ik kan er niet over uit! (termijnecho)

Discussion in 'Zwangerschap' started by AngelaV, Mar 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik snap dit nog steeds niet, misschien dat jullie kunnen helpen.

Toen ik 9wkn was, kreeg ik een termijnecho. En inderdaad ik zou 9 weken zwanger zijn.
    2 weken later kreeg ik nog een echo, en zou dan dus 11 wkn zijn, maar met opmeten kwam de gyn op 10w2d!
    Ze zei nu is het betrouwbaarst, dus mmoetn we hier vanuit gaan.
    Maar volgens mijn berekening klopt het gewoon niet. Mijn laatste menstruatie was 25 December. Dus zou ik nu een week verder zijn..

Kan dit gebeuren? Of groeit de baby niet goed?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    normaal krijg je pas een termijn echo met 12 weken de echo's van te voren zijn om ongeveer te bepalen hoever je bent.
    Ik zou dus de datum aanhouden die je dadelijk met 12 weken krijgt!

In het begin verschilt t echt enorm en een millimeter "verkeerd" meten kan je een dag kosten.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    was dit de termijnecho??? Zo ja, dan moet je toch die datum aanhouden. Daarbij....er komen maar ontzettend weinig kindjes echt op de uitgerekende datum ter wereld. :D
    Ieder kindje groeit op zijn eigen manier.

4. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een termijnecho tussen de 10 en 12 weken is het betrouwbaarst. Daarom gaat jouw vk waarschijnlijk uit van de echo met 11 weken. En denk maar zo.. Die paar dagen maken het verschil op t eind echt niet. Hier ook terug gezet, maar dat zegt natuurlijk niets over de datum waarop je kindje komt.

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Nee klopt, grote kans dat ik sowieso eerder beval.
    Maar ik was gewoon bang dat de baby niet goed gegroeid was..
    Ik krijg nu pas weer een echo met 15 weken.

6. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik ben met de termijn echo ook 1 week terug gezet en kon het moeilijk geloven, dacht eerst dat de baby niet goed groeide.
    Het kan zo zijn dat de innesteling wat later was dan dat jij dacht of voelde.
    Ik denk maar zo de baby komt wanneer hij of zij er klaar voor is.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Niet te druk om maken meis. Hier was het nog gekker!

Mijn man heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik was volgens mijn uitgerekende datum zwanger geworden precies in het midden van die 2 weken. En aangezien we geen gemeenschap hebben gehad daar klopte het dus gewoon echt niet. En een late innesteling van +7 dgn is ook erg bijzonder. Zoon kwam hier met 41weken en ik heb altijd het gevoel gehad dat hij gewoon met 40 geboren is. Ik voelde me ook nog zo goed etc. Maar het maakt uiteindelijk niets uit, je krijgt een richt datum en zo moet je het ook bekijken!

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Er kan altijd een verschil van 7 dagen in zitten kan goed zijn dat volgende keer je 4 dagen voor loopt. Rond de 10 weken 22 weken en nog meer daarna krijgt je kleintje groeispurtjes. Misschien als je maandag zou gaan loop je alweer 2 dagen voor

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb het precies andersom: ik ben een week vooruit gezet en ik geloof het ook niet omdat ik dan mijn eisprong ongeveer 7 dagen na mijn menstruatie moet hebben gehad. Maar zowel bij de 9 als termijnecho gaven ze dit aan. Dus ik houd het nu ook maar aan en zie het tegen die tijd wel ;)

10. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Maar als 25 dec je laatste menstruatie was, ben je toch zo ie zo al verder??
    Of lees ik iets niet goed?

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik snap het soms ook niet hoor! Ik had bij de eerste echo ( 6 week 3 dagen ) dat ik op 16 Augustus uitgerekend zou zijn bij mijn 2de echo ( 9 week 4 dagen ) op 12 Aug en bij 13 week en 4 dagen 9 Augustus... Ik hou maar gewoon 9 augustus aan hihi.. Of zou ik toch echt de eerste aan moeten houden? Die datum staat ook op mijn verklaring en daarop is mijn zwangerschapsverlof gepland.

12. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,635
    0
    0
    Oh wat vervelend al die verschillende datums!!
    Hier met 9w5d de termijnecho gehad, gelukkig kwam ze uit op de datum die ik dacht 26 september. Het kan hooguit 2/3 verder zijn, meer kan gewoon niet. En de echo met 10w5d heeft ze helemaal niet meer gemeten, alleen gekeken of het hartje nog klopt.

Share This Page