Niet blij met cadeau van mijn man.....

Discussie in 'De lounge' gestart door MylaJ, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom op, niet zo spiegelen!

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

En dit is precies de kern van de hele ruzie tussen TS en haar man. Hij voelde meteen al aan dat TS niet enthousiast was en was beledigd. Dan kan ze wel doen alsof je blij bent, maar je houdt je man echt niet voor de gek hoor. Misschien was hij daarom ook wel boos, omdat je doet alsof en denkt dat hij zo dom is dat hij daar in zou trappen. Ze zullen heel veel subtiele hints binnen een huwelijk niet snappen, maar ze kennen je echt wel goed genoeg om te weten of je het faked. Soms kiezen ze ervoor om de ruzie aan te gaan, soms doen ze alsof hun neus bloedt.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee joh, ben te druk met huichelen en dikke smakkerds geven;);).

4. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Hij werd boos omdat ts niet enthousiast genoeg reageerde op het cadeau, toch? Dat is toch ook logisch als je iets in je handen hebt waar je niks aan of mee hebt? Ik kan ook geen enthousiasme faken, dat lijkt dan meer op een scene uit een horrorfilm dan op daadwerkelijke blijdschap.

En precies wat Knuffelbien zegt: als er iemand is tegen wie je eerlijk kan zijn, dan is het toch wel je man.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar wat ik niet begrijp is dat velen het hier op faken gooien, als je een cadeau krijgt wat je niet leuk vindt, maar toch enthousiast reageert.
    Ik zou echt oprecht enthousiast zijn, niet vanwege het cadeau, maar vanwege de daad.
    Is dat gek?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Nee helemaal niet.. ik denk ook zo.

Ik houd van mij man en ik zou hem nooit kwetsen door zo te reageren op iets waar hij zijn best voor heeft gedaan. Ongeacht het cadeau

Ik vind het onfatsoenlijk om negatief te reageren op een cadeau. Ons is altijd geleerd blij te zijn dat iemand de moeite neemt om speciaal iets voor jou mee te nemen/kopen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Daarom zeggen wij gewoon tegenover elkaar wat we willen hebben zonder 'hints', dan is het wel geen verrassing meer, máár wel iets dat we allebei willen hebben. Wij willen gewoon niet dit soort 'gedoe'. Misschien kunnen jullie dat ook afspreken, TS?

8. MamaBenjamin

Dit klinkt mij in de oren als faken.

Eerst zeggen dat je het leuk vindt en omdat hij door blijft vragen (hij had dus al een vermoeden en zocht bevestiging) heeft ze besloten eerlijk te zijn.
    Je kan toch ook meteen zeggen; Oh schat, wat lief van je. Ik had het niet verwacht. Hoe ben je op het idee gekomen? Man "........" nou schat, lief bedacht, maar ik vind de app op mijn laptop al goed genoeg. vind je het erg als ik hem ruil/verkoop/weggeef? Ik vind het zonde als het in de kast staat te verstoffen.

9. misa

misa Niet meer actief

Vind ik niet gek. Ik zou dat ook zo voelen!

10. Amare

Amare Niet meer actief

Maar zou het niet een beetje alles bij elkaar zijn? Het niet enthousiast reageren en eerst zeggen dat je het kado leuk vindt en daarna niet?

Heb je het inmiddels met je man besproken TS?

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Tja...ik ben niet iemand die oprecht enthousiast gaat doen als ik een cadeau krijg wat ik niet leuk vind. Ik zal echt wel iets zeggen als "Wat lief dat je een cadeautje voor me hebt gekocht", maar ik ga niet doen of ik het cadeau ook echt heel leuk vind.

12. MamaBenjamin

Trouwens, ik heb geen problemen met een leugentje om bestwil. Ik doe het bij mijn schoonouders ook, maar die vragen wij op verzoek een specifiek product wat we willen hebben en geven dan alsnog iets anders; "want dat vonden we toch leuker". Zelfs na commentaar doen ze het nog. Dan maar zeggen dat het erg lief is. Niks gelogen eigenlijk. Maar ik kan er niet wakker van liggen. De intentie is goed, lomp dat wel, maar goed en daarom ben ik er alsnog blij mee. Desnoods geef ik het aan iemand anders. Is die ook blij.

13. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Nee dat is niet gek, ik zou ook niet met een lang gezicht naar m'n cadeau zitten kijken en natuurlijk zeg ik dank je wel :) Maar er zit wel verschil in deze reactie en oprechte enthousiasme.

14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik kan me je reactie wel goed voorstellen hoor. En ik kan me ook goed voorstellen dat je niet enthousiast reageert op dat moment. Lijkt me ook behoorlijk menselijk.

Ik kreeg van mijn man voor mijn verjaardag kaartjes voor een concert. Het jaar ervoor waren we er ook geweest en ik was alleen maar gegaan omdat hij dat zo graag wilde. Ik hou er niet zo van en vond er dan ook geen bal aan. Dat wist hij dus. Ook duidelijk gezed, dat ik niet meer heen wil en dat het voor hem ook leuker om met mensen te zijn die het wel leuk vinden. En toen kreeg ik dus die kaartjes voor mijn verjaardag :$

Ik kon ook echt niet enthousiast reageren op dat moment. Hij was helemaal teleurgesteld dat ik niet mee wilde. En ik was teleurgesteld in hem, omdat hij mij iets gaf wat hij graag wilde. Het is weer goed gekomen hoor :D

15. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou willen dat die van mij eens een gedicht voor mij schreef...;).

Maar helaas dat zal ook nooit gebeuren:D.

Ik snap het wel hoor, je hebt er niks mee. Doet wel enthousiast... volgens je man niet enthousiast genoeg. Dramt door.... jij bent eerlijk en hij gaat uit zijn dak...;) Nou dat is wel erg kinderachtig van je man..;)

Ik heb jaren terug een tas van mijn man gekregen. Hij had het via internet besteld. (voor het eerst). Een oilily tas, naar zijn ouders laten sturen heel geheim. Hij was super trots.;). Op zijn eigen idee en dat ik niks had gemerkt.

Maar hij was me toch lelijk:$. Toen ben ik ook eerlijk geweest, ik zou er nooit mee gaan lopen. Ik heb toen een andere uitgezocht. Hij begreep het wel gelukkig;)

16. Ik snap echt helemaal niks van de reacties in dit topic.. TS heeft volgens mij al 3 keer uitgebreid uitgelegd dat ze het wél lief vond van haar man, dat ze het gebaar wél waardeerde, maar dat ze alleen niet blij was met het cadeau, en nog worden er tig reacties geplaatst met hoe geweldig lief het wel niet is dat haar man dit heeft gedaan en dat zij hier juist heel blij mee zouden zijn. Dat is toch precies wat TS zelf steeds zegt? :(

17. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, herkenbaar. Alleen dan niet de ruzie. Kreeg een paar jaar terug een of ander duur dolce gusto apparaat met alles er op en eraan, terwijl ik niet eens een koffieleut ben. Had aan mijn man en familie geld gevraagd om eens lekker voor mezelf te shoppen, hadden ze dus al t geld bij elkaar gelegd voor dat pokke-ding:D.
    En wat doet die lieverd, hij geeft em ook nog eens uitgepakt en wel, met een vers bakkie 's morgens op bed, waardoor we hem dus ook niet meer terug konden sturen:$.

Oh wat was ik teleurgesteld toen. Gelukkig hebben we hem vrij snel op marktplaats verkocht ( toch met flink wat verlies), maar toen kon ik van mijn centjes wat voor mezelf gaan shoppen.. Eind goed, al goed!:p

Hopelijk zet je man zich er snel over heen. En krijg jij die ereader snel verkocht.

18. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Precies! Ik kan me heel goed voorstellen dat je met het gebaar heel blij bent, maar met het cadeau iets minder. Zelf heb ik ooit een horloge voor mijn verjaardag gekregen. Ik had ook om een horloge gevraagd, maar het model die mijn man uitgekozen had was echt heel oudbollig en daarbij heel erg zwaar. Heb tien toch maar gevraagd of ik hem misschien alsjeblieft mocht ruilen. Was een heel duur horloge (voor mijn doen) en vond het echt zonde als hij in de kast was blijven liggen. Hetzelfde als de keukenmachine die ik vorig jaar kreeg. Ik zat op internet te kijken om te zien wat hij allemaal kon, kwam ik op de site van de bcc een superaanbieding tegen, zo'n zelfde apparaat (merk en uiterlijk), maar dan net een zwaardere motor en meer accessoires voor minder geld. Heb het hem laten zien, hij heeft meteen mijn cadeau teruggebracht en via internet die ander besteld. Nu zijn we al wel bijna 16 jaar bij elkaar en proberen we in alles zo eerlijk mogelijk te zijn.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houden van? Kwetsen? Zijn best doen?
    Waar gaat dit over? Over een Sinterklaascadeau toch?
    Over je lieve schat die 3 maanden stiekem in de koude schuur voor je bezig is geweest met een schilderij, oh nee; om een emotieloos ding wat in twee minuten gekocht is.
    Ik zou heel graag zien dat mijn man eerlijk is als ik hem iets geef wat hij lelijk vindt of niks mee kan. Als je daarover al moet liegen? Als je daarover al kunt kwetsen?

Sorry, maar ik fake niet. (En dan te bedenken dat een stel moeders hier Sinterklaas één grote leugen vinden). Ik ben te allen tijde eerlijk tegen mijn man en gelukkig kent hij mij ook als geen ander. Ik ga nooit voorbij aan mijn oprechte gevoelens. En die kan je ook heel vriendelijk brengen hoor!

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik kan haar reactie wel goed voorstellen.. Als je het niet breed hebt, wil je liever geen duur kado, wat je niet wilt.
    Ik kreeg ooit een geweldige mooie bos rode roze op werk afgeleverd. Heel lief van hem.. Maar ik vond het ook zonde vh geld, een klein bosje bloemen mee naar huis meenemen was ook fijn geweest..

Ik koop trouwens mijn eigen kadootjes, die ml en de kids aan mij geven.. Heeft hij nooit een verkeerd kado. Mijn moeder koopt ook nog wat voor me, en helaas altijd het verkeerde luchtje.. Of pure chocolade wat ik echt smerig vind..

Deel Deze Pagina