Ik ben nu ongeveer in mijn vruchtbare periode maar tja ik twijfel haha moet ik nou nog maar even mijn benen bij elkaar houden Niet gezegd dat ik meteen zwanger word natuurlijk maar toch... wat zouden jullie doen?
dat is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik ben nu 5 maanden bezig en geloof me dan maakt het helemaal niet uit wanneer je uitrekekend zou zijn dan ben je al lang blij dat je zwanger bent en ik denk dat heeel veel dames hier op het forum dit kunnen beamen. als de uitgerekend datum 31/12 betekend dit trouwens niet dat je dan bevalt je moet rekening houden met zo'n 2 weken speleing het kan 2 weken daarvoor of daarna ook zijn. de kan is vaak klein dat je op de uitgerekende datum bevalt. ps ik zou het geweldig vinden op 31/12
Ja ik weet het ben van mijn zoontje ook een week later bevallen en inderdaad die zwangerschap kwam ook niet meteen bij de eerste 'try' (3 cycli miskraam, 3e cycli zwanger). Dus ik begrijp dat ik totaal geen garantie heb maar het gaat me inderdaad meer om het gevoel wat je hebt met die 31/12. Ik zou het geloof ik liever niet hebben (het is bij ons altijd al zo'n hectische tijd - ook de weken daarvoor en daarna) maar aan de andere kant vind ik het veel te spannend om er speciaal niet voor te kiezen stel dat het daarna een tijd niet lukt heb ik toch maar weer een kans verspeelt!?!? snap je hem
Tja kan je doen... maar als je volgende maand zwanger zou raken en je bevalt te vroeg door weet ik wat voor reden zit je ook rond die tijd... en als je daarmee allemaal rekening moet houden heb je volgens mij (heb t een keer bekeken) maar 3 maanden per jaar dat je zwanger kunt worden zonder een feestdag of weet ik het wat te raken zeg maar...
Hoi, Mij maakt het niet uit als het 31-12 zou zijn. Ben al 2 jaar bezig dus ik zou niet nog eens een maand wachten omdat het misschien 31-12 zou kunnen zijn.
Dat is toevallig, als het hier raak zou zijn dan zou ik ook 31/12 uitgerekend zijn! Gewoon doorgaan hoor hartstikke leuk als je zwanger zou zijn!
Dat is heel vervelend en ik begrijp dat het je dan helemaal niets meer uitmaakt. Ik gun het je heel erg (op welke dag dan ook). Maar ik heb nu nog de luxe dat ik er onbevangen in kan staan vandaar dat ik het me afvroeg.
Jammer dat je hier een reactie niet kan liken (zoals op facebook) heb je het echt uitgezocht haha leuk! Maare het is dus niet iets wat jullie allemaal bezighoudt? Het is niet door jullie hoofd geschoten?
Hallo, Ik zit op het moment ook in mijn vruchtbare periode als het goed is. heb helaas vorige maand een miskraam gehad. Dus wij gaan er deze maand helemaal weer voor en ik ben dan ook op 31-12 uitgerekend. ik vind het wel iets hebben misschien wel een heeeel mooi kerstkado. en indd zo als ze al zeggen misschien zit het wel langer of korter. met mijn dochter was ik op 5 november uitgerekend en die is 25 september geboren 6 weken te vroeg dus zo zie je maar weer het zegt helemaal niks. Groetjes.
Ik zou een dag later uitgerekend zijn, maar persoonlijk denk ik dat de baby hoe dan ook wel te vroeg komt, en een datum is maar een datum. Anderzijds: Je zit wel met alle feestdagen, de verjaardag is dan het zoveelste feestje, en kostenpost, voor alle bezoekers.. Klinkt misschien zwart-wit, maar onbewust is het wel zo. Bij ons in de familie zijn er twee begin januari jarig, en op de een of andere manier, is het altijd minder druk, en minder leuk dan andere verjaardagen.
Wij hebben onze familie ook allemaal ver weg wonen daarnaast zijn mijn schoonouders gescheiden zodoende zitten wij met kerst altijd 3 dagen in de auto:x Is mijn man druk met zijn werk en we hebben tegen die tijd, vanaf 28 november, al 12! (inclusief die van mijn man) verjaardagen gehad en nog 3 te gaan tot en met 6 januari (die van mezelf)... Al met al vind ik het dus niet de leukste/rustigste periode van het jaar Misschien dat de komst (als!) van een kindje het allemaal wel beter maakt In hoeverre is 31/12 ook maar een datum? Ik zou me zelf nog wel kunnen aanpassen aan de situatie maar ik zou het voor het kindje wel jammer vinden als zijn/haar verjaardag op/rond de 31ste is. Ik ben zelf 6 januari jarig en ik merk dat de mensen tegen die tijd ook wel een beetje klaar zijn met alle feestjes en bezoekjes, daarnaast vind ik het zelf gelukkig net ver genoeg van kerstdagen en oud&nieuw afzitten...
Ik zou lekker doorgaan met klussen Als mij het deze maand gegunt is, ben ik ongeveer 5januari uitgerekend.. Dus ook grote kans dat het dan rond oud en nieuw gebeuren kan... Maar het is en blijft een wonder en die is altijd welkom... Gewoon lekker gaan klussen het percentage is zooo klein die bevalt op de uitgetelde datum...
Joh ik zou zeggen probeer het gewoon: Mocht je zwanger raken, dan zal het wel 't lot zijn geweest. Ik ben ook geen fan van rond de feestdagen nog een verjaardag erbij, maar als ik over 2 weken positief test, nou dan spring ik een gat in de lucht!
Jawel hier ook. Als ik deze maand zwanger zou raken ben ik ook rond de jaarwisseling uitgerekend. Ik kijk dan vooral naar de verjaardag van de kleine, niet eens naar mijn bevalling. Dat boeit me niet zo. Ergens lijkt me het leuk, iedereen is dan 9 van de 10x altijd vrij, maar aan de andere kant heeft iedereen net de kerst etc achter de rug en geen geld meer voor leuke kadootjes of staan ergens op een ander feestje (mocht het de 31e echt zo zijn)... dat gaat meer door mijn hoofd. stom ?
Ik ben er niet eens bewust mee bezig... Vriendin van me is bewust gestopt deze maand (en volgende maand ook) maar ik hoop gewoon dat wij gezegend worden met een kindje en of dat nu in december of in juli jarig is dat maakt me echt helemaal niks uit!!
als het bij mij raak is nu dan wordt het 22-12 dus precies rond kerst.. ik heb daar totaal geen probleem mee ookal is het niet een heel gunstige datum. ben allang blij als ik zwanger raak
nou kans is dan nog klein dat je op de uitgerekende datum bevalt dus waarom zou je wachten!? is toch een prachtig kado voor in het nieuwe jaar.... is ie het probleem niet maargoed als dat jou keus is.
Qua datum is het niet mijn eerste keus nee, maar ik heb liever een "feestdagkindje" dan geen 2e kindje. Wij slaan dus geen ronde over. Mochten we nou deze maand willen beginnen met ronde 1, dan had ik wel een maand gewacht.
Voor ons is het ronde 1... ik heb besloten niet 'extra' mijn best te doen volgens mij ligt het grootste gedeelte van mijn vruchtbare dagen achter me (ik heb het dus niet meer helemaal in de hand) en of het vanavond nog gezellig word laat ik gewoon even van de avond afhangen
hoi hoi allemaal.. Wij zijn nu in ronde 11 voor ons eerste kindje.. ik zou als nu zwanger zou zijn.. op 20 december uitgerekent zijn.. dat kan dus alle kanten nog op.. zelf ben ik op 27 december jarig.. jaja tussen kerst en oud en nieuw.. geen pretje al zeg ik zelf.. maar heel veel maakt t mij niet uit.. ik ben deze maand ook bewust door gegaan.. al die 11 maanden lukte het niet dus ga er nu ook niet vanuit dat het nu wel ineens raak zou zijn eigenlijk.. en mocht het wel zo zijn.. dan zijn wij in de wolken!! succes met je beslissing!!