Ik was op zondag 17 juni uitgerekend en heb op maandag 18 juni een ks gehad. Ze kwamen er namelijk pas op donderdag 14 juni achter dat Louise helemaal verkeerd lag dus na een draaipoging is een ks ingepland voor de maandag erna.
ik had een ks met exact 39 weken, eerder wilden ze niet doen. dus voor mijn verjaardag kreeg ik via een ks een kindje
Twee jaar geleden geplande ks in de 40ste week, met 39 weken en 3 dagen om precies te zijn. Eén dag voor mijn verjaardag, lag ik er even feestelijk bij op mijn verjaardag (not) Groetjes, Wendy
39 weken en 6 dagen! Maar dat werd pas gepland bij 39 weken en 4 dagen hoor, eerder was er nog geen sprake van dat het een ks zou worden, dus ik denk dat dat meestal niet zo laat is. Je hoort toch meestal dat een geplande ks plaatsvindt rond 38 weken?
bij mij staat de keizersnee met 37 en 6 dagen gepland. Eigenlijk moest het vanaf 38 weken maar een dagje eerder kwam beter uit.
Ja dat was zeker heel erg balen, wilde ook graag thuisbevallen maar dat doen ze niet met een ks he Helaas heeft de vk het dus steeds verkeerd gehad want er werd steeds gezegd dat het koppie naar beneden lag... nou niet dus want ik weet ook zeker dat ze niet gedraaid is. Mamasu; jij hebt dus een vergelijkbare ervaring als ik. Mag ik vragen hoe het kwam dat ze bij jou ook pas zo laat een ks inplanden?
Een geplande keizersnee wordt meestal in de 38e week gepland... Reden: week 37 is te vroeg, omdat het risico dat de baby teveel vruchtwater nog binnenkrijgt hoger is... later dan 38 weken ook vaak niet omdat ze liever niet willen dat de bevalling al begint...
Hoi Manuela, dat had te maken met mijn eerdere keizersnede van mijn zoontje, waardoor je bij een tweede in principe niet ingeleid mag worden. Maar de hele zwangerschap al kreeg ik te horen dat onze dochter heel erg groot zou worden en mijn buik te groot was. Ze schatten haar op het eind van de zwangerschap op 4,5 kilo (was uiteindelijk 3740, heel netjes dus!). Maar mijn baarmoedermond was absoluut nog niet rijp en verweekt. Toen is het dus toch maar een geplande keizersnede geworden...
De meeste vinden plaats tussen 38 en 39 dus... Ik krijg hoogstwaarschijnelijk ook een geplande ks dus dan heb ik nog maar een week of 5 te gaan ongeveer... Dan lijkt het ineens dichtbij...
Mijn laatse ks stond gepland op 40 weken en 4 dagen het is uiteindelijk precies 40 weken geworden omdat het begon te rommelen.
Hihi nou op het moment dat dat besluit werd genomen dacht ik: fijn! Want ik zag al allerlei horrorscenario's voor me ivm het feit dat ons meisje heel groot zou zijn en scheuren van het litteken enzo. Maar achteraf vond ik een tweede ks toch wel erg pittig, omdat je natuurlijk thuis al een kindje hebt rondlopen/kruipen die ook je aandacht nodig heeft. En die woog in die tijd rond de 12, 13 kilo en dat voel je dan echt wel, na zo'n buikoperatie! Ze zeggen natuurlijk wel dat je 6 weken helemaal niet mag tillen maar dat lukt gewoon niet in de praktijk. Dus wat dat betreft dacht ik achteraf wel: was het maar op een natuurlijke manier gebeurd. Ook al omdat ik nu nooit zal weten hoe het is om natuurlijk te bevallen! Voelt toch ergens wel een beetje als falen, als ik hoor hoe trots vrouwen op zichzelf zijn die het wel helemaal zelf gedaan hebben. En jij? Was de ks goed bevallen?