op marktplaats aanbieden gratis af te halen??

Lastig zo'n nee fase. Hoe oud is je kindje nu?? meisje jongen??
    moeilijk wat je dan moet doen.. misschien hebben de anderen moeders goeie tips.

Tienermoeders: Ik heb het niet gezien vergeet het altijd. vond de vorige afleveringen echt heftig.

Ik ben gestopt met roken voordat we gingen stoppen met de pil. Ik wilde graag een kindje dus vond ik dat ik eerst moest stoppen met roken. ben nu nog steeds gestopt en wil niet dat iemand in de buurt van mijn kindje rookt. Maar ik weet dus ook hoe het is om te roken en dan hou je met niemand rekening want je weet niet wat voor overlast je veroorzaakt. Dit is mijn ervaring en wil er verder niemand mee beledigen;)

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Luna86

Mijn kleine meid is 21 maand nu. en echt een dondersteen :D haalt alles uit wat niet mag en ze weet het echt heel goed want draait zich om met een smile van kijk eens wat ik doe ! :p "ga je nog niets zeggen ??? " en dan zie maar eens boos te kijken. dan schiet je zowat in de lach !

ik heb een aantal dingen ook al weg gedaan afgelopen jaar want het werd echt teveel 3 zakken met kleding waar ik eigenlijk niks meer aan had omdat het te klein was. of het niet mijn smaak was. en ja oud speelgoed als het verkleurd en kapot is of niet compleet gaat het eigenlijk meteen de container in.
    ik vind tweedehands nu eigenlijk ook niet geweldig. maar ja sommige spulletjes ken je wel gebruiken ! zo ben ik super blij met mijn houte kinderstoel !!!! en was er een mooi esprit wit winterjasje maatje 67 in de zak met kleding. en die was te schattig om weg te doen !

goed dat je bent kunnen stoppen zal wel moeilijk zijn geweest om ineens te stoppen maar is wel voor een goed doel ( niet te zeggen dat je als je rookt een kindje krijgt dat vanalles mankeert ofzo ) ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik ooit zou gaan roken eigenlijk. kan daar niet in mee praten hoe dat is. en mijn vriend heeft ook nog nooit een sigaret aangeraakt.

vraagje :

waren jullie ook zo streng in de voeding tijdens zwangerschap.
    niet teveel koffie, geen rauw vlees,alchohol, geen zalm uit vaccuum verpakking geen buitenlandse kazen enzo. ? mijn moeder zei goed meid dat je zo sterk kan zijn in het goede eten te volgen nu je zwanger ben en je er ook echt aan houd. ( mijn moeder deed dat namelijk niet at ook gewoon tartaartje en biefstuk dat rood was van binnen )
    alchohol drinkt me vriend ook niet als hij al kijkt naar een glas/fles bier dan word hij al misselijk. en ik zelf dronk wel graag een wijntje als ik uit eten was ( 2 stuks) en op verjaardagen ( 2 stuks ) maar meer ook niet is wel handig als je beide geen alchohol drinkt dan is het een stuk goedkoper moet ik zeggen !

vraagje :
    zijn jullie allemaal weer op gewicht van voor de zwangerschap ( pen ) of vinden jullie het allemaal wel goed en hoe hebben jullie dat gedaan ??
    en hoeveel waren jullie aangekomen ik ben er nu met 31 weken 9 kg aangekomen. :D:p vorige keer bij mijn kleine meid tijdens zwangerschap 21 kg aangekomen. ( maar alles daarna ook weer af)
    ik heb gewoon flink gewandeld met de kleine, goed gegeten en veel op de wii fit gesport. en dat was genoeg heb niet echt in een fitness school hoeven hupsen en springen.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.986
    9.488
    113
    Gelderland
    Vraag 1:D Ik was best streng voor mezelf maar ook omdat ik van mezelf weet dat als ik 1 keer iets eet dan is de drempel laag om het nog een keer te eten! Ik ben bijv gek op rauw gehakt maar dit heb ik dus echt niet gesnoept tijdens het koken. ik heb 1 keer een slokje champagne op:p

vraag 2: Ik was bijna 30 kilo aangekomen en ik moet er nu nog 7,9:D merk wel dat het heel moeizaam gaat. Wat fijn dat je nog maar zo weinig bent aangekomen, goed hoor!!

Heerlijk zo'n kleine dondersteen ik kan niet wachten totdat Julian die leeftijd heeft:)

Denicepino: Voel je je goed?? en hioe ervaar je het dat er nog een kleintje bij komt??

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Luna :

ja vind het eigenlijk ook wel handig dat iknog niet zo heel veel ben aangekomen des te minder moet er straks weer af.
    maar ik eet eigenlijk gewoon alles waar ik trek in heb. en heb ik een keer trek in een stuk taart of chocola dan eet ik dat gewoon :D je meot wel een beetje kunnen genieten en niet altijd op een wortel of appel zitten kouwen.

Ik voel me redelijk goed. wel veel harde buiken laatste tijd, en me rug is einde dag pijnlijk en om over me ribben maar te zwijgen ! niet normaal. maar het gaat in ieder geval beter als de eerste zwangerschap al is het wel vermoeiender nu er ook nog ene rond rent in huis. dus ja een tweede zwangerschap moet je echt afentoe gewoon je rust nemen als je de kans krijg en niet denken van dat doe ik zo wel want dan is er nog wel een beetje tijd over maar zal je net zien dat de kleine dus absoluut geen zin heeft om mee te werken. en met optillen van de kleine op de commode om luier te verschonen of de trap af dragen. gaat steeds moeizamer . en de draai naar achteren met me dikke buik in een 3 deurs auto om de kleine in autostoeltje te zetten dat ken ik al een tijdje niet meer. maar gelukkig is mijn mannetje die me heel goed helpt.

jij ook al zo snoeper met rauw gehakt hihi. :p dat deed ik ook altijd maar ik doe dat nu echt niet omdat ook ik niet ken stoppen :D is zo verleidelijk he. hihi

geef je ook borstvoeding ?? of flesvoeding?
    ik ga weer voor borstvoeding het ging vorige keer ook al zo goed dus gaan we bij deze ook weer vol er tegenaan !
    heb zin om de kleine in me armen te hebben maar moet nog even geduld hebben.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.986
    9.488
    113
    Gelderland
    Ik kan me het goed voor stellen dat het vermoeiend is als er nog eentje rond huppelt gelukkig dat je goeie hulp van je partner krijgt.
    Ik heb borstvoeding geprobeerd is niet gelukt omdat Julian heel erg last van zijn nekje had van de bevalling ik heb nog een tijdje voeding af gekolfd maar op een gegeven moment liep de voeding zo terug dat ik volledig over ben gegaan op flesvoeding. vind het heel jammer maar ik heb me er bij neer kunnen leggen.
    Over ongeveer 57 dagen:D kun je je kleintje in de armen houden..
    Weet je wat het is??? Of laten jullie het een verassing zijn?

7. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ja nog ffies en ik moet ook echt geduld hebben. maar kijk er steeds meer naar uit. :D
    en me vriend die zegt ook steeds dat hij bijna niet kan wachten.we willen het nog een geheim houden :) dus we weten wat het word.

is wel jammer dat je niet borstvoeding heb kunnen geven. maar je hebt het in ieder geval goed geprobeert toch ! ik ben echt van plan om nog beter me best te doen. en echt rust te houden want was met de borstvoeding gewoon zo druk en gestresst dat het terug liep. vind het nu nog zonde. maar ik krijg nu nog een keer de kans om het opnieuw te doen. en hopelijk gaat het dan beter.

wat voor werk doe je eigenlijk ? en waar kom je vandaan ? of heb ik dat al eens gevraagt..??
    volgens mij zijn wij nog de enigste die hier iets plaatsen :(
    MAAR WEL GEZELLIG!!!!!!! zo kunnen we het wel beter bij houden :p

8. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Welkom Luna!
    Zo hee jullie zijn lekker aan het kletsen geslagen!:p Gezellig!
    Ik heb jullie verhalen wel gelezen en zal proberen wat vragen te beantwoorden.
    Over tweedehands kleding: wij krijgen ook ontzettend veel, vaak zitten er echt hele leuke dingen bij, dus die pluk ik er uit, de rest breng ik weer weg.

Over nee zeggen: dit is gelukkig een periode, mijn oudste kon er ook wat van! Snap dat je het lastig vind om elke keer te herhalen: niet doen! En ik heb ook meer dan eens toegegeven, maar dan wordt het alleen maar erger. Dus toen zijn we het anders gaan doen, we geven 3 keer een waarschuwing en anders moest ze even op een stoeltje zitten of op de trap. Dit werkte heel goed. Maar goed, jouw meisje is 21 maanden en ik weet niet of ze dit dan al begrijpt. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet wanneer we hier mee zijn begonnen bij Rosemarie.

Tienermoeders op sbs6: die heb ik ook gezien. Grappig, het eerste wat ik dacht: hoe kan je nou doorgaan met roken terwijl je zwanger bent en ook nog eens astma hebt! Ik snap best dat het moeilijk is om te stoppen met roken, ik heb zelf ook gerookt, maar het gaat als je zwanger bent niet meer alleen om jezelf. Maar dat is mijn mening;)

Ik lette tijdens mijn zwangerschappen trouwens ook heel erg op mijn voeding, soms iets té misschien:p Al heb ik wel 1 keer gezondigd, 1 keer een paar slokjes wijn gedronken..

Bij allebei de zwangerschappen ben ik 13 kilo aangekomen, dit was er 2 dagen na de bevalling al af, door de borstvoeding was ik na een week zelfs lichter dan voor mijn zwangerschap:S Ik zou nu graag weer wat willen aankomen, ben een en al bot:p

@denicepino: Wat fijn dat het nog redelijk goed gaat, kan me voorstellen dat het een stuk vermoeiender is met een peuter erbij! Maar gelukkig hoef je niet zo lang meer te wachten:)
    Hoe vind je oudste het dat ze een broertje of zusje krijgt?

@luna: wat jammer dat de BV niet is gelukt, maar gelukkig is FV ook goed! En wat knap dat je je er bij hebt kunnen neerleggen:) Bij mij wilde het ook niet lukken, maar kon me er niet zo goed bij neerleggen..
    Wat sneu voor je mannetje dat ie zo'n last had van zijn nekje:S

Zo, ik hoop dat ik nu alles heb gehad:p

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mamalinny

ja leuk he :D zo lekker kletsen met elkaar. vond het een tijd lang zo stil ! wel nieuwe mama's er bij maar helaas zijn deze eventjes uit het zicht ??

me kleine meid die begrijpt heel goed als ze iets niet mag maar heeft daar volgens mij gewoon soms de puntje puntje aan. hihi
    ik heb ook paar keer geprobeert om gewoon 3 keer te waarschuwen en vervolgens op een stoel te zetten. maar ja hoe doe je dat op een verjaardag. of als je gezellig op visite ben. is gewoon erg moeilijk om dan toch nog nee te zeggen. maar we houden vol ! :D

tienermoeders :
    ik vond het bizar maar ook erg aardig van de buurman van zo meisje dat hij twee kamers voor hun beschikbaar stelde in zijn huis. kan niet wachten op de aflevering van morgen !!!
    ik heb ook gezocht naar die van vorig jaar en dat jaar daarvoor? die schijnen er ook te zijn maar ik hebgeen idee waar je die kan vinden.

over wijn bij de zwangerschap. ja verleidelijk is het zeker. zo heb ik dus nu twee nieuwjaarsdagen geviert zonder champagne en wijn. ook 2 keer kerst geviert zonder wijn. ( erg jammer ) 2 keer me verjaardag geviert zonder wijn.... is toch erg moeilijk ik heb bijna alle keren met een vol glas in me handen gestaan dat ik dacht "hey nee dat mag ik niet hebben" en toen maar dubbelfris in een glas gegooit heb. maar ik heb ook zoiets van ja het is voor een goed doel en wil het risico niet nemen dat er iets gaat mankeren met mij of beeb.

wouw 13 kg aangekomen en na 2 dagen alles weer kwijt !!! das super !!! K TEKEN ER VOOR !!!!! al ging het bij mij niet moeizaam ofzo maar had van mij wel sneller gemogen natuurlijk.

mn kleine meid vind het volgens mij SUPER dat ze een brusje krijgt ! ze is helemaal in to the baby !
    kamertje is van baby, box is van baby, en als ze in de winkel een baby ziet dan zegt ze meteen "BABY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
    knuffelen doet ze graag met me buik. en onder de douche moet baby ook gewassen worden staat ze met het washandje me buik te poetsen. kusjes geven doet ze ook erg vaak en gewoon tv kijken met der hoofd op me buik. en dan als beeb schopt helemaal lachen en weer zeggen BABY! ik denk dat ze het erg leuk gaat vinden om te knuffelen als het er is.

hele verhalen worden er getypt hahaha :D

10. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Ja echt leuk om lekker te kletsen! Al moet ik wel steeds even terug scrollen om te kijken wat er ook alweer geantwoord is haha:p

Is inderdaad moeilijk om consequent te blijven als je ergens op bezoek ben! Ik vind het ook altijd moeilijk, ik ben dan bang dat ik te streng overkom ofzo:p

Tienermoeders: Ja, echt superaardig van die buurman. Ik ben ook erg benieuwd naar de volgende. Ik zou trouwens niet weten waar je vorige afleveringen kan vinden.

En was idd snel ja 13 kg in 2 dagen, maar ik vond het eerlijk gezegd te snel gaan, vooral omdat ik al zo dun van mezelf ben. Ik was juist zo blij met mijn extra kilo's:)

En wat leuk dat je dochter (hoe heet ze als ik vragen mag? of wil je dat liever niet op het forum?) er zo'n zin in heeft! Wat super schattig allemaal en dat ze de baby ook gaat wassen:)

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.986
    9.488
    113
    Gelderland
    Denicepino: Hoe lang heb je de borstvoeding vol kunnen houden vorige keer??
    Ik wet zeker dat het deze keer helemaal goed gaat komen want je staat er 100% achter..

Volgens mij had je dat nog niet gevraagd☺ Ik zal me even voorstellen is wel zo handig!

Ik ben Luna86 ( is niet mijn echte naam hoor ) Ik ben 23 jaar en ik ben nu bijna 9 jaar dolgelukkig met mijn partner en die is 28. Ik ben opgegroeid in het westen in Aalsmeer en woon nu alweer ruim 4 jaar in het Oosten! Heb door de verhuizing bijna geen vrienden meer. Heb al wel wat opgebouwd in die 4 jaar maar vooral gezamenlijke vrienden die mijn vriend al kende. Daarom ben ik super blij met dit forum want vind het veel te gezellig met iedereen te kletsen!!!

Op 1-februari is mijn zoontje Julian geboren (zal straks even een foto plaatsen) Oja ik werk in de detailhandel als assistent filiaalmanager alleen heb ik nu het een en ander aan problemen maar moet deze week eigenlijk weer beginnen heb tot nu toe nog niks gehoord.
    Ok en nu jullie?????

Mamalinny: Dank je!! Wat een lieve kindjes heb je?? Ik ben jaloers op je kilo’s. Ik wou dat het bij mij wat harder ging maar ik kan me heel goed voor stellen dat het ook niet leuk is als je niks meer over houdt. Het is ook nooit goed he?!

Hebben jullie trouwens last van striae?? Ik zit helaas helemaal onder.

Vandaag is de fysio op bezoek geweest omdat Julian een afgeplat achterhoofdje krijgt. Als het niet verbeterd moeten we een helmpje dus we gaan er alles aan doen om dat te voorkomen!!! Straks naar de osteopaat en dan kom ik vanavond nog even buurten

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.986
    9.488
    113
    Gelderland
    Hier de beloofde foto

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mama linny

ja dat denk ik dus ook altijd dat ik over komt als een of andere strenge troela :D maar ja ging die kleine dan ook maar eens luisteren hahah dan had het nog een doel ! agh ja dat komt denk vanzelf wel allemaal.

mijn dochter heet Emy , iedereen op het forum weet het volgens mij hahaha. ben super trots op haar !
    klets ook graag mee met de augustus mama's 2008 maar dat staat nu een beetje op een laag pitje aangezien hun zo 30 pagina's per dag erbij typen :D en ik dat echt echt echt niet bij ken houden allemaal.

Luna

ik heb de vorige keer 3 maand volledig borstvoeding gegeven. maar daarna tot 6 maand met 1 flesje overdag. ik was veelste druk ( en nu nog altijd echt hyper gewoon ! ) maar dat moet ik mezelf echt afleren. maar ik was al super trots dat ik het die 3 maand gehaald had. maar wil zeker graag nu 6 maand gaan proberen volledig. ik ga van de week ook wat leuke voedingsinglets halen. dan gaat dat een stuk makkelijker. en na de bevalling een goeie stevige voedingsbh. heb nu van de hema nog maar volgens mij gaat tie nu niet meer passen. heb nu al een grotere maat. ( heb jij misschien tips welk merk en waar je die kan halen ? )

wat leuk aalsmeer :D ook in het leuke westen !

even voorstellen:
    ik ben geboren in gouda. erg gezellie daar. daarna nog een paar keer verhuist en uiteindelijk dan hier in limburg kerkrade terecht gekomen. ik ben nu 23 jaar ( einde dit jaar gewoon alweer 24 jaar :$ongelooflijk !!! ) ik heb een super lieve vriend van 26 jaar ( :p )
    en we wonen nu al 4 jaar samen. en kennen elkaar al 6 jaar ongeveer. ( we hebben eerst nog 2 jaar gewoon achter elkaar en om elkaar heen gedraait voor dat ene durfde te zeggen van " uhh ik vind je wel heel erg leuk " ) ik werkte in de horeca als bediening medewerker in een chinees restaurant maar na een aantal bizare en rare opmerkingen die zijn gemaakt daar vond ik het niet nodig om daar verder te gaan na 6 jaar.. ( erg moeilijke beslissing geweest aangezien ik hun zag als familie ) wij hebben dus ook gezamelijke vrienden. maar omdat wij nu een kind hebben en er nog ene aan zit te komen en de vrienden andere intresses hebben ( uitgaan en feesten veel op vakantie en naar bioscopen enzo ) zien we ze steeds minder ( wat ik erg jammer vind )

wat kan ik nog meer zeggen...
    owhjaa ik ben afgelopen jaar naar een eensgezinswoning verhuist. (woonde eerst op 3e verdieping appartement zonder lift, niet handig met kinderwagen en maxi cosi,kind, boodschappen en jezelf naar boven slepen ). dus ben super blij met mijn eensgezinswoning met tuin!!

echt een lief schatje !!!! wat een poepie zeg ! *smelt*

ogh jee een afgeplat hoofdje. ik heb er laatst hier nog iets over gelezen. misschien iets waar je het over kan hebben met huisarts of osteopaat. ( moeilijk woord hihi) er waren een paar moeders die een kussensloop voor kinderbedjes. haddengevuld met granen? of iets in die richting zal even kijken of ik het kan vinden zo. heeeeeel dun plat soort van kussentje werd dat. daar sliep de kleine op met het hoofdje. en daar werd het hoofdje weer gewoon rond van. in plaats van plat. misschien dat je er al over gehoort heb. of dat de dokter er iets meer over weet. of dat mogelijk is. ik vind zo'n helmpje altijd zo zielig. ( ondanks dat ze altijd super leuke kleurtjes hebben !!! )

14. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    @ luna: whoow al 9 jaar bij elkaar, dat is al een hele tijd:) (ik dacht eerst dat ik las: we wonen al 9 jaar bij elkaar:p)
    Wat jammer zeg dat je bijna geen vrienden meer hebt door de verhuizing. Miss dat als je mannetje naar de peuterspeelzaal gaat ofzo je meer contacten krijgt? Of organiseren ze daar ook ouderbijeenkomsten?
    Wat heb je een mooi knap zoontje zeg, echt een schatje!:)

Bedankt voor je compliment, zijn inderdaad hele mooie meiden al zeg ik het zelf:p:) en ook ontzettend lief.

En over straie: heb ik gelukkig alleen een beetje op mijn billen, terwijl ik het eigenlijk op mijn buik had verwacht:p Ik had ook alleen mijn buik ingesmeerd, miss daarom...

Wat balen zeg dat ie miss een helmpje moet:S Hopen dat het nog bijtrekt!

O ja, ik zal mij nog even voorstellen:
    Ik ben Marlinde, 22 jaar en woon in woudenberg (vlakbij amersfoort) en ben nu 6 en half jaar samen met mijn vriend en wonen in een eengezinswoning. Elkaar leren kennen op de middelbare school. Ik ben momenteel een jaar huismoeder, wat ik heel erg leuk vind. Maar in september ga ik weer verder in het 3e jaar van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening, waar ik eigenlijk een beetje tegen opzie, omdat het dan weer zo ontzettend druk wordt allemaal. En ja wat nog meer... nouja dat ik gewoon superblij ben met mijn lieve kindjes en dat ik nooit anders had gewild:D:D

@ denicepino:
    Ja hoor, komt allemaal weer goed:)

Hahaha o sorry, miss dat ik het dan al weleens heb gelezen maar dat ik het weer bent vergeten:p Maar wat een leuke naam zeg:)

En ja is idd moeilijk om een topic bij te houden als er dagelijks 30 pagina's bij getypt worden.. Ik zat ook even bij de oktober 2009 mama's, maar ben snel weer afgehaakt, werd er haast gestrest van, zo snel ging het:p

Wat goed zeg dat je de bv 3 volle maanden hebt volgehouden, dat is al heel wat toch!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.175
    8.167
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    jep, 8 jaar relatie, zoontje van 1,5. Ik ben nu 24 (over 4 dagen) en mn vriend 28.

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    luna owhja over die straie, ik heb er 3 op me kont zitten helaas en 2 onder me rechter tiet ( die was iets voller dan de linker gek genoeg met borstvoeding ) maar op me buik geen ene. Ik hoop niet dat die nog gaan komen op de een of andere manier ofzo. er is overal gezegt hierop forum dat smeren niet helpt maar ik weet nog niet of t helpt ik doe iedere dag braafjes mijn creme op me buik van zwitsal en borstcreme ook van zwitsal en bodylotion voor de rest. moet zeggen dat me huid wel lekker soepel en zacht is. :D maar of het heeft bijgedragen aan geen strepen dat weet ik niet.

welkom devilschase! ik zie dat je uit dronten komt super ! ik heb in swifterbant nog een tijd gewoont :D bijna jarig hopelijk heb je een beetje mooi weer en niet zo triest regen de hele tijd. word je niet vrolijk van ! wat voor werk doe je ??

mama linny
    echt tof dat je nog een opleiding gaat doen. Ik heb de wil om een opleiding te doen. en leer ook erg graag maar omdat het niet allemaal vlekkeloos ging op school wil ik niet meer fulltime zeg maar naar school dus kom ik zoiezo uit bij een 4 dagen werk en 1 dag school opleiding. (weet even niet of dat bbl of bol is)
    maar daar moet je weer geld ook voor hebben he. krijg je volgens mij geen studie financiering voor? dus nou zat ik bij nha, nti, loi te kijken. maar is zo moeilijk een keuze te maken waar je dan ook nog iets aan heb als je klaar ben. dat je meteen ken solliciteren overal.

voor de gene die werken : vraagje

hoe doen jullie dat met opvang? hoeveel dagen opvang/kdv. en hoeveel dagen werken jullie zelf en jullie mannetje. en is dat niet heel hectisch allemaal. ik zie mezelf namelijk niet iedere ochtend. een race doen om mezelf aan te kleden, kids aan kleden , eten maken voor kids en mezelf , ze wegbrengen naar opvang, en dan zelf naar me werk te gaan. ik denk dat ik dan al gestresst ben voor ik er ben. laat staan dat als ik thuis ben met kids en ze heb opgehaald terug ben van werk en dan nog moet eten koken. ik weet dat heel veel mensen dat doen en dat dat helemaal super loopt. maar ik zie mezelf dat echt nog niet doen.

ik ben namelijk meer van de horeca. werken in de avonduren.
    overdag me huisje schoon kunnen maken en dan leuke dingen doen met de kleine. en dan in de avond als het eten helemaal klaar is. dat ik dan ga werken. ( dan mis ik maar 2 uurtjes hooguit van de kleine is al lang genoeg, ze slaapt namelijk om 7 uur )
    maar dat kan helaas nu niet meer want werk heb ik niet meer.wilde misschien wel weer zoiets weer doen. cafe,lunchroom,restaurant of ijssalon ofzo.is makkelijk te combineren denk ik dat ging super vorig jaar.

trouwens mama linny ik vind de namen van jou kids ook zo super, maar helaas voor mijn mannetje niet uit te spreken. dus moesten we het kort houden zonder de letter R. hij stottert soms als ene hem overvalt met een vraag. en ken de r niet goed uitspreken. ( al moet ik zeggen dat het door het hollands wat we nu hier thuis veel spreken wel verbeterd is, zegt zijn familie) gelukkig pikt emy het hollandse met de letter R goed op. al gaat het limburgs ook erg hard. en gooit ze soms alles doorelkaar. ene zin in hollands andere zin in dialect. en dan heeft ze heel veel woorden nog van duits en engels er tussen. ( ik kijk graag bbc en me vriend kijkt vaak die ludolfs en duitse tv series ) dus dat word er ene die van alles door elkaar kletst.

spreken jullie kindjes ook dialect of andere talen naast het gewone nederlands?

17. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Hallo devilschase: Welkom!

@ denicepino: Ik doe inderdaad ook een deeltijd opleiding, dus dat is een lange dag naar school en verder thuis leren en daarbij 2 a 3 dagen werken in de week. Dus dan ben ik gelukkig niet de hele week weg. Het is alleen wel een nadeel dat je al je avonden kwijt ben aan zelfstudie, omdat overdag leren niet echt gaat met kinderen. Ik krijg ook geen studiefinanciering, maar ik kan wel een deel van het schoolgeld terug krijgen via de belastingdienst. En sowieso is een deeltijd opleiding ook goedkoper dan een voltijd opleiding.
    Maar aan wat voor opleiding zit je te denken dan? Want je hoeft echt niet zoveel zelf te betalen hoor omdat je dus ook een deel terugkrijgt van je schoolgeld. Het zou jammer zijn als je het door het geld niet zou doen, terwijl je het graag wilt. En bij veel deeltijd opleidingen hoef je echt niet 4 dagen erbij te werken!

Over opvang: ik werkte vorig jaar 2 dagen in de week en dus 1 dag school. Mijn man werkt 4 dagen en had een papadag. Dus Rosemarie was dan 1 dag bij papa, 1 dag bij mijn moeder en 1 dag bij een gastouder (een superlieve btw).
    In het begin vond ik het halen en brengen inderdaad ook een gedoe, maar het went op een gegeven moment wel. En we stonden dan ook gewoon iets eerder op zodat we alle tijd hadden.
    En vaak schilde ik de avond ervoor al de aardappels enzo, zodat als ik thuiskwam het zo kon opzetten en dan was het ook niet zo'n gestress.

Maar het is idd ook handig om 's avonds te werken, dan hoef je niet zoveel te regelen enzo. Lijkt me alleen wel een nadeel dat je dan veel minder tijd hebt voor jezelf.

En waar komt jou man vandaan, uit Duitsland als ik het goed begrijp? Wat leuk zeg al die talen door elkaar!:)

Rosemarie spreekt alleen Nederlands en Lorelie heeft nog een babydialect

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.986
    9.488
    113
    Gelderland
    @Denicepino: Ik vind dat je de borstvoeding al hartstikke lang hebt volgehouden hoor! Tot 6 maanden en dan met 1 flesje is natuurlijk super.
    Ik had ook de voedingsbh van de Hema. Lelijk zijn ze he?? Ik lees veel goede dingen over de bh’s van Marlies dekkers.
    Wat heeft je dochter een mooie naam.
    Wat balen dat ze op je oude werk zo met je om zijn gegaan is niet netjes van ze.
    Heb je op dit moment geen werk meer?? Ik zie het al je bent aan het kijken wat je precies wil. De manier van leren wat je zei is bbl dat heb ik ook gedaan toen ik de kappersopleiding volgde. Is wel fijn want dan verdien je ook wat. Met bol moet je stage lopen en dat is vaak onbetaald.

Wat goed dat je bent verhuisd want zonder lift is geen pretje zeg!! Is jullie huisje al helemaal naar je zin? Wij zijn 3 jaar geleden verhuisd woonde ook op een flat maar we wilde graag een tuintje voor onze katjes en voor onze toekomstige kindjes. Ik vind het heerlijk hier maar vond het toch ook wel erg makkelijk dat alles gelijkvloers was.
    Wil jij voor mij kijken of je dat topic kan vinden over die afgeplatte hoofdjes??
    Waar komt jouw vriend vandaan dan?

@Mamalinny: Ze organiseren hier voor zover ik weet geen ouderbijeenkomsten. Doen ze dar bij jullie wel en wat kan ik me erbij voorstellen??
    Anders ga ik er bij het consultatiebureau toch maar even over informeren.
    Wat goed dat je een break hebt van je opleiding en ik kan me goed voorstellen dat je er tegen opziet om weer door te gaan. Zal wel even wennen voor je zijn dan..

@Devilschase: Welkom!!

@werken/opvang: Ik moet deze week weer werken en ik neem ouderschapsverlof op en ga 21 uur werken. Het is de bedoeling dat ik op Ma,Di en Woe ga werken. Op maandag pas de ene week mijn schoonmoeder op en de andere week mijn schoonzusje. Op woensdag gaat Julian de ochtend naar het kinderdagverblijf en de middag is mijn vriend thuis. Op vrijdag gaat hij ook naar het kinderdagverblijf en haalt mijn vriend hem voor 5 uur op. Met eten koken hebben we dan geen probleem want dat doet mijn vriend op die dagen en op de maandag dat mijn schoonmoeder op past eten we daar.

@hier: Gisteravond naar de oteopaat geweest. Phoe wat was dat heftig zeg. Julian heeft veel spanningen in zijn buikje en nek zitten en dat laten ze er dan uit huilen op een bepaalde manier. Hij heeft dit volgens mij zeker wel 10 min uitgehouden (duurde een eeuwigheid) Julian was woedend echt heel zielig. Toen was het klaar en ging de woede in verdrietig huilen en toen was hij stil en viel bijna in slaap. Eenmaal thuis was hij heel relaxt en hebben we hem na de fles van 19.00 op bedje gelegd en hij heeft de hele nacht lekker doorgeslapen dat ik om half 8 even bij hem ging kijken want hij was zo stil.
    Oh ik zie net dat ik wel een mega verhaal heb geschreven…

19. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mama linny

ik heb eerlijk gezegt geen idee welke kant ik op wil gaan met opleiding. misschien boekhouding+ calculatie erbij, of juist de zorg in. ik bekijk alle opties. wilde kijken wat het makkelijkste te combineren is met kids. dat ik niet zo werk en studeer en dan vervolgens kids 5 dagen in de opvang zitten. heb het altijd al moeilijk gevonden om een opleiding te vinden die ik leuk vind. aangezien ik altijd heb gedacht dat ik bij de marine ging werken als logistiek medewerker. ( klinkt misschien heftig hahaha, wilde daar me vrachtwagenrijbewijs ook halen hihi ) maar dat is helemaal verkeerd gegaan. werd afgekeurd op mijn enkels die bleken te soepel te zijn ???? gekke afwijzing als je het mij vraagt.( ik heb synchroonzwemmen een hele tijd gedaan en daardoor is bij mij alles nogal soepel en flexibel. )
    heb daarna geprobeert om politie/beveiliging te gaan doen. uiteindelijk zelfde conclusie me enkels daarvoor fysio gehad en probleem is er eigenlijk niet en toen kon ik de opleiding niet eens afmaken ook aangezien me moeder naar limburg ging verhuizen en ik mee moest. helaas slechte timing dus. daarna heb ik entertainment gedaan en horecca assistent zat daarbij. dat was een 2 jarige opleiding daarna had ik het wel gezien. dus ja heel varierend allemaal. heb bij middelbare school vmbo kader administratie gedaan en het boekhouden boeide me erg dus denk dat het uiteindelijk dat word. er is veel hier te vinden ook aan werk op t moment maar is natuurlijk niet zeker als ik die opleiding misschien dan gedaan heb dat ook nogsteeds zo is. moeilijk moeilijk moeilijk dus. maar soms moet je moeilijke keuzes nemen he.

dat goed geregelt de opvang dus ! had ik dat maar dat me mam of schoonmoeder op kan passen 1 dag in de week. maar ze hebben beide een eigen leven werk en andere zaken. en wilde eigenlijk niet vast een dag in de week hebben dat ze moeten oppassen. dus opvang word dan hier zoiezo kdv of gastouder.
    doe ik ook vaak aardappels al schillen in de avond of vroeg in de ochtend. alleen al omdat ik weet dat ik op het moment zo moe ben tegen de tijd dat ik moet beginnen aan avond eten. dat ik meer in me vingers loop te hakken met aardappels schillen dan dat ik ook maar iets van die aardappel heb geschilt.

het is wel zo dat als je in de horeca werk dat je soms op feestdagen moet werken.. soms lastig maar ik heb dan zoiets van ja waarom zou het precies op DIE dag geviert moeten worden terwijl het ook op een andere dag kan. en je krijg meestal meer betaald, 150 %.
    als je moet studeren doe je dat ook natuurlijk in de avond. maar ja studeren doe je dan ook voor jezelf. en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je 5 uur in de avond nog zit te blokken :D deed ik meestal een uurtje en dan wist ik het allemaal wel. leer heel makkelijk.

mijn mannetje komt uit kerkrade( dat is tegen duitsland aan ) helemaal rechts onderin limburg. wij wonen 2 straten van de grens vandaan. dus eigenlijk is het duits hier overal wel te vinden. maar meestal spreken ze hier dialect ook tegen de duitsers en iedereen verstaat elkaar ( dus kerkraads dialect lijkt best wel beetje op duits afentoe )

Luna
    die voedings bh's zijn niet om aan te zien die van de hema. en vond ze niet zo lekker zitten. heb er toen ene gehaalt in duitsland nou die bleek toen nog erger te zitten.... heb ook gehoort dat die van marlies dekkers super zijn ! maar die meoten volgens mij wel prijzig zijn?? maar ja heb ook zoiets van als ik die half jaar wil gaan voeden op zn minst wil ik dit keer wel een fatsoenlijke bh en dan moet je beetje kwaliteit hebben. die voedings singlets van de hema lijken me erg lekker zitten zijn ook wel weer beetje prijzig maar ik doe altijd zoiets van een spagetti topje onder me kleding. maar alles is echt te klein geworden en ik lijk in me kleding net op een dikke walrus in een rollade netje. tijd dus voor wat leuke nieuwe kleding!! ( maar eerst op wat geld wachten haha erg belangrijk)

we zijn echt super blij met ons eensgezins woning. maar ook erg wennen nu we een trap op moeten om de kleine op bed te leggen. of moeten verschonen ( soms gewoon maar beneden op de tafel ben kapot als ik boven ben en dan die trap weer ziet om ook weer naar beneden te moeten lopen ) en opeens heb je gewoon een hele verdieping er bij om schoon te moeten maken , en dan de zolder nog staan de vogeltjes ( 2 dwerg papagaaitjes) en een konijn. dus die maken ook troep dus ook daar schoon maken. je bent dus langer bezig met die stofzuiger naar boven te slepen. en weer naar onder. en als je dan nog moet dweilen dan kan je me opbergen op het moment. maar ben helemaal gewend hier zie het huis echt als dat van ons. en vind het helemaal super dat ik nu lekker in het zonnetje kan zitten of ken rommelen in de tuin. wilde dit jaar een groentetuintje erbij maken. lijkt me zo leuk. en aardbeitjes staan er al dus lijkt me super om met me kleine meid te tuinieren :D

wow :$wel een schema zeg van opvang ( vind ik dan) lijkt me erg ingewikkeld. maar wel fijn dat je vriend ook ken koken ( heb ook die luxe dat hij soms kookt en het nog leuk vind ook !!!)

over het afgeplatte hoofdje ik heb gekeken ken het alleen niet meer vinden. het kwam er dus op neer dat ze graan in een kussensloop gedaan hadden dat zo helemaal plat gemaakt hadden nog geen halve cm dik was het. en dichtgenaait aan de zijkant en dat het kindje daarop sliep. maar ik zoek gewoon nog even verder voor je.

ogh jee wat zielig dat hij zo boos werd en toen ging huilen... :(
    wat doen ze dan precies daar ?bij zo osteopaat.

heb ehm 3 maand geleden een programma zitten kijken. weet alleen niet meer welke therapeut dat was.... wil je niet bang maken ofzo . maar daar bij ging het niet goed. kindje meost in een feutus houding leggen. met de kin op de borst. kindje moest huilen en schreeuwen en echt krijsen. toen werd het stil en toen ademde het niet meer.... moest zelf zo hard huilen. die ouders stonden erbij. en die therapeut zei toen. "och hij is dood " dat moet dan goed hard aankomen... vond dat zo erg programma !! zal ook die even opzoeken. heb het eigenlijk niet zo op ehm therapeuten. had ook al zo me bedenkingen bij een fysiotherapeut maar als je goed opvolgt dan helpt het wel.

die mega verhalen die lukken bij mij ook aardig zie ik !!!! sow hey !

20. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Luna

Player omroep.nl

gaat een stukje ook over andere mensen. bij 19 minuten gaat het over baby's. je kan hem ook helemaal kijken natuurlijk ken je ook de andere zien. is gewoon erg hoe mensen gewoon therapeut kunnen worden EN zich kunnen laten inschrijven bij KvK. zonder ook maar enige ervaring of wat dan ook te hebben.

Deel Deze Pagina