wat te doen met verbouwende buren

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze buren zijn verhuisd en nu sinds woensdag zitten er nieuwe in...naja ze zijn aan het verbouwen.

Vandaag zijn ze om 9 uur begonnen met schuren enzo en dit is zonder stop tot nu nog bezig! en nee ik overdrijf echt niet!
    snap niet dat je in die herrie kan staan de hele dag laat staan dat ik er kei gek van word!

nu wil ik niet als eerste kennismaking zeuren maar dit gaat echt te ver heb koppijn dat wil je niet weten!

hoe kan ik dit als niet zeurende buur oplossen of zouden jullie hun de gang laten gaan?

2. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    denk dat je er niet veel aan kunt doen.Ook wij hebben toen we dit huis kochten een hoop herrie moeten maken.denk niet dat je buren je nog zo leuk vinden als je de eerste dag er al wat van zegt.

dat is het nadeel van nieuwe buren..

3. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Ik zou zelf lekker hun gang laten gaan, tenminste als ze niet voor 9 uur beginnen en niet na een uur of 8-9 doorgaan.
    In een nieuw huis moet nu eenmaal wel eens het een en ander gebeuren.

Ik zou zelf lekker ergen s anders heen gaan, ben je er ook vanaf

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tja ik ben bang dat je er toch mee zult moeten leven, ik neem aan dat ze niet jarenlang iedere dag aan het verbouwen zijn. Wat je wel kan doen, en wat misschien het beste werkt... bak een lekkere cake ofzo en ga die brengen, onder het mom van ze welkom heten in de buurt kun je dan even pijlen hoe lang ze bezig zullen zijn met die herrie en kun jij laten vallen dat je een klein meisje rond hebt lopen dat op tijd moet slapen ;) Ik denk dat dat veel beter werkt dan gaan "klagen". Veel succes en hopelijk zijn ze snel klaar.

Ps. toen wij dit huis kochten zijn we ook 2 weken van sochtends vroeg tot savonds laat aan het klussen geweest ;) Het is anders als je er zelf mee bezig bent, dan wanneer je je stoort aan de herrie omdat je het zelf niet maakt.

5. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    tja ik zou niet gaan lopen zanniken maar gewoon effe doorbijten, als jij zou verbouwen zou jij zulk begrip en geduld ook kunnen waarderen neem ik aan?

goede nieuws is het is maar tijdelijk

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Helaas mogen ze al vanaf 7 uur 's ochtends aan de slag volgens de wet! Wees maar blij dat ze dus pas om 9 uur beginnen!

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Toevallig hebben wij ook net nieuwe buren die veel en al 4 maanden aan het klussen zijn maar vind dat als ze niet voor 9 uur doordeweeks en 10 uur weekend veel herrie maken ik er weinig van kan zeggen. Wij zijn ook 3 maanden non-stop bezig geweest met verbouwen. Vind ook dat je niet langer dan uur of 2100 herrie moet maken.
    Wij stopten wel als buren verjaardag vierde of iets anders speciaals hadden, maar huis moet toch verbouwd worden

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    klopt ik heb hier ook herrie gemaakt en weinig rekening met anderen gehouden omdat je dat niet door hebt!

pfff rottig eigenlijk...ben helemaal geen zeur eigenlijk maja herrie is nooit fijn ;)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk zelf.dat ze het zo snel mogelijk klaar willen hebben.en ja hun doen dat de hele dag wij zijn met dit huis 6 dagen bezig geweest van 9 tot 8.omdat dat toch ook mag.

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    herrie is idd erg vervelend wij zijn echt al aantal dagen lekker weggegaan zodat we de herrie niet hoorde. Dat word dus lekker shoppen voor je. ;)

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    whoehoeee :)

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    das kut, maar je kan er weinig aan doen....je kan hooguit vragen of overleggen dat ze het qua tijd 's avonds niet te bont willen maken en niet te vroeg.. wij zijn ook aan het verbouwen thuis.. en geukkig hoeven we geen kabaal meer te maken en is het ergste geweest, en wij hebben het overlegd en aangemeld als er een dag veel kabaal was en dat was genoeg... sterkte iig.. ik hoop dat het ergste binnenkort voor je voorbij is!

13. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ja ze moeten toch hun huisje zsm in orde maken he. Dus ik vind het helemaal niet zo raar dat ze nonstop aan het klussen zijn. Je zult er denk ik het geduld en begrip voor moeten opbrengen.

Met een klacht kunnen ze weinig, een boormachine zachter zetten gaat namelijk niet ; )

Ff volhouden dus...succes!

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou gewoon je buren verbouwen :p

(grapje hoor, voordat het uit hand loopt.. ;) )

Serieus, ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. Behalve vragen of het op bepaalde tijden wat minder mag.

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    te laat :)

ik plaats dit bericht en nog geen half uur later is het gestopt! en mn hoofdpijn ook! haha

(nu maar hopen dat t zo blijft)

16. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    haha lieve tweeling, mijn enige lieve :evil: buurman is al ...2 jaar aan het verbouwen.
    dus al 2 jaar, en hij is nog niet klaar.hij woont met zijn ouders, dus al 2 jaar is het huis leeg en hij heeft al 20 keer denk ik alle muren kapot gemaakt en opnieuw gemetseld, etc, echt een nachtmerrie. :evil:
    het is niks te doen, helaas! of je gaat verhuizen.
    maar ik neem aan dat je gewoon normale buren hebt gekregen. :rolleyes:

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Gewoon koffie zetten, kopjes en de rest op een dienblad, koekjes erbij en op naar de buren.

Even voorstellen "hallo ik ben jullie buurvrouw en ik hoor dat jullie de hele dag al druk bezig zijn dus ik dacht dat jullie wel aan een pauze toe waren.

Groetjes Anita

18. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ohw, déjà vu, bij ons hebben de buren voor heel wat hoofdpijn gezorgd. Ze begonnen om 19.00u. wanneer je net terug kwam uit je werk en lekker relax op de bank wilde settelen en stopten rond 23.00u. :confused:
    Eén avond zijn ze tot 00.00u doorgegaan, wat had ik de buren vervloekt zeg, leuk begin van buur-relatie ;)
    In het weekend (ook zondag) begonnen ze om 7.30 met boren, tot 8.30, en daarna begon het lawaai pas weer 's avonds.

Ben één keer naar ze toe geweest om te zeggen dat ze dit niet kunnen maken, mocht niet baten.

Vind de nieuwe buren niets meer aan!

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ga je helpen is het sneller klaar :)

20. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bekijk het positief, als ze nu al aan het schuren zijn gaan ze waarschijnlijk alleen schilderen in dat huis, en zijn ze snel klaar. Dus even doorbijten zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina