Niet blij met geslacht...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miimandy24, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb niet heel het topic gelezen, maar TS, je uitspraak zet mijn nekharen overeind. Je wereld stortte in want je zag jezelf al shoppen voor een meisje. Mijn wereld stortte in toen ik alles wat ik gekocht had voor ons kindje weer op moest ruimen, toen ik het verloor.

Tuurlijk mag je even teleurgesteld zijn, dat zijn meer mensen. Maar je hebt het niet handig verwoord.

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Maar ook als je uit volle emotie iets zegt of schrijft kan je later wel tot de ontdekking komen dat bepaalde uitspraken de lading niet dekken. En die tips; die heeft ze helemaal niet nodig. Ze moet het uit zichzelf halen; niet uit de tips van een ander.
    Ieder mag hier zijn mening hebben, het is niet de bedoeling dat we elkaar kwetsen, maar ik blijf het naief vinden en weinig levenservaring tonen; maar dat is mijn mening.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar net hoe je dat opneemt? Ik ben niet gewoon om "mijn wereld stortte in"te gebruiken voor elk wissewasje hoor...
    Dus leuk dat jij dat zo opvat, maar TS had ECHT kunnen weten dat zo'n zin voor DIT onderwerp, niet goed zou vallen.
    Kom op zeg, je wereld stort in. Ga dan eens leren je passend uit te drukken....
    En echt, ik ben in mijn werk als hulpverlener heel wat gewend, en heb in mijn posts ook allang duidelijk gemaakt dat ik echt wel snap dat TS het stom vindt van zichzelf en het inmiddels al wel anders voelt. Maar dat je het uberhaupt ZO gevoeld hebt, geeft echt weer dat je niet goed weet dat dan ECHT dingen zijn waardoor je wereld instort!

4. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ik kan me er niks bij voorstellen dat je zo teleurgesteld bent met een ander geslacht. Eigenlijk vind ik het heel erg naïef en onbeschoft (ook naar je kind toe)

En het feit dat TS zelf al schrijft dat we haar niet moeten veroordelen, zegt mij al dat ze wel ergens bewust moet zijn van het feit dat zulke heftige uitspraken beter iets genuanceerder op het forum gezet kunnen worden.

Dus mijn tip voor de volgende keer: Let een beetje op hoe je dingen neerzet! Verder mag je natuurlijk je mening geven..

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik geloof dat ik dit wel 1 van de meest treffende reacties vind... Mooi verwoord!

Oja en even over het zinnetje: Mijn wereld storte in..
    Tja bij de een stort zijn/haar wereld iets eerder in dan bij de ander.

En wat ik ook nog kwijt wil.. geen voorkeur hebben voor een bepaald geslacht bestaat echt. Ik had namelijk geen voorkeur.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Lijkt me alleen maar fijn voor TS, dat ze nog zo weinig echte ellende en verdriet heeft meegemaakt dat dit voor haar (even) voelde als de wereld die verging. 't Is toch alleen maar prettig voor iemand als ze gewoon echt niet weet wat enorm groot verdriet is? Waarom mag je pas iets zeggen als je iets vreselijks hebt meegemaakt, zelf of van dichtbij?
    Natuurlijk is het onnozel, maar ik zie wel meer onnozele opmerkingen langskomen. We hebben niet allemaal evenveel levenservaring en inlevingsvermogen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach kom; je hoeft echt niet eerst bijv. je man verloren te zijn aan kanker, wil je kunnen weten wat "wereld stort in" inhoudt!

Zo'n term gebruik je niet over nieuw leven dat in je groeit, klaar! En als je een normaal functionerend mens bent, dan weet je dat.
    Als je nadenkt om over die teleurstelling een bericht te typen, dan is "wereld stort in" geen uitdrukking die er zomaar even uitfloepte.

En nu ga ik me steeds meer irriteren aan de mensen die zulk gedrag maar blijven goedpraten.

Weet je wat prettig is voor ts? Dat ze op haar gedrag gewezen wordt!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mee eens

9. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik begrijp het ook niet dat iemand een voorkeur kan hebben.
    Ik heb in '10/'11 een heel vervelend jaar gehad na mijn *mk en ben nu 22 weken zwanger van een prachtig mooi wondertje.
    Mijn gevoel zei het ene geslacht en ik krijg het andere... onwijs leuk. Ik heb ook nooit een voorkeur gehad... ik heb altijd gezegd "als het maar gezond is" en dat meen ik nog steeds.
    Ik hoop alleen dat TS nog een ander gevoel krijgt en heel gelukkig gaat zijn met het wonder wat haar jongetje is.

10. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Eens!!

11. tulip

tulip Niet meer actief

Zogelukkig, wederom amen.

Ik irriteer mij ook gigantisch aan feit dat mensen het voor haar op blijven nemen....dat verdient ze echt niet.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Zo, ik vind het nu wel genoeg geweest.

Lotte

Deel Deze Pagina