Niet blij met deze sinterklazen

Discussion in 'De lounge' started by Iloiza, Dec 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou, ik snap je wel meid!!!
    Als de schoonouders niet aan een afspraak kunnen houden, zou ik volgend jaar niet met de kids komen. Wel vooraf even vertellen waarom. Het zijn jullie kids, dus jullie bepalen!

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Helemaal mee eens!
    En ik zou als ik cadeautjes voor mijn kleinkinderen gekocht heb ze ook zelf willen geven!

Dat je moeite hebt met geschonden afspraken begrijp ik wel. En dat je het gevoel hebt dat ze jou en je ouders overtroeven ook..!

Maar probeer het eens per jaar wat los te laten. Ik vind dat je behoorlijk star bent voor zo'n leuk feest..

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik wou dat mijn moeder en schoonmoeder cadeautjes voor sinterklaas konden kopen wanneer wij een kindje hebben

Helaas zijn ze beide overleden:(

Wees dankbaar dat hun nog wel de kans hebben om jouw kinderen lekker te verwennen!!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier geven de omas ook na wat ze kunnen missen en tja dat is bij schoonouders heel erg veel en kopen zelf ook veel kados en houden dan daar met alle kleinkindjes een pakjesavond. heb ook wel is gezegt jullie geven te veel maar als ik dan die blije gezichtjes zie tja dan maakt het mijn ook niet meer uit. eerst waren ze met zijn 2e (alleen de mijne) en dit jaar zijn ze met 6 kleinkinderen (haar andere zoon en dochter hebben relatie met partner met 2 kids maar worden het zelfde behandeld gelukkig) . waar het gehouden wordt maakt mijn niet zo veel uit en schoonouders ook niet maar vind dit zelf zo wel prettig en zo worden de pakjes ook verdeeld over een paar dagen. Omdat het verdeeld word over een paar dagen maakt de hoeveelheid al wat minder uit. we gaan ook appart naar een tante en vandaga ook weer naar pakjesmiddag bij hun oom die het bijde ook thuis wilde doen.

mijn ouders geven ons geld en dit leggen wij bij bij een groot kado wat wij zelf kopen. hierdoor weten mijn ouders zeker dat ze ook iets kopen wat ze willen of kunnen gebruiken. dit wortd ook gegeven met pakjesavond thuis.

dat je persee zelf de kados wilt geven als oma/opa tja het is en blijft gekregen van de zwarte piet dus zoalng kindjes nog erg geloven in de heiligman maakt dat principe niet zoveel uit.

je mag e nkan je wensen natuurlijk aangeven maar hun hebben ook zo hun wensen en ideeen over sinterklaas. Misschien lokt ze juist wel hiermee een reactie uit dat jij de boeman bent. ik zou het lekker zo laten, niks van zeggen en laat der lekker oma zijn zolang ze dit kan. er komt een tijd dat ze een oma moeten missen en dan heb je helemaal geen kadotjes

Mijn moeder voelt zich wel is opgelaten door de kados die schoonmoeder geeft. dit zijn kados van soms wel een paar honderd euro. iets wat mijn ouders niet kunnen missen. Toch zijn mijn kinderen hierdoor niet liever bij die oma en zijn nog net zo blij met een puzzelboek van de aldi als met een speeltoestel voor in de tuin.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het wel apart dat iedereen zegt dat je ondankbaar etc bent, als het om eten zou gaan zou iedereen je gelijk geven. Maar omdat het om cadeaus gaat moet je maar accepteren dat oma zich gewoon helemaal niks aantrekt van je vraag om niet zoveel te geven. Kunnen we er wel mee komen dat veel snoepjes of whatever ongezond is, maar er zijn ook zat kinderen die helemaal niet goed reageren op zoveel cadeaus en alles aan de kant smijten en niet weten wat ze er mee aan moeten.

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

In tegenstelling tot vele anderen kan ik me best vinden in het verhaal van TS. Dat opa's en oma's de kleinkinderen vaak net wat meer verwennen dan de ouders, snap ik. Ik weet zeker dat mijn dochtertje bij opa en oma meer te snoepen krijgt dan hier thuis. Wel ben ik heel duidelijk in sommige regels en hier houden zij zich aan en mocht dit anders zijn krijgen ze dit ook zeker te horen. Wij zijn tenslotte de ouders.
    Waar ik het niet mee eens ben is dat de opa's en oma's hun cadeaus dan moeten inleveren zodat jullie het op pakjesavond geven zonder dat de opa's en oma's hier bij zijn. Tuurlijk krijgen ze de cadeaus van Sinterklaas maar de opa's en oma's willen natuurlijk wel zien hoe die kleine kinderkoppies reageren op al dat leuks.
    Dat je je schoonouders vraagt om zich wat meer in te houden met Sinterklaas kan ik ook wel begrijpen. En sowieso als je duidelijk vraag om 1 cadeau en je krijgt er 6, ga ik bijna denken dat ze dit opzettelijk hebben gedaan. En je bent echt niet ondankbaar zoals velen dat hier nu beweren. Jij wilt gewoon niet dat met iedere aangelegenheid jouw kinderen een zak vol cadeaus verwachten voor hen alleen. Als er inderdaad meer kleinkinderen komen en het bestedingslimiet kleiner wordt, gaan die kinderen ook afvragen waarom ze nu nog maar 2 cadeaus krijgen in plaats van het jaar daarvoor.
    Dus Ik ben het best wel met TS eens. Schoonouders hadden wel iets beter mogen luisteren naar jullie wensen. Alleen zou ik pakjesavond wel met z'n allen vieren.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eensch.
    Vier lekker Sinterklaas,geniet van je kinderen en als je merkt dat het teveel wordt aan kado's dan sneak je er een paar weg en laat je ze die volgende week uitpakken ( Onder het mom van ' kijk nou wat Sint is vergeten :$ )

En 6 kado's?! Ik vind dat eerlijk gezegd best meevallen.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja, dit dus ook nog. Ik zou het niet eens durven te vragen.
    Als ik zie hoe fantastisch mijn ouders en schoonouders het vinden om die kleintjes hun kado's te zien uitpakken.

Ik hoop toch werkelijk dat mijn toekomstige schoondochters ( of zoon, je weet het niet :p ) zoiets niet aan mij gaan vragen.
    Zal erg teleurgesteld zijn!

9. YenD

YenD VIP lid

Aug 31, 2009
    6,343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Vind het dubbel.... Aan de ene kant ben ik het zeker met ts eens dat ze zich wel een beetje aan de afspraken mogen houden. En als ze dat niet kunnen laat ze dan met sint 1 à 2 cadeaus geven en met kerst nog 1. Dan verdeel je het een beetje.

Ik begrijp het zelf ook een beetje omdat het hier net zo gaat.
    Mijn zoontjes zijn ook enige kleinkids, dat zullen ze ook wel blijven, maar vorig jaar zijn we uren bezig geweest met uitpakken dat het gewoon niet leuk meer was. Mijn oudste kreeg zoveel met sommige dingen heeft hij nog nooit gespeeld!
    Dus heb ik dit jaar ook van te voren gevraagd iets minder te doen, en wat leuke gezinsspellen ipv troepjes.... Nu heeft mijn moeder dus 2 à 3 dingen per kind, ik 1 ding per kind, maar souders hebben weer veel... En dan vooral troep... Misschien niet aardig, maar de kids hebben er nooit iets aan.
    Ach ik laat ze maar... Ze vind het leuk om spulletjes te kopen, na paar weken geef ik het weer aan ze mee voor als de kids daar gaan logeren... ;)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zo eens!

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Volgend jaar lekker thuis vieren, kan je het helemaal op jou manier doen...zonder de rest van de familie, fijne Sinterklaas ;)

12. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    Sinterklaas geeft de cadeautjes toch, dus laat de kinderen maar lekker verwend worden
    voor de kinderen is dit een magische tijd, laat ze toch lekker veel pakjes krijgen

ik kan me voorstellen dat als ik zelf een grootmoeder wordt , dat ik ook heel erg de kleinkinderen zou willen verwennen
    ik zou waarschijnlijk ook veel pakjes kopen
    'k heb mijn dochter trouwens al gewaarschuwd :) .. bij ons gaan de kleinkinderen rot verwend worden :p

wat niet wilt zeggen dat we onze eigen kinderen niet verwennen, hier heeft iedereen een lijstje, maar hoeveel ze van dat lijstje aanschaffen is volledig hun beslissing

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    @ Daantje
    Jeetje, ik begrijp jouw schoonouders echt niet!! Wat een stelletje ongeïnteresseerde lui, zeg!! En dat is nog heel zacht uitgedrukt.
    Iets te drinken en wat lekkers is al teveel gevraagd, ik kan daar echt niet bij. Ik vind het heel knap dat jij je nog zo hebt kunnen inhouden. En misschien heeft je man gelijk als hij zegt dat ze toch niet zullen veranderen. Waarschijnlijk zullen ze dat ook niet, maar ik vind ook dat ze best wel een keer de waarheid mogen horen!!
    Ik ben heel benieuwd hoe het morgen zal gaan en of ze iets lekkers hebben gehaald voor Giorgio. Dat is toch wel het minste wat hij verdient bij opa en oma?!! Als ze dat al niet eens kunnen opbrengen... pfff. Sterkte ermee, meid!!

@ BabygirlM
    Oh sorry, ik heb denk ik helemaal over het woord 'overkomen' heengelezen, want ik dacht serieus dat er stond dat je me ondankbaar vond. ;)
    Tja, als je op mijn openingspost af ging snap ik wel een beetje waar dat idee vandaan komt, maar nogmaals is het helemaal niet onze bedoeling om ondankbaar te zijn. Dat zijn we juist wel, maar het punt is inderdaad dat onze afspraken alwéér niet na zijn gekomen. Daar worden we af en toe zó moe van, en nu moest ik het even van me af schrijven. Maar dit is natuurlijk niet het eerste en enige geval, want als dat wel zo was dan had ik ook gevonden dat ik niet zo moest zeuren. ;)

@ Debby82
    Het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind het wel heel gemakkelijk van jou om te zeggen 'als je het niet eens bent met hun regels dan moet je ze daar niet een paar dagen laten'.
    Ik begrijp dat er bij mijn ouders en bij mijn schoonouders andere regels gelden dan bij ons thuis. Dit vind ik ook helemaal niet erg, en als de jongens een dagje bij opa en oma zijn, dan gelden ook hun regels. Wij hebben alleen bij mijn schoonouders wel aangegeven dat er wel regels moeten zijn, want zij hadden helemaal geen regels voor de jongens. Onze oudste heeft daar in de gordijnen gehangen en daar werd niets van gezegd. Mijn man zag het een keer en vroeg aan zijn moeder "Waarom zeg je daar niks van? Dat mag toch niet?" En zij haalde haar schouders op. Waarop mijn man zei "Vind je het leuk dat hij in jullie gordijnen hangt?" En schoonmoeder zei "Nee." Toen besefte ze dat er wel regels moesten komen en die zijn er nu ook. En daar heb ik verder niets over te zeggen.
    Toen wij gingen trouwen, wouden we ook graag op huwelijksreis. We hadden graag buiten Europa gewild, maar dit zagen we met onze jongens niet zitten. Toen is er zelf door mijn schoonouders voorgesteld dat de jongens wel een weekje konden komen logeren, zodat wij echt de reis maken waar we van droomden (het is maar 1x in je leven je huwelijksreis) én waar we alle tijd voor onszelf hadden, zonder dat we rekening hoefden te houden met middagslaapjes, voeding e.d.
    We hebben hier lang over getwijfeld, want een week zonder de jongens vonden we wel erg moeilijk. Uiteindelijk toch maar gekozen om met z'n tweeën te gaan, want de jongens waren in goede handen. En dat wáren ze ook. Mijn schoonouders zijn absoluut lief en goed voor de jongens, maar ze hadden ons beloofd om ons normale dagritme en regels een beetje na te leven. Natuurlijk had ik niet verwacht dat het streng zou gaan; het zijn opa en oma, niet papa en mama. Maar die belofte is dus (ook) niet nagekomen.
    En ik vind het niet erg als onze zoon een keer bij opa en oma in bed slaapt, en ook bij ons slaapt hij wel eens in bed. Dat vind ik niet erg, maar zij hadden hem elke nacht standaard al na 10 minuten bij hun in bed gelegd omdat hij huilde. Dan gingen zij ook gerust zo vroeg naar bed.
    En als ze een keer niet willen eten, dan vind ik een extra toetje heus niet erg. Zo lang het maar bij 'een keer' blijft, en niet een week lang geen groente eten, maar wel alleen een dubbele portie vla!! Ze heeft totaal niet geprobeerd om ze te stimuleren om toch iets te eten. Ze hoeft niet te dwingen, dat doen wij ook niet. Maar als ze bij de eerste hap al weigerden, schoof ze het bord al aan de kant en kwam er al een dikke kom vla tevoorschijn. En dát vind ik dus veel te ver gaan, en zeker omdat dit niet de afspraak was. Maargoed, ik heb nu wel door dat mijn schoonmoeder het heel moeilijk vind om zich aan onze afspraken te houden. Keer op keer gaat het daar weer mis. Dan heb ik liever dat er helemaal geen afspraken meer worden gemaakt, want dan weet ik tenminste dat ik ook niks hoef te verwachten. Maar, zég dat dan... Mijn schoonmoeder stemt in met onze afspraken, om zich er vervolgens niet aan te houden. Ik heb liever dat ze meteen zegt dat ze die afspraak niet wil.
    Wat betreft je gouden tip. Bedankt daarvoor!! Ik probeer het al tijden zo te doen en zolang ik blijf negeren, gaat dat ook goed. Maar ondertussen blijft de emmer met minder belangrijke dingen wel vollopen, en eens is hij weer vol. Dat was gisteren dus. ;)

@ TheLady en GaiaGaia
    Dank je. Dát is inderdaad het hele punt; de afspraken die niet zijn nagekomen. En als dit nou de eerste keer was, had ik heus niet zo moeilijk gedaan. Maar dit is nu al de zóveelste keer dat onze afspraken niet gerespecteerd worden. Daar word ik soms echt moe van.

@ Petrabr
    Ik begrijp dat je het jammer zou vinden als 1 van je schoonzussen of zwagers ineens zou willen stoppen met het sinterklaasfamiliefeest. Maar het klinkt in jouw geval alsof het ook echt een feestelijk iets is. Dat is in ons geval niet zo. Mijn schoonmoeder verwachtte gisteren dus dat we met z'n allen sinterklaasliedjes zouden zingen en dat de kinderen in spanning zouden wachten op het kloppen op de deur en dat dan om de beurt de cadeaus zouden worden opengemaakt - een ideaalbeeld, maar niet realistisch met zulke jonge kinderen. Mijn jongens hadden helemaal geen zin om te luisteren naar de sinterklaasliedjes, laat staan ze mee te zingen. Ze wachtten ook niet vol spanning op het geklop op de deur, want het was hen totaal nog niet duidelijk wat we bij hen gingen doen. Voor hen leek het op een gewoon bezoek aan opa en oma. Om het 'sinterklaasachtig' te maken, begon mijn schoonmoeder met pepernoten door de kamer te gooien (?!!) Ik wist echt niet wat me overkwam. Ik vond het zo raar.
    Als het bij ons nou een jaarlijks terugkerend, feestelijke gebeurtenis was, dan had ik je mening kunnen delen. Maar ik vond dit feest (dat overigens voor het eerst op deze manier werd gehouden) echt meer ordinair met pepernoten gooien en cadeaus openmaken. Daarna konden we allemaal weer naar huis. Niet leuk!

@ Mamavanjuul
    Ik begrijp je reactie wel. Volwassenen maken dingen altijd moeilijker dan ze zijn. Het loopt ook wel los als we ons er niet allemaal mee zouden bemoeien. Maar ik vind dat als je afspraken maakt, die ook moeten worden nagekomen. Ik vind het prima om niks af te spreken, maar zég dan meteen dat je geen afspraken wilt maar gewoon wilt uitpakken met het geven van cadeaus. Maak dan niet eerst een afspraak, om die vervolgens niet na te komen.
    En het gaat me heus niet allemaal om het verhaal rond sinterklaas. Dat komt misschien zo over, omdat ik mijn relaas nu even heb beperkt tot alles wat er gisteren gebeurde, maar hier zit een hele geschiedenis aanvast waar zowel mijn man als ik niet goed van worden. We hopen elke keer dat er wél iets terecht zal komen van afspraken die er gemaakt worden, maar elke keer worden we daarin teleurgesteld.
    Ik ben het helemaal met je eens als je zegt "Het kind denkt/weet niet dat het cadeau van papa, mama, opa of oma komt! Het cadeau komt van Sinterklaas!"
    Maar dát was dus juist een punt waarom mijn schoonmoeder boos werd op mij (dat kwam niet helemaal naar voren in mijn openingspost). Maar ze heeft letterlijk tegen me gezegd dat ze niet wilde dat haar cadeaus samen gegeven zouden worden met onze eigen cadeaus voor de kinderen en de cadeaus van mijn ouders, want (letterlijk:) "Ze moeten wél weten dat deze cadeaus van opa en oma komen!!" Toen dacht ik dus echt 'Ze komen van Sinterklaas, of ben ik nou zo stom?!'
    Mijn schoonmoeder wou dus echt het verschil duidelijk maken van wat de kinderen van/namens hun krijgen, en wat de kinderen van/namens ons en mijn ouders krijgen. Terwijl ik dan denk 'Doe niet zo moeilijk, het komt niet van jullie - het komt van sinterklaas!! Of was het je bedoeling om de magie rondom sinterklaas maar meteen te verpesten door te zeggen dat deze cadeaus van opa en oma komen?'
    Misschien had ik dat moeten zeggen, en niet alleen moeten denken...

@ Cygnet2
    Nee, ik maak me ook geen zorgen over het welzijn van onze kinderen. Ze hebben het goed, zowel bij ons als bij onze ouders. Ik baal alleen zo dat er al voor de zoveelste keer geen rekening met onze afspraak is gehouden. Ik had echt liever gehad dat mijn schoonmoeder dan meteen tegen ons had gezegd dat ze die afspraak niet wilde. Als ze gewoon had gezegd "Ik maak zelf wel uit hoeveel cadeaus ik de kinderen wil geven", dan had ik ook niet hoeven te verwachten dat het er maar 1 of 2 zouden zijn. Nu deed ze de hele tijd schijnheilig over één cadeau per kind dat ze had gezien. Dan denk ik, doe dat dan ook niet maar zég het gewoon eerlijk. Dan hoeven wij ook niets te verwachten.

@ Spikkel19 en Mora27
    Aan jullie reacties meen ik te merken dat jullie alleen mijn openingspost hebben gelezen. Ik heb al vaker aangegeven dat het bij ons niet 'maar 1x sinterklaas' is. Mijn schoonmoeder maakt er een sport van om de kinderen te verwennen. Dat is niet erg, dat hoort bij oma's.
    Er zit veel meer achter dit hele 'gedoe' dan alleen wat er in mijn openingspost staat. Keer op keer worden er afspraken gemaakt en keer op keer houdt schoonmoeder zich er niet aan. Ik heb liever dat ze dan helemaal niet akkoord gaat met zo'n afspraak, want dan hoeven wij ook niets te verwachten.
    En het zit me erg dwars dat ze met grote aantallen cadeaus (of het nu sinterklaas is, verjaardag of zomaar) probeert om ons als ouders en mijn ouders als opa en oma te overtreffen. Weet je hoe irritant het is als ze om zo iets stoms een 'wedstrijdje' gaat maken?!!
    Verder ga ik er niet meer op in. Ik heb dit vaak genoeg geschreven.

14. tulip

tulip Niet meer actief

eens met umm, waarom zijn de regels bij cadeaus ineens anders dan bij eten en drinken??

Daarbij je kunt het met ts eens zijn of niet, maar de opmerkingen over: wees blij dat jouw kinderen nog een opa of oma hebben vind ik dieptriest. Sorry hoor, maar dat is toch totaal geen vergelijking.
    Dan mag ik ook niet over een vreselijke keelontsteking klagen omdat er ook mensen zijn die ongeneeslijk ziek zijn???
    Sorry hoor, maar voor zo'n opmerking moet je je schamen vind ik.

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Helemaal mee eens!!!

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha!

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    @ Anniek
    Ik snap je reactie omdat je niet alles hebt gelezen, maar ik heb al eens aangegeven dat ik helaas wel een geval heb meegemaakt waar een kind van 5 heisa maakte omdat hij 'weinig cadeaus' kreeg voor zijn verjaardag. Op dat moment wist ik niet wat me overkwam en ik kon alleen maar hopen dat mijn kinderen later niet zo zouden worden.
    Het zal misschien ook met de opvoeding te maken hebben, maar dat gevalletje speelt wel altijd in mijn achterhoofd en ik wil mijn kinderen niet zo (laten) verwennen tot ze straks net zo ondankbaar zijn als het neefje van mijn ex toen hij 5 werd.

@ Enchanted
    Dank je. Dat gesprek gaat er ook nog wel komen hoor. Gebeurd is gebeurd, maar ik wil nog wel een keer duidelijk maken dat we afspraken maken om ze na te komen. Als ze het niet met ons voorstel of onze vraag eens zijn, kunnen ze dat gewoon zeggen. En niet eerst afspreken om het stiekem toch op hun eigen manier te gaan doen.
    En nee, ze komen niet elke week met cadeaus, maar ik kan niet ontkennen dat schoonmoeder wel vaak ook zomaar cadeaus geeft. Het is dus niet dat ze enkel met sinterklaas uitpakken wat verwennerij betreft...

@ Knor
    Ik heb het ze niet gevraagd, maar we denken echt dat ze ons en mijn ouders steeds proberen te overtreffen. Niet alleen nu met sinterklaas, maar ook met de verjaardagen.
    Mijn oudste is in januari jarig en ik kijk eigenlijk altijd in november al wat we hem gaan geven voor sinterklaas, (een kleinigheid voor kerst) en voor zijn verjaardag. Mijn ouders en schoonouders vragen ook altijd of wij nog ideeën hebben voor zijn verjaardag. Wij hebben onze keuze voor zijn verjaardag al gemaakt en mijn ouders ook. Schoonmoeder vraagt aan mij wat wij geven en wat mijn ouders geven. Vorige jaren vroeg ze dit ook en beide jaren heeft ze zowel ons als mijn ouders overtroffen - zowel in aantal cadeaus als in kosten van de cadeaus.
    Ik vind het niet erg dat ze onze jongens wil verwennen, maar ik vind het niet leuk dat ze geen afspraken na kan komen en ik vind het zwaar irritant dat ze gewoon echt probeert om ons en mijn ouders te overtreffen. Want zo voelt het echt!!

@ Roozjuh
    De papa in het verhaal is nog niet vaak aan de orde geweest in dit topic (en hij zit zelf niet op ZP ;)), maar hij is het volkomen met mij eens dat er dit keer te veel cadeaus zijn gegeven. En ook hij baalt dat zijn ouders gewoon alweer de afspraak niet nakomen.
    Helaas maakt het niet uit of ik, of mijn man, of de koningin met mijn schoonmoeder gaat praten. Ze belooft zich altijd voortaan aan te passen, maar doet het vervolgens nooit. Ze zal toch nooit veranderen, hoe vaak mijn man ook met haar gaat praten... dat is me nu wel heel duidelijk. Misschien nog één keer proberen.
    Inderdaad, gebeurd is gebeurd. Ik heb ook helemaal geen zin meer om me druk te maken. We gaan inderdaad morgen nog onze eigen pakjesavond vieren en dan gezellig op naar kerst. We hébben al aangegeven dat we met kerst écht niets willen, omdat we het bij een kleinigheid onder de boom willen houden, en die kleinigheid komt van ons zelf. Ik ben erg benieuwd of ze zich wél aan deze afspraak kan houden... we gaan het zien.

@ Foxter
    Het is wel duidelijk dat jij alleen het beginpost hebt gelezen. En ik ga verder niet op jouw post in.

@ Sennaaa
    Hoe we het volgend jaar gaan doen, weet ik nog niet. Gelukkig hebben we nog een heel jaar om daar over na te denken. Maar ik denk dat we inderdaad ons maar aan gaan passen, want we zouden het niet leuk vinden om de opa's en oma's een sinterklaas'feest' met hun kleinkinderen te ontzeggen. Hopelijk kunnen er volgend jaar wel enigszins afspraken gemaakt worden, maar daar ga ik me nu nog niet druk om maken. ;)

@ Loetje
    Misschien had ik het niet helemaal duidelijk in mijn beginpost gezet, of kwam het verkeerd over. Maar ik heb niet mijn schoonmoeder gevraagd om hun cadeau bij ons in de zak te doen. Zo ging het het jaar daarvoor, omdat het bij ons thuis werd gevierd, dus alles in één zak.
    Dit jaar zei mijn schoonmoeder zelf "We willen geen sinterklaasfeest bij jullie thuis vieren, want we hebben nu meer kleinkinderen." Dat was alles wat ze zei, maar ik wíst dat ze wél iets wou geven. Ik was (misschien stom van me) in de veronderstelling dat ze dat dan gewoon in de zak zouden doen, zoals het jaar daarvoor, ook al zouden ze er deze keer niet zelf bij zijn. Zo had ik het begrepen, maar zo had mijn schoonmoeder het niet bedoeld.
    Ik ben het met je eens dat vijf cadeautjes met sinterklaas redelijk normaal is, maar dan heb ik het over vijf cadeautjes in totaal. Of desnoods zes in totaal. Maar niet vijf van papa en mama, vijf van opa en oma, vijf van de andere opa en oma...
    Wij en mijn ouders hebben ook dingen gekocht, en in totaal was het genoeg geweest als mijn schoonouders één (of desnoods twee) dingen per kind zouden geven. Maar als we allemaal vijf cadeaus gaan geven, dan kunnen we na twee jaar een heel weeshuis blij maken. ;)
    Maar ik denk dat we volgend jaar inderdaad maar moeten proberen om soepelere afspraken te maken. Eén cadeau vinden zij blijkbaar te weinig om zelf te geven. Prima, maar had ze dat dan niet gewoon kunnen zeggen...?

@ dds
    Dank je! Ik zou het wel heel rot vinden om hun het 'feest' met de kleinkinderen te ontnemen. Ik hoop dat we er volgend jaar wél in kunnen slagen om goede afspraken te maken. Ik hoef heus niet 'mijn zin' te hebben, maar mijn schoonmoeder moet niet akkoord gaan met een afspraak om zich er vervolgens toch niet aan te houden.
    Gelukkig duurt het jaar nog heeeeeeeel lang en kunnen we het er nog lang genoeg over hebben.

@ Leonieke
    Dat ik mijn schoonmoeder heb gevraagd het cadeau in de zak te doen, is niet helemaal gegaan zoals ik het er heb neergezet. Je mag mijn reactie aan Loetje even lezen hoe het exact is gegaan.
    Maar anyway, we gaan denk ik ook proberen om het volgend jaar losser aan te pakken. Dit is voor niemand leuk, maar ik had gewoon graag gewild dat mijn schoonmoeder had gezegd dat ze meer wilde kopen. Dan was het dít jaar al geen probleem geweest. Nu is het gewoon 'stiekem' gegaan, werden onze afspraken voor de zoveelste keer niet nagekomen en voelt het alweer alsof ze ons en mijn ouders willen overtroeven.

@ Hendrika
    Ik vind het heel erg voor je dat je moeder en schoonmoeder zijn overleden en daardoor dus nooit een cadeau zullen kunnen kopen voor jullie kinderen in de toekomst.
    Het is al eens vaker genoemd in dit topic, dat ik blij zou moeten zijn dat alle opa's en oma's er nog zijn. Ik vind het alleen niet eerlijk dat er nu gedaan wordt alsof ik liever had dat ze dood waren dan dat ze mijn kinderen verwennen. Dat zou ik nóóit hiermee willen zeggen.
    Ik vind het heel erg voor degenen wier ouders of schoonouders zijn overleden en ik zou niet willen ruilen. Maar het is niet eerlijk om mij nu af te rekenen op het feit dat hier de opa's en oma's (godzijdank) allemaal nog leven.
    Verder wil ik er niet meer op in gaan.

@ Lovewinnie
    Dank je voor je reactie. Het is natuurlijk ook fantastisch om die blije gezichtjes te zien, maar dat was met minder cadeaus ook het geval geweest. Onze oudste werd gisteren helemaal overdonderd door de grote hoeveelheid cadeaus. Hij heeft er ook onrustig van geslapen en is 's nachts zelfs bij ons in bed komen liggen. Op deze manier denk ik echt dat mijn man en ik gelijk hebben en dat het echt té veel was.
    Ik snap best dat ze één cadeau weinig vinden om te geven, zeker omdat ze het best kunnen missen. Maar had dat dan gezegd, en had dan twee of drie cadeaus gegeven en niet meteen zes per kind.
    Misschien is ze inderdaad uit op een reactie van mij (ik houd haar er niets te goed voor ;)). Misschien dat ik haar nog wel duidelijk wil maken hoe wij erover denken, maar niet op een negatieve manier. We willen ook niet ondankbaar zijn, maar als ze niet van plan is om zich aan een afspraak te houden, máák de afspraak dan ook niet met ons.

@ Umm85
    Precies!! Voor onze jongste maakt het echt niet uit hoor, zo veel cadeaus. Die vindt altijd alles prima en hij vermaakt zich best (vooral met het papier ;)).
    Maar onze oudste reageert niet goed op zo veel cadeaus. Ten eerste was hij gisteren helemaal van slag door alle chaos. Ten tweede weet hij niet wat hij met zo veel speelgoed aan moet. Waar moet hij beginnen? Waar moet hij mee spelen? Het was voor hem gewoon écht te veel, ondanks dat het goed bedoeld was.

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    @ 2g4e
    Dank je voor je reactie. Fijn om ook weer eens iemand te lezen die zich in het hele verhaal kan vinden.
    Het is alleen niet zo dat de ouders en schoonouders er niet bij mogen zijn hoor, op pakjesavond!! Ze zijn allemaal van harte welkom!! Maar schoonmoeder zei zelf dat ze niet bij ons wilde komen op pakjesavond. Wij hadden bedoeld om 1x pakjesavond te vieren bij ons thuis, net als vorig jaar. En mijn schoonzus en zwager waren met hun dochter ook van harte welkom geweest. Alleen kwam mijn schoonmoeder ermee dat ze het niet bij ons wilde vieren omdat ze nu meer kleinkinderen heeft. Ze wíst dat wij pakjesavond in 1x wilden vieren, maar heeft toch haar eigen 'feest' gepland, en nu vieren we het dus tóch 2x. Ik had in eerste instantie alleen begrepen dat ze pakjesavond niet mee wilde vieren, maar ik wist dat ze wel iets wou geven. Daarom was ik in de veronderstelling dat ze het bij ons in de zak zou doen, zoals het jaar ervoor. Ik vond het absoluut raar dat ze er niet bij wou zijn, maar het is niet zo dat ik dat niet goed zou vinden!!

@ Aszz
    Nogmaals, ik heb niet aan mijn schoonmoeder gevraagd om het cadeau in de zak te doen. Dat had ik een beetje knullig in mijn openingspost gezet, dus ik snap dat het zo overkomt. Als je mijn reactie naar Loetje of naar 2g4e leest, lees je hoe het werkelijk gegaan is. ;)
    En je hebt gelijk hoor, ik vind 6 cadeaus ook wel meevallen - maar dan wel in totaal. Niet 6 van ons, 6 van opa en oma en nog eens 6 van de andere opa en oma.

@ YenD
    Als ze het zouden verdelen, zou ik het ook minder erg vinden. Maar het punt is gewoon dat ze zich niet aan de afspraken houden. Had dan die afspraak niet met ons gemaakt, dan hoeven wij ook niets te verwachten...
    Maar eerlijk gezegd hoop ik nu niet dat ze óók nog eens iets met kerst geven. Het moet wel leuk blijven, en dat was het nu al niet meer. Niet voor onze oudste, tenminste.

@ Mmarianne
    Haha, dank je. Het hoeft voor mij echt niet zonder ouders of schoonouders, maar een beetje minder gedoe was leuk geweest. ;)

@ Auraly
    Tuurlijk, je hebt gelijk. Opa's en oma's mogen de kinderen verwennen. Maar jij hebt jouw dochters al verteld dat je hun kinderen later graag wilt verwennen! Jij bent er (nu al ;)) duidelijk in!
    Mijn schoonmoeder stemt eerst in met het kopen van één cadeau per kind, maar koopt er vervolgens zes per kind. Als ze nou gewoon had gezegd dat ze niet van plan was het bij één cadeau te houden, had ik ook niet zo hoeven 'schrikken' van die twee volledig met cadeaus gevulde wasmanden. ;)

@ Tulip en Delilah
    Bedankt!! Ik ben het helemaal met jullie eens, want het is geen vergelijking meer. Het is niet eerlijk om te doen alsof ik niet dankbaar ben dat onze ouders er alle vier nog zijn...

19. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

20. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    :( nou sorry hoor maar ik vind dat echt dom. Miss was je schoonmoeder wel van plan om minder te kopen maar zagen ze meer dingen waar ze haar kleinkindjes blij mee konden maken en kon ze zich niet inhouden. SO WHAT!!! En dan wil jij om bonnetjes gaan lopen vragen. Als kids te weinig hebben gekregen is het niet goed en veel ook niet. En alsof de kinderen volgend jaar gaan tellen hoeveel ze dan hebben gekregen (van sinterklaas)
    Hebben de kids het leuk gehad???? Vast wel en DAAR gaat het om. Dus maak er niet zon punt van man.

Share This Page