Niet altijd temp stijging na ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door annabeth, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik temp nu voor de eerste maand en ik heb niet echt een temp stijging gemerkt (m.u.v. 1 dag, daarna daalde 't weer). De hoge dag was op de dag van mijn positieve ovu-test.
    Nu weet ik dat een LH-piek geen ovulatie garandeert en dat je 'm pas achteraf kunt vaststellen met tempen. Toch heb ik wel het gevoel dat er een eisprong is geweest (borsten zijn pijnlijk geworden, pukkeltjes, heb ovulatiepijn gehad)...

Het kan zijn dat mijn cyclus weer op orde moet komen na mijn vlindertje, maar toch...

Na even googlen vond ik dit:

Ik heb geen temperatuurstijging gehad in mijn cyclus. Heb ik nu geen eisprong gehad?
    Het zou kunnen dat je geen eisprong hebt gehad, maar dat is niet helemaal zeker te zeggen. Ongeveer 1 op de 5 vrouwen heeft geen temperatuursstijging na de eisprong. De enige manier om dan te bepalen of er een eisprong is geweest is via de gynaecoloog, door middel van echoscopieën en bloedonderzoek.

Nu vroeg ik me af; zijn er hier dames die dit herkennen? Die dus ook nooit een echte temp-stijging hebben? Als 1 op de 5 vrouwen dit niet heeft, dan moeten hier bijna wel meiden zijn die dit herkennen, zou je zeggen....

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Niemand? :(

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het kan 3 dagen duren voor je temp omhoog gaat. En dat hoeft ook maar met 0.2 graden te zijn.
    Dus stel je voor dat je voor je ei 36.6 hebt, dan is 36.8 acceptabel als tempstijging.

Als ie helemaal gelijk blijft na je ei, of zelfs lager dan voor je ei dan zou ik eens bloed laten prikken op progesteron.
    Mss is dat ook de oorzaak van je vlinder, progesteron zorgt voor een optimaal klimaat in je baarmoeder en onder invloed van progesteron gaat je temp ook omhoog.

liefs

Deel Deze Pagina