niet bij spaargeld kunnen grmbl (icesave)

Discussie in 'De lounge' gestart door minipi, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tsja, dat heb ik nou ook... De hypotheekcrisis in Amerika kon iedereen nog verklaren, maar nu met Fortis en deze Ijslandse banken snap ik het ook helemaal niet meer hoor; wat is het einde?!?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    hmmm, maar in feite gingen we hier al vanuit hoor... Het is afwachen wat de ijslandse overheid kan waarmaken.
    Hoorde trouwens net wel dat de consumentenbond ook een kort geding gaat aanspannen, dus dat kan misschien weer helpen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    :(

Ik vind het echt heel erg voor jullie,

Ik geloof dat het allemaal met de dollar te maken heeft dat heel de wereld nu wankelt.

Mijn broertje weet er meer van. Ik werk ook bij een bank, maar ik weet er ook niet alles van.

5. zogelukkig

Als er niks te halen valt, valt er niks te halen, daar kan de Consumentenbond ook niks aan doen ben ik bang.
    Als IJsland failliet is, is het heel vette pech!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Een familielid heeft er 30.000 euro opstaan, dus ik hoop dat de nederlandse staat de ijslandse staat het bedrag 1.6 miljard voor kan schieten, zodat iedereen zijn geld toch nog krijgt. Wel erg spannend :(

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    tuurlijk, dat weet ik ook wel, maar DNB is er ook nog en hoe meer mensen en organisaties er op komen voor de spaarders, hoe groter de kans dat er een regeling getroffen wordt. Ik blijf voorlopig nog even hoop houden hoor, janken kan altijd nog

8. zogelukkig

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Eigenlijk wel, ;)

10. zogelukkig

Nee.

Ondanks de bijna wereldwijde kredietcrisis behoudt de dollar nog redelijk zijn waarde.
    Als de dollar instort gaan we met z'n allen goed in koopkracht achteruit.
    Daar merk ik nu nog he-le-maal niks van: op en zonnige middag is het gewoon hartstikke druk in de stad, iedereen is lekker aan het shoppen.
    Ik maak me daar ook (nog) geen zorgen over, maar des te meer om mijn pensioen bijvoorbeeld.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Als we een dak boven ons hoofd hebben en kunnen eten maak ik me geen zorgen.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik krijg het er benauwd van dat hele gedoe.

hoop voor iedereen die daar zijn geld heeft staan, of het nu veel is of weinig. en wat voor de een weinig is, kan voor de ander veel zijn, maar hoop dat jullie je geld snel terug hebben. want iedereen zet zijn geld toch op de bank in de veronderstelling dat het daar veilig is?
    nou ja, dat dachten we...........

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Euhm Fortis is niet failliet hoor :)

14. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Nah ja, bij wijze van spreken... Ook Fortis is als het ware 'overgenomen' door de overheid; Icesave is onder curatele gezet van de overheid (alleen een andere overheid).
    Wat ik maar wil zeggen is dat er veel tekenen waren dat het een veilige spaarbank was; de rente is vorige week nog netjes bijgeschreven en in Engeland waren ze uitgeroepen tot beste internetbank nota bene! Wat ik maar wilde zeggen is dat niemand door bij Icesave te sparen bewust een risico heeft genomen om hoge rente te krijgen. Als je dat wilt, ga je wel beleggen, toch?!

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    75% van Fortis is overgenomen door BNP Paribas, een van de grootste Fransen banken. 25% is nog in handen van de Belgische overheid :)

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ons deel van fortis niet he Kirb...
    overheid heeft dat overgenomen. met abn-amro erbij

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja dat wel, in feite hebben jullie gewoon abn-amro weer teruggekocht. Maar het is sowieso helemaal niet te vergelijken met een faillisement.

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hier ook een icesave gedupeerde...
    Ben nog erg blij dat ik er niet al teveel geld had staan. ik was nog steeds van plan meer over te maken maar was er nog niet van gekomen.

Ik kan het gelukkig missen... jammer maar helaas...

Het enige waar ik me wel echt aan erger is al die mensen die bijv. op de telegraafsite zeggen dat het onze eigen domme schuld is. Moet je maar niet met je geld speculeren... Idioten het betreft hier mensen die sparen niet beleggen! Deze bank had een licentie in NL en viel onder garantiestelsel Ijsland en aanvullend NL. Dit betekend dat de Nederlandse Bank toezichthouder is!
    Daarnaast was Ijsland tot een paar weken geleden 1 van de grootste en meest succesvolle banklanden van de wereld.

Nee mensen die een Icesave rekening hadden worden nu als domme mensen aangeduid...

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Daar ben ik het helemaal mee eens. Icesafe heeft reclame gemaakt met rentes van 5.25% en met Nederlandse bankgarantie. Nou is het dus zo dat de IJslandse staat de eerste 20.000 euro moet betalen, en nou is de IJslandse staat waarschijnlijk niet in staat om dat bedrag op te hoesten. Nou heeft mijn vader een en/of rekening, dus moet IJsland het dubbele uitbetalen, dus 40.000, voordat NL de rest betaald. Dus hij kan waarschijnlijk naar zijn geld (30.000) fluiten. Echt verschrikkelijk. En is dat zijn schuld? Nee natuurlijk niet, ik vind dat de Nederlandse staat eerst beter naar IJsland had moeten kijken voordat ze deze bank toelieten op de NL markt.

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

abn amro word alleen weer verkocht.. misschien koopt de ABN hem zelf weer terug werd mijn vriend verteld... (werkt bij de ABN) of abn gaat ook failliet omdat mensen massaal daar hun geld weghalen...

kzit net naar het nieuws te luisteren over ICESAVE.. ijsland is misschien het eerste land ter wereld dat aan de crisis failliet gaat.. en het is nog niet zeker of de mensen die bij ICESAVE hun centjes hebben staan teminste 20.000 euro terug krijgen :confused:

Deel Deze Pagina