niet bij spaargeld kunnen grmbl (icesave)

Discussie in 'De lounge' gestart door minipi, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wat een heftige reacties. Begrijpelijk, want sommigen zijn natuurlijk bang hun centjes niet meer terug te zien!
    MAAR feit blijft wel, dat er voorwaarden zijn, waarin toch duidelijk staat dat alles onder de 20.000 euro niet onder de nederlandse bank valt, maar onder Ijsland!
    Zo'n risico zou ik sowieso nooit nemen.
    Ik ben trouwens ook iemand, die mijn bank gezien wil hebben, ik wil erheen kunnen gaan, met de medewerkers kunnen praten. Vandaar dat onze spaarcentjes bij de Rabobank staan. Niet dat dat (en in NED) nooit wat kan gebeuren, maar hier voel ik me 100x veiliger bij dan mijn geld naar het buitenland brengen, waar ook al in de voorwaarden staat dat de 1e 20.000 onder DAT land valt...
    Maar nogmaals; ik hoop dat iedereen zijn/haar centjes terug mag krijgen en snel!

2. Niet meer actief

Perfect verwoord mamakitty, zo bedoelde ik t dus ook :)

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dacht ik al ;)

4. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ja heftig maar begrijpen jullie ook dat 120.000 nederlanders zijn overgespannen geraakt afgelopen dagen, nederlanders die geen risicos wilden nemen en dachten dat ze veilig hun spaargeld hebben.

nederland en engeland geven geen cent cadeau aan Iceland, Iceland zal alles tot de laatste cent terug betalen.

5. Saaya

Saaya Niet meer actief

Ik vind dat alleen best wel een scheve vergelijking, voorlichting over bankieren is niet te vergelijken met de broodnodige allergeneninformatie op producten. Van bankieren wordt je niet ziek en je gaat er ook niet dood aan, terwijl dat met ontbrekende ingredienten en allergeneninformatie wel zo is.
    Ik ben het wel met je eens dat er steeds meer 'betutteld' wordt hier.. Ik vindt dat het wat betreft roken, drink en vette happen maar tot op een zekere hoogte mag worden gebracht.. Kijk eens naar het overgewicht bij kinderen? Of naar het feit dat er steeds meer kinderen steeds jonger zijn gaan drinken? Ik ken iemand die zichzelf bijna dood heeft gedronken op haar 12e... Dat mag niet kunnen!
    Wat dat betreft mogen de regeltjes en de controles daarop van mij flink worden aangescherpt!(dit is dus over de drank)
    De leeftijden om drank te mogen kopen mogen van mij ook van 16 naar 18 met strengere controles.
    Qua roken ben ik alleen maar blij met het rookverbod, ben gisteren weer heerlijk op stap gegaan en heb mijn colaatje zowaar zonder benauwdheid kunnen drinken en ik hoef niet uitgebreid te gaan staan douchen en haren wassen om de stank eruit te krijgen.

Maar goed, daar ging het allemaal niet over. Ik hoop dat idd iedereen hun geld terug kan krijgen!

6. Niet meer actief

Nederlanders die geen risico wilde lopen?
    En ja dat lijkt me ook wel logisch dat Ijsland gewoon terug moet betalen? Hadden ze ook maar moeten ingrijpen toen die Icesave hier zoveel ging adverteren, terwijl de ijslandse staat ZELF vast WEL geweten hebben dat t niet op rolletjes liep daar

7. Saaya

Saaya Niet meer actief

vind het wel een vreemd idee hoor, een land die op het randje van failliesement staat.. :( ALS het land failliet gaat, wat denken jullie dat er dan mee gaat gebeuren?

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Rahella, dat begrijp ik zeer zeker!
    Maar Het is niet meer dan logisch dat Ijsland zelf alles moet regelen!

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    dan koop ik het voor 5 euro ;)
    nee zonder gein, ik weet niet...

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De staat IJsland had in 2006 al problemen. Als mensen zich destijds erin verdiept hadden, hadden ze al gauw gezien dat het erg riskant was. Maar ja, die rente lokt.

Ik hoop dat iedereen z'n spaarcentjes terug krijgt. Voortaan je kapitaal maar spreiden over verschillende banken?

11. Niet meer actief

Mamakitty als ik jou dan 2.50 geef zullen we dan samen gaan heersen? :):)

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Banken uit de EU, Zwitersland en Liechtenstein mogen trouwens zomaar op de EU markt opereren. Icesave had bij de DNB garantie gekocht. Het is aan de DNB om te bepalen hoeveel toezicht zij er dan op houden.
    In ieder geval wordt de hoge rente niet terugbetaald. Dat valt niet onder het depositogarantiestelsel.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @JsztD, over wat? Over die zeehondjes die daar wonen?

14. Niet meer actief

Hahahaha jaaaaa liefjesss :D

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    SEABERT

16. Saaya

Saaya Niet meer actief

Haha :) Ik krijg meteen zo'n "Wereldoverheersing!"roep in mn kop :)

17. Niet meer actief

OOOOOOOH SEABERT! Die was altijd lieeeeeefff!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Goed plan ;) DEAL! :)

19. Niet meer actief

Deel Deze Pagina