Hier ook.. Is natuurlijk niet verplicht, maar zelfs voor verjaardagen lijkt het soms moeilijk een leuk presentje te geven ondanks de hints en vragen om een bepaald kadootje. Maargoed, aan de andere kant: gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde Mijn eigen ouders geven nu wat kado's met kerst, maar voorgaande jaren belden ze naar ons op, vroegen naar onze dochter en vertelde dan dat Sinterklaas daar kadootjes gebracht had en of we ze kwamen uitpakken haha
Ja weet je wat het is.. Ik ben ook helemaal niet van veel cadeaus, absoluut niet zelfs. Maar vind dat je wat betreft je s.ouders dit moeilijk in eigen hand kan houden. Moeten de andere kleinkinderen dan ook maar minder krijgen aangezien het anders dan weer niet eerlijk is?
Het gaat er toch niet om dat ze ondankbaar is of blij moet zijn dat ze er nog zijn...sorry hoor. __________________ Ja sorrie hoor maar als ik dit lees dan denk ik waar maak je je druk om! Is niet elke week sinterklaas.
Wat zeur je zeg! Ik lees tussen de regels door dat je het sneu voor je ouders vindt want zij geven maar 1 cadeau zoals afgesproken. Je schoonouders pakken uit, nou en? Laat ze lekker. En als jullie een derde mogen krijgen geven ze misschien wel even veel maar misschien ook minder. Laat het lekker gaan en maak je er niet zo druk om. Zonde om op zo'n dag je negatieve energie in je schoonouders te steken. Geniet liever!
Ik snap dat je er niet blij mee bent omdat ze jouw afspraken niet na zijn gekomen, dat is zeker lastig als ze niet naar je luisteren. Maar ik snap niet waarom er 2 maal sinterklaas gevierd moet worden eigenlijk. Ik ken dat zelf persoonlijk helemaal niet. bij ons was het altijd gewoon thuis, lekker met papa, mama, broertjes en zusje. Is het niet een beetje raar dat sinterklaas zo vaak komt om grote cadeaus te brengen? het word allemaal wat uit zijn verband gerukt na mijn denken. Ik doel hierbij niet op jou alleen, maar gewoon in algemeen. Wij vieren het maandagavond ook gewoon gezellig met ons gezinnetje en hebben opa en oma uitgenodigd, ze hebben geen cadeautjes voor de kids, maar wij hebben een cadeautje voor hun in de grote zak.
Hier ook van die gezellige mensen. Ze mogen mij niet bepaald en daarom worden onze kinderen met feestdagen ieder jaar overgeslagen of 'vergeten' terwijl alle andere neefjes en nichtjes allemaal cadeaus gaan uitpakken bij opa en oma. Gaat mij niet eens om de cadeaus maar gewoon het feit dat onze kinderen buitengesloten worden.
Heb je overigens helemaal gelijk in Umm.. Had er zelf nog niet eens bij stil gestaan. Schoonouders vinden het natuurlijk heerlijk de snoetjes van al hun kleinkinderen te zien bij het uitpakken van de kado's. En dan de een meer geven als de ander dat kan natuurlijk niet, het ene deel aan kleinkinderen wel uitnodigen en de andere niet is bij het ouder worden natuurlijk ook niet te begrijpen voor de neefjes/nichtjes onderling
Tsja ik snap het wel Je hebt het niet voor niets gevraagd. En hoe dan ook vind ik dat ze daar wel respect voor moeten hebben en anders het even met jullie van te voren over hebben, zo kun je beide duidelijk maken waarom je iets wil! En ik snap dat ze het ook niet kunnen maken om het ene kleinkind 1 ding te geven en het andere 6 Maar PRAAT dan gewoon met elkaar, ga niet op eigen houtje lekker er tegenin... En ondanks dat het Sinterklaas is vind ik dat je dat best mag melden, mijn dochtr heeft ook maar 1 oma, maar wat dat met sinterklaas te maken heeft...
Ik denk dat ze het wel snapt nu... Hier hebben we afgesproken dat alle kado's in 1 sinterklaas tas moet passen. We hebben een grote jute zak en alle kado's van opa, oma, tante, mamma en pappa gaan hierin. Eerst die van opa oma en tante en dan vullen wij hem aan. Alle kado's die overblijven verschijnen onder de kerstboom. en ja we pakken altijd uit, Een grote jute zak vol kado's voor sinterklaas en onder de kerstboom staan ook altijd veel kado's. Hartstikke gezellig! En of ze verwend worden? Ja zeker wel. Vind het heerlijk voor dr. Maar een verwend kind heb ik nog steeds niet. Als ze haar zin niet krijgt in de supermarkt heb ik nog steeds een vrolijke dame naast me lopen. Dus je kind je kids veilig verwennen met de feestdagen! opgelost! bel je Smoeder maar op en verwelkom haar met haar manden vol kado's bij je thuis en maak er een gezellige dag van. komop het is feest deze maand!
Allemachtig, je hebt een punt dat ze zich niet aan de afspraken houden is niet oke. Maar je komt wl heeel ondankbaar over. Laat ze lekker hun kleinkinderen verwennen kom zeg daar is sinterklaas toch voor.. En dat ze 6 cadeaus per kind hebben gehad uhhhmm als ik meot gaan tellen ben ik nog wel ff bezig en dan voor 1 kind.. kom zeg tis 1 x per jaar. Laat ze lekker hun gang gaan..
WOW!! Dat zijn al veel reacties in een korte tijd!! Ik heb alles wat er tot nu toe stond gelezen, en ik zie vaak voorbij komen dat het maar één keer per jaar sinterklaas is en dat ik daarom niet zo moet zeuren. Dat het anders geweest zou zijn als ze elke week met een cadeau zou aankomen. Nou, ik moet ook zeggen dat het dus níet alleen sinterklaas is waarbij ze flink uitpakken. Dat schrijf ik nu, omdat het nu aan de orde is. Maar mijn schoonmoeder is dus wél iemand die ook vaak zomaar cadeaus geeft. Niet elke week, maar het is bij ons niet 'maar één keer per jaar sinterklaas'. En ik wil ook nog een keer benadrukken dat ik echt niet ondankbaar wil zijn. Dat staat ook in mijn openingspost, maar sommigen van jullie lijken daar overheen te lezen en vinden me toch ondankbaar. Ik schreef duidelijk dat ik het heel lief bedoeld vind, en dat ik niet ondankbaar wil zijn, maar ik baal gewoon dat ze onze mening hierover niet respecteert. En het is niet alleen onze mening over het aantal cadeaus, er zijn al heel vaak geschillen geweest omdat mijn schoonmoeder onze regels of mening niet respecteert. Het zal inderdaad zo zijn dat ik het me nu meer aantrek, omdat de band met mijn schoonmoeder niet bepaald goed is. Ik probeer het echt los van elkaar te zien, maar het is gewoon moeilijk als zij keer op keer onze mening of regels wbt de opvoeding van onze zoontjes niet respecteert en toch gewoon doet waar zij zin in heeft. Ik zal nu even proberen op een aantal meningen individueel te reageren.
Mee eens... En trouwens: Waarom vind je het erg als je schoonmoeder tussen door ook met een kadootje aankomt? Leuk toch dat ze dat doet?
Het is zeker geen verplichting haha. Maar soms is het wel jammer. Vooral omdat ze wel vaak vragen wat ze leuk vindt en welke maat kleding ze heeft en dat ze echt wat gaan kopen. En dan krijgen we nooit wat. Persoonlijk hebben we dan ook liever niet dat ze telkens zeggen dat ze iets willen kopen voor haar. Nu moest ik een lijstje voor Sinterklaas maken (vroeg ze afgelopen woensdag om). Ik ga het doen en zou leuk zijn als ze dan ook wat daarvan geven. Maar we rekenen er niet meer op. Nu zijn ze nog het weekend weg, dus volgende week ga ik maar eens dat lijstje mailen Gelukkig geven jouw schoonouders wel nog een cadeau haha En wat leuk van jouw ouders zeg! Echt lief! Dus ik heb persoonlijker liever (te) attente schoonouders dan schoonouders die zelden attent zijn.
Och weet je wat het is, het is eens in het jaar sinterklaas, laat die opa's en oma's de kindjes toch lekker verwennen. Oke het is wel iets over de top, maar ik zal mijn eigen er niet zo druk over maken. Mijn ouders hebben dadelijk 8 kleinkinderen, en ze hebben afgesproken voor ieder kind 25 euro te doen, eigelijk ook veel als je zoveel kleinkinderen hebt. Maar mijn moeder vindt het heerlijk, ze geniet ervan. En dan denk ik och laat ze dan maar. Mijn schoonouders daarintegen geven ook erg veel, 60 euro per kind, maar die hebben 3 kleinkinderen. Ik zeg wel tegen ze, dat hoeven jullie niet te doen zoveel. Een kleinigheidje is goed. Maar ze zeggen dat ze ervan genieten, nou prima dan laat ze eens in het jaar toch een keertje genieten. Ik ga mijn eigen geen zorgen erover maken, als ze het zo willen prima toch. En dan lees ik het verhaal van Umm85 dat haar kindjes buiten gesloten worden, dat lijkt me verschrikkelijk
Herkenbaar. mijn Smoeder kwam elke keer op bezoek met een kado. (en ze komt minimaal 2 keer per week op bezoek) Dus als er dan iemand langskwam zonder kado vroeg mijn oudste meteen "heb je een kadoooootjeeehh?" "waar is je kadoooo?" En dat heb ik toen ook aangegeven. Ze mogen best kado's geven, dat is hun pakkie-an maar heb gevraagd of ze de kado's willen bewaren voor als de oudste bij hen op bezoek komt. Dan krijgt ze toch haar kado's maar niet bij ons. Dus iedereen kan weer veilig op bezoek komen zonder dat er gevraagd word waar hun kado's zijn hahahaha. En ik denk dat je ook wel zoiets aan je Souders kan vragen. Maar ontneem hun niet de kado's. Laat ze de kids lekker verwennen! En so what dat ze eraan wennen dat ze elke keer kado's krijgen als ze naar je Souders gaan? Is hun probleem Word een duur grapje voor ze wat ze zelf mogen oplossen als de centjes op zijn
Toch leuk dat je schoonmoeder zo haar best doet. Hier krijgen de meiden ook veel cadeaus, maar hierbij zitten ook nuttige cadeaus zoals wanten en een leuke pyjama's. Ik geef mijn kinderen tussendoor geen cadeaus maar met sinterklaas vindt ik dat het mag. Groetjes Senna
sja... als je het nou eens los laat? Je kinderen zullen er aan moeten wennen dat het ene jaar misschien anders is dan het andere jaar? Later zullen ze ook op school/sportclubs ed dingen krijgen, daar heb je dan ook geen invloed op. Het verwennen van kinderen hoort een ook een beetje bij opa en oma zijn... en daar kan je als ouders niet zo veel invloed op uitoefenen Ik vind het wel een beetje ondankbaar eigelijk...
Mee eens, eerlijk gezegd. Mijn schoonmoeder slaat sinterklaas over dit jaar, vond het teveel 'gedoe' om een cadeautje te kopen of gezellig even een uurtje bij elkaar te zitten. Dát doet pas pijn, zeker als je weet dat je kindje over 4-5 jaar wellicht helemaal niet meer in sinterklaas gelooft.
Mijn zoontje krijgt ook veel cadeautjes van zijn oma! Ik leen ook regelmatig speelgoed uit aan andere kinderen, hebben die er ook nog wat aan. Ik zou me er niet al te druk om maken!