Graag met respect naar elkaar reageren. Als dit niet mogelijk is, dan zal er op dit topic een slotje komen. Rahella en Jstzd, ontopic graag.
De hele financielecrisis vind ik een beetje eng worden, ik hoop dat het snel opgelost is en dat het weer snel gewoon (voor hoe ver gewoon is)draait. Het zal wel een tijdje duren voor deze financiele klap verwerkt is maar ik hoop dat het geen effect heeft op de huidige hypotheken, brandstof en belasting. Voor iedereen die bij icesave gespaard heeft, ik hoop dat de regering het snel voor jullie in orde maken zodat jullie weer een goede nacht rust kunnen krijgen.
En je mag ook van geluk spreken dat de regering dat nog doet. Zoals gezegd is mijn man 2 x zijn spaargeld kwijt geraakt (in 1991 en 1998 in de crisis in Azie) en denk maar niet dat de 'regering' toen bemiddelde. Kwijt is kwijt. Genoeg gezegd.
Je bent niet dom om je geld op een spaarrekening te storten. Had ik misschien ook wel gedaan als ik veel geld zou hebben. Ik had ook voor een hoge rente gekozen alleen vind ik dat je van te voren wel goed de kleine lettertjes moet lezen voordat je hier in stapt. Het gaat om een niet nederlandse bank en in de kleine letters staat toch echt duidelijk dat de eerste 20 duizend bij Ijsland vandaag moest komen voordat de NBS bijsprong. Natuurlijk verwacht je niet dat een bank in problemen komt dat verwacht niemand maar de IceSave bank was kennelijk niet zo stabiel als werd verwacht. Natuurlijk wil je je geld terug zou ik ook zo gezien hebben maar ik heb mijn geld daar niet gestort en is het voor niet gedupeerde makkelijk praten. In het vervolg toch maar 10 keer de kleine lettertjes lezen voordat je in zee gaat met een bank die niet in Nederland is gevestigd. Volgens mij is het ook niet de bedoeling om elkaar "zwart" te gaan maken op een forum of elkaar gaan afkatten. Maar een mening kan wel gerespecteerd worden en dat zie je in deze topic niet echt naar voren komen. Een ieder heeft een mening of je het hier nu wel of niet mee eens bent en een mening mag geuit worden. We leven tenslotte in een land waar dit in mag en kan. Dat de gedupeerde zo fel reageren op de reacties van de niet gedupeerde is ergens ook wel verklaarbaar. Het gaat tenslotte om geld en niet zo zuinig ook. Maar van de andere kant! De gedupeerde zouden zich ook eens kunnen inleven in de mening van een niet gedupeerde. Voor alle gedupeerde: Ik hoop dat jullie het spaargeld terug krijgen wat er is gestort. En het geen lang slepende zaak wordt
rustig, rustig! Nog even wachten en we kunnen met de zeehondjes in ons eigen landje spelen, gekocht voor 5 euro Hoe zullen we ons landje noemen?
@ monique, had jij dan verwacht of voorzien dat Ijsland het zelf niet op kon brengen? Ik vind dat zo droog, "je moet de kleine lettertjes lezen". Dat hebben we gedaan, en er stond in dat Ijsland de eerste 20000 vergoed en nederland de rest tot een bepaald bedrag. Dan ben je juridisch ingedekt zou je zeggen toch?
Idd, want niemand verwacht dat een land failliet zou gaan, zelfs al zit dat land op dat moment in niet zo'n goeie papieren. En wie controleert nu ook de financiële toestand van een heel land voor hij daar een rekening opent.
nee dus, alleen als ijsland het zou kunnen opbrengen en anders niet, dat je het uberhaupt vergoed krijgttot 100000 is ook pas net bepaald, dus ja, het risico om in een ander land je geld te storten heb je zelf genomen hoor, en dat je het terug krijgt vind ik alleen maar klasse dat ze het doen,Want dat stond in de voorwaarden
Misschien even beter lezen....ik had het niet verwacht of voorzien maar er staat duidelijk dat de eerste 20 duizend uit IJsland zou moeten worden vergoed en niet door Nederland. Ik heb ook duidelijk neergezet dat ik de gedupeerde begrijp en ik ook mijn geld terug zou willen. Ik heb ook neergezet dat je op een forum je mening neer mag zetten. Of je nu wel of niet een gedupeerde bent maar ik denk dat de gedupeerde dit niet willen respecteren. Of je een mening nu wel of niet respecteerd is hier niet eens meer aan de orde. De gedupeerde verwachten dat we dezelfde mening gaan delen en dit is volgens mij het opdringen van een mening die niet jou mening is. En dat het droog klinkt dat je de kleine lettertjes had moeten lezen! Dat doe je toch ook als je een hypotheek afsluit? Het gaat tenslote om heel veel geld. Ik zeg ook niet "eigen schuld dikke bult" omdat niemand dit had zien aankomen maar wel had kunnen weten dat als er iets zou gebeuren je geld dus niet 100% in veiligheid zou zijn!
http://www.ad.nl/economie/2686571/Inlog ... elijk.html voor spaarders lijkt me dit wel handig om je overzicht uit te printen als bewijs