Niet bezig zijn met zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1eKruimeltje, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je kan er niet niet mee bezig zijn als je een wens hebt... maar je kan wel afleiding proberen te zoeken.
    Ik ben al bijna 2 jaar bezig met het hopen op een wondertje en merk dat ik het de laatste tijd wat meer van me af kan zetten...

Hoop voor iedereen hier dat het wachten beloond mag worden!

2. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - Belgiƫ
    Hallo,

Ik heb er eens een jaar mee bezig gelopen, en dan is het niet gelukt.
    Ik ben dan terug begonnen met de pil. Nu ben ik drie maanden gestopt en nu weet ik sinds eergisteren dat ik zwanger ben. Ik heb er niet met bezig gelopen de laatste drie maand...
    Dus je ziet.. ;)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mensen zeggen dit gewoon om wat te kunnen zeggen... vind het altijd erg stom! Je wilt zwanger worden en als dat niet lukt dan is dat gewoon rot, je kunt jezelf dan niet dwingen om het maar te vergeten. En hoe zou dat dan werken? Stel dat je behandelingen nodig hebt oid?

Het stomme bij mij is dat ik zwanger werd op het punt dat ik eigenlijk had geaccepteerd dat ik nooit kinderen zou krijgen en dat ok vond. Maar dat vertel ik nooit omdat ik bang ben dat mensen dan zeggen: zie je wel, je moest er gewoon wat minder mee bezig zijn.
    Ik was al zes jaar bezig en toen bezig met een voortraject voor IVF en moest afvallen, tijdens het afvallen werd ik spontaan zwanger. Het afvallen is uiteindelijk de sleutel geweest, maar kwam dus samen met acceptatie :)

Wat ik overigens wel denk is dat je voor je geestelijke gezondheid moet oppassen dat je er niet aan onderdoor gaat. Je kunt jezelf zo de put in denken (ik deed dat toen ik zwanger wilde worden op bepaalde punten heel erg). Ik merk nu (ik gebruik het voor eetproblematiek) dat mindfulness en meditatie daar wel bij kan helpen. Acceptatie dat je bepaalde gevoelens en gedachten hebt, maar tegelijkertijd ook accepteren dat je die gevoelens en gedachten niet bent en er een bepaalde afstand in zien.

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ach er niet mee bezig zijn vind ik echt een onzin uitspraak. Hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als je ermee bezig bent? Neem je pilletjes, maak je zorgen om de babykamer, zoek uit wanneer je het meest vruchtbaar bent en ga na de sex lekker met je benen omhoog liggen. En geniet daarvan want het hoort erbij!

(een wijntje of twee, drie voor het geklus wil weleens helpen om er TOCH minder aan te denken ;))

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    als psycholoog (en ervaringsdeskundige) weet ik dat het geen zin heeft om gedachten te ''onderdrukken''. In de psychologie word dit bijv. gedemonstreerd met het witte ijsbeer-experiment. Dat houdt in dat je de opdracht krijgt: ''denk NIET aan een witte ijsbeer''....okay, je snapt het al: je gaat er juist WEL aan denken.

laat het toe en gebruik bijv. mindfulnessoefeningen om juist bij de emoties/gedachten stil te staan!! Dat schijnt beter te zijn dan er voor weg te willen gaan.

tip: als de omgeving zegt ''denk er niet te veel aan'' dan reageer ik wel 's met ''denk niet aan een witte ijsbeer''. Je ziet ze dan echt kijken van: ''huh''??? Ik kan dan op een humorvolle wijze uitleggen dat het niet zo simpel is om er niet aan te denken....

succes meiden!

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ook hier ja hihi duik er helemaal in, en heb me zo voorgenomen het niet te doen whaha

7. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Dit is inderdaad zoooo bekend. Niet veel mensen weten dat we ermee bezig zijn, dat scheelt.
    Maar hoe kan je nou met iets bezig zijn en proberen, zonder eraan te denken.
    Ik heb wel besloten niet te gaan temperaturen, ovulatietesten te doen enzovoort. Zeker omdat ik pas 1 of 2 cyclussen achter de rug heb.
    Ik hoop, natuurlijk als ieder ander, natuurlijk wel snel zwanger te zijn, maar we zien het wel!

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ben het helemaal eens met de meeste andere meiden. Het is niet haalbaar om er niet mee bezig te zijn. Ik probeer het ook niet meer, en maak ook geen "excuses" naar anderen die vinden dat ik er te veel mee bezig ben. Ene oor in, andere oor uit!

9. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ik praat er verder met haast niemand over. Kan je ook geen stomme opmerkingen krijgen.

10. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Als iemand zou weten hoe we er niet mee bezig zouden kunnen zijn, dan zouden we dat allemaal gelijk wel willen weten,toch!? ;)
    Ook ik ben er mee bezig hoor, maar merk wel dat hoe langer het duurt, hoe rustiger ik eronder ben...
    Mijn omgeving weet (helaas) wel dat we er mee bezig zijn, omdat we een MA hebben gehad in juni en nu vragen dus ook best wel wat mensen er steeds naar. Da's aan de ene kant natuurlijk heel aardig, maar legt er soms ook wel extra druk op!
    Succes allemaal met de witte ijsberen! Hahaha... :D
    Groetjes Pasjuh

Deel Deze Pagina