Ik hoop dat ik nooit mee hoef te maken dat een arts omwille van financiën iets voor zou schrijven wat de kleine misschien niet nodig heeft. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn ka zoiets zou doen. Dan liever op zoek naar andere mogelijkheden. En dat is nou precies mijn punt. Dat ben ik met je eens, maarrrr.... beginnen aan kinderen terwijl je op het punt staat de WSNP in te gaan is wel een hele erge down in het leven. Dan wéét je wat er aan zit te komen en dan kun je je daarop voorbereiden (zoals wat ts nu doet: kinderwens voorlopig in de ijskast). Als mijn vriend en ik ongelukkigerwijs nu beiden werkloos zouden worden, dan komt dat onverwachts en daar kun je je nooit op voorbereiden. Ik vind dat dus nog wel een verschil.... En daar verschillen we over van mening. Ik zou absoluut niet in een situatie willen komen te zitten waarbij ik om gratis (baby)spullen van mensen moet vragen, omdat ik er zelf het geld niet voor heb. Niet zomaar even de stad in kunnen gaan om wat leuke spulletjes te kopen, omdat ik geen geld op de rekening heb. Niet de keuze kunnen maken om op flesvoeding over te gaan (want bv lukt niet), omdat ik de voeding niet kan betalen. Misschien niet in staat kunnen zijn om mijn kleine (bijzondere?) medische zorg te kunnen bieden, omdat mijn verzekering het niet dekt, etc..... Wat betreft je laatste opmerking: TS heeft natuurlijk wel allemaal spullen gekocht op een moment dat ze al in de schulden zaten, waarschijnlijk al met een voortraject van de WSNP bezig waren (gezien het tijdspad) én nog niet eens zwanger waren. Erg verstandig was het allemaal niet en dat plaatst haar wel een beetje in de groep mensen die naar wat jij zelf aangeeft "schulden maken met een gat in de hand".
Hallo dames, Dames, sommigen geven het advies 2 jaar te wachten! Dat is tenminste korter dan 3! Ik begrijp dit advies niet zo. Stel je voor ze raakt zwanger na de eerste of tweede ronde, het zou kunnen natuurlijk. dan bevalt ze tijdens haar sanering. Maar ik geloof niet dat je er bent met een kamertje, er zijn nog 101 dingen die je nodig hebt. Die nog gekocht moet worden. hoe gaat ze dat doen? Van welk geld? Denk dat je dan alleen maar in de stress raakt. in de sanering kun je niet sparen, je mag blij zijn dat je jezelf kunt voorzien in de eerste levensbehoeften. Ik begrijp dat een kinderwens heel groot kan zijn, en het lijkt me ook erg moeilijk als het door bepaalde omstandigheden niet mogelijk is. mijn advies aan jou, breek die kamer af, sla het kamertje ergens anders zolang op. Je krijgt namelijk een huisbezoek, van de bewindvoerder. Denk dat als er een kamertje staat en geen kind is het kamertje verkocht word door de bewindvoerder. Een vriendin van mij zit in de sanering, het is echt niet makkelijk. Er zijn zoveel regels en verplichtingen aan verbonden. het lijkt me verstandig om te beginnen met je te verdiepen in de regels en verplichtingen die zn sanering met zich mee brengt. Verder wens ik je heel veel sterkte, groetjes nancy
Het is idd wel heeel.vlot en kamer.inrichten zonder uberhoud zwanger te zijn. Maar hoezo 3 jaar wachten? Hulpverlening is geen vetpot dat.zeker.niet maar de spullen.heb je al en als je je kindje liefde te.bieden hebt kom je al heel ver. Ik ben het bewijs dat.je een liefde volle moeder kan zijn zonder veel geld. Ik was alleen omdat die man geen kindje.wilde. of ik koos voor een abortus of krap leven. Mijn grotste wens kwam uit. Een babytje ze heeft een jaar lang borstvoeding gehad en heb al het eten zelf gemaakt stuk goedkoper. Luiers in de aanbieding en kleren en dergelijke van de.kinderbijslag. mijn dochter is.nu ruim 5 en inmiddels ben ik getrouwd en heeft hij haar erkend.dus een lieve.papa. wij hadden samen maar 60 per week om van te leven. Zij is mijn alles en ze is heel gelukkig. Veel heb je niet.nodig liefde en verzoring is belangrijk met geld is makkelijk maar niet onmogeljjk
Ik wil absoluut niet rot doen want ik begrijp dat jullie in een hele vervelende situatie zitten en dat je wens voor een kindje heel groot is.. maar ik hoop dat je wel een beetje realistisch na gaat denken Toen ik zwanger raakte van onze dochter was ik de eerste tijd vooral bang dat het nog mis zou gaan. Je wilt niet weten hoe vaak het die eerste weken fout gaat bij veel vrouwen... Hoe graag ik ook vanalles wilde aanschaffen (ben ook jong en impulsief) ik heb toch gewacht tot een week of 15 met de eerste aankopen. We hadden het geld er wel voor, maar zekerheid voor alles. Nu we voor een 2e kindje bezig zijn blijkt het allemaal niet zo snel te gaan als gehoopt en gedacht. Ben nog steeds niet zwanger... dus dat kan ook nog. Sterkte met alles meid! Ik denk dat je nog niet zolang op dit forum zit? want ik had je al wel kunnen vertellen dat je veel negatieve reacties zou krijgen Ik denk dat veel het niet zo rot bedoelen als het misschien overkomt, maar is het meer om je een beetje wakker te schudden.
Of je nou veel geld hebt of weinig....of je nu 20 bent of 40 en of het nu een dure of goedkope kamer was........: naar mijn mening is het behoorlijk vreemd om een complete baby kamer in huis te hebben als je niet eens weet of die baby er ooit komt! Wat een extra verdriet als dat bedje in die kamer altijd leeg blijft...... Ik wens je veel sterkte met alles en ik hoop dat je ooit gezegend word met een wolk van een baby! Voor nu zou ik persoonlijk die babykamer te koop zetten en de kamer een andere functie geven...waskamer/ hobby of logeerkamer... Nogmaals sterkte, als je iets wat je zo graag wilt moet uitstellen is dat vreselijk moeilijk!
Dames, mijn oudste was niet gepland. Ik leefde van 50 euro in de maand en de kinderbijslag. Mijn kindje heeft vanaf dag 10 flesvoeding gehad en is niets te kort gekomen. Natuurlijk, is het prettiger om meer geld te hebben. Maar je gaat leven naar wat je hebt. Ik kreeg van niemand iets, en kocht alles zelf. Nu moet ik er niet aan denken, 50 euro is bij mij in twee dagen op aan niets. Maar toen kon ik het, twee jaar lang. Mijn kind was gelukkig, en ik ook. Geld maakt niet gelukkig.