geen IUI maar IVF!?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door danielle2911, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi allemaal,

na een lange tijd ben ik weer eens op het forum. Er is intussen veel gebeurd. Sinds maart zitten mijn vriend en ik in de MMM. Bij mij is intussen een samenlevingstest gedaan en het zaad van mijn liefje is intussen twee keer bekeken. Vandaag hebben we gehoord dat we ivm endometriose niet in aanmerking komen voor IUI, maar dat we meteen in het IVF traject stappen...zo...dat was nogal onverwacht...ik had gedacht dat we eerst nog IUI zouden doen. Het voelt een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik het geweldig dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren en dat er een embriootje gaat worden ingebracht, maar aan de andere kant voelt het alsof we een paar andere kansen laten schieten. Door de endometriose is mijn linker eierstok beschadigd, maar de andere kant is nog helemaal goed! Heb besloten dat ik dat nog even na ga vragen. Ik zou heel graag de verhalen willen lezen van de vrouwen die door IVF zwanger zijn geraakt. En misschien zijn er vrouwen die hetzelfde nieuws hebben gekregen.

groetjes Daan ;)

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Lieve Danielle,

Wij hebben vorig jaar juni hetzelfde nieuws gekregen. Ik was helemaal perplext en had het niet verwacht. Geen IUI dat betekende vele kansen minder!!! Ik wete dus precies hoe je je voelt. Heb jij ook een kijkoperatie gehad want bij mij werd het toen verteld.

Ik kan me goed voorstellen dat je IUI nog wel even zou willen bespreken, dat zou ik zeker nog even doen voordat je definitief de stap neemt. Dat moet je ook echt doen als je nog met vragen zit.

Wat ik mij voor kan stellen is dat het een nadeel is met 1 eierstok dat je afhankelijk bent of dat het eitje dus aan de goede kant zit.

Bij mij is het zo dat de endometriose zich vooral aan de buitenzijde van de eierleider bevindt en daardoor dus niet zijn werk kan doen. Een eileider hoort de 'bewegen' zodat het zaadje en het eitje naar elkaar toe kunnen komen. Bij mij wordt die eileider als het ware 'stug' gehouden door de verklevingen aan de buitenzijde. Verder zit er bij mij ook endometriose tussen eierstok en eileider waardoor de kans dát het eitje in de eileider komt al heel klein is. Al met al dus zoveel opstakels dat de kans voor IUI nihil werd.

Dit is mij verteld na de kijkoperatie en zo had ik een duidelijk verhaal en wist ik dat het echt niet anders kon.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Hele veel sterkte.

Deel Deze Pagina