Lieve dames, ik heb een beetje jullie hulp nodig Ik zit nu in ronde 4 en heb de afgelopen rondes wel een duidelijke eisprong gehad (positieve ovulatietest, temperatuurverhoging, vruchtbaar slijm, steekjes aan 1 kant van mn buik). Alleen deze ronde doet mijn temp zo raar dat ik er even geen raad mee weet. Ik heb wel een positieve ovulatietest gehad, maar mijn temps 1 maar 1 dagje hoog geweest. Weet iemand wat hier aan de hand is? Kan het zijn dat ik deze ronde geen eispring heb? Alvast bedankt PS: een linkje naar mijn tempkaartje zit in mijn handtekening. Daarin zie je 2 kaartjes, die van de vorige ronde en een van de deze ronde. (ter vergelijking)
kan me voorstellen dat je hier niet uit komt. Ik vind je kaartje ook moeilijk te interpreteren. Feit is wel dat je een positieve ovulatietest en bijpassend slijm had op dag 23. Misschien is ie op dag 24 gesprongen? Daarna gaat je temp ook iets omhoog. Ik snap dan alleen niet waarom je temp daarna ineens weer naar beneden gaat, weet niet of anderen daar ervaring mee hebben?? Of je ei is nog niet gesprongen.. dat kan natuurlijk ook. LH zorgt ervoor dat je ei gaat springen, dus het kan best zijn dat je ovutest een piek heeft gezien, maar dat je ei is blijven zitten waar ie zit... Dat zou wel verklaren waarom je temp niet zo mooi stijgt..
Wat een verwarrend kaartje.... Raar dat je temp niet verder is gestegen na een posi ovu test... Misschien de dagen na je ei op een ander tijdstip getempt? Of heel weinig of veel geslapen?
bedank voor het reageren dames! @juultje: daar ben ik inderdaad ook bang voor. Dat ik deze ronde geen eisprong heb gehad. Heb wel eens gehoord dat een LH piek geen garantie is voor een eisprong, maar met tempen wist ik dat tot en met de vorige ronde wel goed te bevestigen. @Hendrika: Ik temp altijd meteen als mijn wekker gaat. Deze ronde heb ik op 2 dagen mn temperatuur buiten beschouwing gelaten omdat ik toen echt op hele rare tijdstippen had getempt. Maar voor derest altijd stipt om 6:40 uur. Liggend op bed, zonder opstaan, altijd zelfde situatie zeg maar. Dus denk niet dat het daaraan ligt. Heb ook niet weinig of teveel geslapen. Heb wel last van de warmte 's-Avonds, maar denk niet dat het mijn temp kan beïnvloeden? Of zou dat toch kunnen. Verder ook geen spanningen/stress. Pfff het is denk ik afwachten. Ben zo benieuwd wat mijn temp gaat doen morgen.
Hmmm lastig kaartje idd, maar ik zou toch zeggen: dag 24... Je had een dip, daarna een stijging. Stijging was maar kort, maar toch... Mijn kaartje van deze maand ziet er ongeveer net zo uit trouwens. Ik ben flink gaan googlen en vond toen dat 1 op de 5 vrouwen geen tempstijging heeft na de eisprong (heb ik aparte topic over gemaakt). Misschien heb jij ook niet altijd een even duidelijke tempstijging?