Dilano is voor onze hond niet bang, voorheen 2 en daar was hij ook niet bang voor. Maar als we buiten een hondje of hond tegen komen, raakt hij in paniek en wil hij handje of opgetild of in de kinderwagen. Ik ben blij dat hij niet op andere honden afstormt maar dit is wel weer wat anders. En ik weet dan wel het een en ander van honden maar ik heb geen idee hoe ik dit het best moet aanpakken. groetjes snoet
Mja hier laatst het schaamrood op de wangen van een toevallige hondenuitlater... Kind gilde de hele straat bij elkaar alsof ze werd opgegeten. De goede man liep dus met een chihuahua pup..... En dat is nog niet het ergste... Arme beest KEEK alleen maar vanaf 2m afstand dus
o ja, herkenbaar. Mijn oudste kan ook zo reageren en de jongste wil het liefst alles aaien. Ik reageer er niet te veel op en hopelijk wordt het in de loop van de jaren wat minder.
Wij hebben het omgekeerde probleem, onze dochter vliegt alle honden om de nek. Dat pikt onze eigen hond wel maar vreemde honden niet allemaal. Dus naar vreemde honden doen we nu zwaaien ipv aaien.. Misschien werkt dat ook wel als een kindje bang is?
Hier ook. 2 Eigen honden zijn grootste vrienden. Hondje van mijn ouders is nu ook oké. Maar vreemde honden moet ze niets van weten. Vindt het niet zo erg hoor. Liever zo dan dat ze alle hOnden als vriendjes ziet. Komt vanzelf wel weer goed.