Hallo verloskundigen, Soms maak ik me misschien te druk erover, maar ik ben echt bang dat mijn kindje iets oploopt, bijv. toxoplasmose. Ik heb bijv. vanmiddag de nageltjes van ons 1e kindje (20 mnd) geknipt en schoongemaakt. Onder de nagels zat wat vuil, dit heb ik met een vijltje weggehaald, daarna heb ik mijn handen wel vluchtig gewassen, maar ben helemaal vergeten ze grondig te wassen. Nu maak ik me zorgen dat er onder de nageltjes misschien eitjes van de toxoplasmose-parasiet gezeten hebben en daarna heb ik met mijn handen een multivitaminentablet voor zwangeren in mijn mond gestopt. Dom van mezelf. Maak me nu zorgen. Mijn 1e kindje speelt nog niet echt buiten of in de tuin, dus kan niet in de aarde hebben gewroet o.i.d. Wel zit onze kleine graag met de handen overal aan en zo ook aan de vloer bij ons thuis en we hebben een hond. We hebben zelf geen kat, maar kennissen van ons wel, daar zit onze kleine nooit aan hoor, maar komt daar wel af en toe in huis. Is mijn angst reeël of kunt u mij een beetje geruststellen? Bedankt alvast voor uw antwoord!