niet bij spaargeld kunnen grmbl (icesave)

Discussie in 'De lounge' gestart door minipi, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat weet ik niet, maar ik neem aan dat er stond dat de eerste 20.000 nog wat euro vielen onder het IJslandse depositogarantiestelsel, want zo was het toch?
    "Als het depositogarantiestelsel in het land van herkomst een beperktere dekking kent dan het Nederlandse depositogarantiestelsel, dan bestaat voor deze bijkantoren de mogelijkheid om aanvullend deel te nemen aan het Nederlandse depositogarantiestelsel. Landsbanki heeft van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. In dit geval heeft u dan te maken met twee depositogarantiestelsels. Het IJslandse depositogarantiestelsel en het depositogarantiestelsel in Nederland."
    bron: DNB

2. Niet meer actief

oh my gosh :)

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    What?

4. Niet meer actief

Al met al is het gewoon *beep* voor alle mensen, waar ook ter wereld, met hoeveel geld ook ;);), dat ze hun centjes kwijt zijn!

5. Niet meer actief

niks maar sommige uitspraken hier vind ik zoooo kort door de bocht niet normaal

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

en miljonairs wachten niet met hun geld op de bank zetten tot ze miljonair zijn :D

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vriend van me heeft ook ruim 18000 euro op zon rekening staan. Nja, HAD. Hij heeft mede gedeeld gerekegen dat hij contact op moet nemen met Ijsland om zn geld terug te krijgen. Hij heeft gebeld met DNB en een afspraak gemaakt met een adviseur over HOE hij in godsnaam contact op moet nemen met Ijsland.

Al met al: gewoon klote als je je geld daar had. gewoon genaaid.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat mijn ouders waarschijnlijk al hun geld waar ze al jaren voor krom liggen, gewoon kwijt zijn, en dat er dan mensen zijn die zeggen tja, vervelend, maar tis je eigen schuld.
    Terwijl het niemands schuld is, want niemand had dit verwacht. Zelfs de Nederlandse staat niet, anders hadden ze geen goedkeuring aan die bank gegeven om Nederlanders binnen te halen.

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Idd!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee die werken zich dood en storten een deel van hun salaris op een spaarrekening en als ze daar meer dan zoveel honderdduizenden euros op hebben kunnen ze pas rentenieren.

Je kan toch niet rentenieren als je een laag bedrag op je rekening hebt staan. Dan moet je eerst een dusdanig hoog bedrag op je rekening hebben dat je van de rente KAN leven. En dat geld moet er eerst komen.

Anders zou ik nu ook wel gaan rentenieren :D

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het feit dat het een i-net bank is, daar word ik al wat achterdochtig van. Zo ook dat er geen filialen in Nederland zijn, je geen bankafschrift ontvangt enz enz. Misschien wat ouderwets, maar ik zou dus nooit geld ergens naar toe brengen als ik niet zeker zou weten, WAAR ik het naar toe breng.
    Eigenlijk is het een zeepbel.En dat voor 5% rente?
    Is dat de moeite waard?

Mijn spaargeld staat veilig op een spaarrekening bij een grote bank in Nederland, en thuis in de kluis uiteraard.

Heel vervelend voor de mensen die hard gewerkt hebben voor hun spaargeld. Maar snel rijk worden bestaat nou eenmaal niet, tenzij je de loterij wint. Ik hoop niet dat mijn vaste lasten omhoog gaan omdat een aantal mensen dacht een hun spaargeld in Ijsland te moeten stallen? :x

12. zogelukkig

Ah, komop zeg! Jij weet echt van toeten nog blazen als het gaat om dit soort kwesties! Hoe IJsland ervoor stond, was allang bekend, wie was er ook weer niet goed geinformeerd?
    Ik kan vertellen dat je ZEKER je spaargeld VEILIG weg kunt zetten bij een betrouwbare Nederlandse bank als ING of de RABO en dat Nederland VERRE is van BANKROET.
    Maar je HOEFT uiteraard niks van MIJ aan te nemen hoor!

Je maakt er miz trouwens een te persoonlijk ding van, je bent op de man aan het spelen. Ik zeg gewoon netjes hoe het zit en dat baseer ik op feiten.
    En ja, ik ben heel gelukkig en dat heeft helemaal niks te maken met hoeveel geld ik heb. Ik zou ook rijk zijn zonder dat ik een cent te makken had! ;)

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    weet jij de staatschuld van NL eigenlijk?

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja Nederland is idd verre van bankroet.

Ik ga geloof ik maar goud inslaan. Dan begraaf ik het in de tuin.

Weet iemand waar ik staven goud kan kopen?

15. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Tidje geleden zaten we ook te denken om ons geld bij Icesave te zetten.
    Maar inderdaad, omdat áls het fout gaat, je voor de eerste 20.000 in IJSland moet zijn,
    en omdat het een alleen internetbank is, hebben we het niet gedaan.

En dit zat er wel aan te komen..
    Las van iemand hier die het geld een of twee weken geleden er op had gezet?
    Tja, dan heb je het nieuws niet echt gevolgd geloof ik.
    Wij hebben ook gelijk ons geld van een internetbank afgehaald.
    Als het fout gaat, weet je niet eens waar je heen moet, ja, naar IJsland,
    nou succes.

Wij hebben een tijd geleden goud gekocht.
    In Amsterdam. Je moet gewoon op internet zoeken waar je het kan kopen.
    (Ook hebben we het weer verkocht, om een auto te kopen)
    Maar m'n zwager heeft voor tienduizenden euro's goud,
    en dat heeft hij op een goed moment gekocht,
    doordat het zo is gestegen de laatste tijd, heeft hij al duizenden euro's winst.

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    In Antwerpen kan het, dat weet ik, hebben ze gisteren nog op het nieuws getoond langshier, dat er nou zoveel goud gekocht wordt en ze in Antwerpen de vraag bijna niet aankunnen.

17. zogelukkig

Uiteraard. Hoezo?

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    223,2 miljard euro is de NL-staatsschuld (stand juni 2008. bron NRC)

Mijn man is al 2 keer al zijn spaarcenten kwijtgeraakt door verkeerd management van de staat (1x Sovjet-Unie, 2e keer in 1998). Echt waar, moeilijk om te geloven dat er mensen in zee gaan met Icesave, ookal hebben ze een garantie van de Nederlandse bank.

Wij hebben nu uit voorzorg spaarrekeningen bij 5 verschillende banken. Kapitaalspreiding....

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nederland heeft een staatsschuld van 206,2 miljard euro...die allang had kunnen worden afgelost maar aangezien de regering andere dingen belangerijker vind gebeurt dit al jaren niet

En iedereen heeft het hier over dat nederland fortis en abn heeft gekocht voor 17 miljard...het is de bedoeling dat die aandelen weer verkocht worden...het liefst met winst...

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dit is wel zo verstandig...

Deel Deze Pagina