@ Monique, er staat in de voorwaarden dat IJsland garant staat. Niet Icesave zelf. Het probleem is ook niet dat Icesave failliet is, maar dat de IJslandse staat ook bankroet is.
De overheid pompt hier ook miljarden euro's in de banken om ze overeind te houden hoor, is alleen maar goed voor iedereen, ook voor jullie... want ook jullie banken hebben centen in onze banken en omgekeerd.
en @zogelukkig.. hoop dat jij rechten kan ontlenen aan dat zinnetje mocht het ooit zover komen... NEE dus!
Ijsland is NOG NIET bankroet... en het probleem is idd dat Icesave onder curatele staat van Ijsland, moest er nou een overnemer gevonden worden voor Icesave (zal dan wel een buitenlandse moeten zijn) dan ziet het er weer helemaal anders uit.
Dat kan niemand voorspellen, net zoals niemand kan 100% kan garanderen dat een Belgische of Nederlandse bank of zelfs België en Nederland failliet gaan. Maar volgens mij zullen ze wel ergens geld vinden om Ijsland te helpen, het moet gewoon, anders zullen de gevolgen niet te overzien zijn... en niet alleen voor de Ijslanders, maar voor iedereen.
En dan nog hetgeen waarvan je niks weet... er zit ook nog Belgisch geld in Nederlandse banken hoor, wees daar maar zeker van, daardoor heeft ook de hele wereld last van deze crisis (of toch bijna de hele wereld) omdat alle banken wel ergens aandelen of leningen hebben lopen aan andere banken.
Ik denk niet ieder voor zijn eigen. Goed de overeenkomsten van IceSave lezen dat denk ik en dan had je kunnen weten dat er een risico aan zou zitten en dat er geen 100% werd gegarandeerd. En zo zullen er nog wel meer internetbanken zijn waar spaarders hun geld op hebben gestort. Dat Ijsland failiet is gegaan is vervelend maar er zijn meer landen die het slecht hebben moeten we dan als er spaarrekeningen zijn in die landen ook maar bijspringen? Ik hoop dat Wouter Bos hier heel goed en heel lang over gaat nadenken.......
Ja natuurlijk moeten we dan bijspringen. In de voorwaarden werd wel 100% gegagarandeert hoor, de eerste 20000 door Ijsland en dan nog door Nederland. Ze kunnen het alleen niet nakomen. Misschien moet je zelf wat beter lezen ipv te zeggen eigen schuld dikke bult?
Rotopmerking? Ik heb dat advies al meerdere keren voorbij zien komen hoor! Als je de Nederlandse banken al niet vertrouwt, is dat toch echt de enige veilige manier. Alleen zullen je spaarcentjes niet groeien! Nee, nee, je had het over mensen met "echt veel geld". Ik heb een lekker spaarbedragje opgebouwd (voor mij "echt veel geld"), ben verre van miljonair, maar voel me toch erg rijk! En als jij denkt dat miljonairs sparen, dan ben je erg naief! Ja, jij maakt mensen onnodig bang door te zeggen dat je ook niet 100% zeker kunt zijn van de Nederlandse banken. Geloof me, ik weet er genoeg vanaf en ik beweer het tegenovergestelde. IK hoef mijzelf niet beter te laten informeren hoor, ik BEN goed geinformeerd.
Hoe denk je dat miljonairs aan hun geld komen dan? Vaak door rentenieren Pff maar ik reageer maar niet meer op jou, want je wil gewoon niet zien dat er wel eens dingen onverwacht kunnen gebeuren.
@Kirby.. nee dat kan niemand garanderen dat een NL bank bijv. niet failliet kan gaan, daardoor krijgen mensen met een groter vermogen dan een aantal tienduizenden euro's het wel ontzettend warm! Ja zogelukkig.. je stopt ook ff een paar miljoen in een oude sok in je huis.. lekker veilig, goed over nagedacht! En wat jij verstaat onder echt veel geld is blijkbaar wat anders als wat ik versta onder echt veel geld! Heb ik gezegd dat ik denk dat alleen miljonairs sparen!? Lees ff terug wat ik getikt heb, ook voor mijn laatste berichtje dan zou je weten dat die opmerking ook weer werkelijk nergens op slaat! NATUURLIJK is het ook klote voor mensen die 20.000 hebben en dat kwijtraken.. maar als je 10.000.000 en dat kwijt bent is het nog heel anders lijkt me! En nee je kan NIET 100% zeker zijn van NL banken, als ik door die uitspraken JOU en/of andere mensen bang maak zegt dat meer over jou en/of anderen want DAT is gewoon naief, denken dat je 100% garantie hier hebt! En dan weet je er genoeg van en ben je goed geinformeerd?
Haha inderdaad... NIEMAND heeft dit kunnen voorzien en NIEMAND had dit OOIT verwacht... net zoals NIEMAND het nu OOIT verwacht dat het net zo goed hier OOK kan gebeuren! Miljonairs zijn er genoeg door rentenieren etc. maar zijn ook vaak heel hard werkende mensen, die een aantal goede zetten in hun leven gemaakt hebben, opgepast hebben met hun geld etc.!
Dit is nu gewoon een hele moeilijke tijd en alle landen en banken moeten bijspringen en helpen waar ze kunnen, want helpen kan misschien geld kosten maar niet helpen nog veel meer!