Niet blij met geslacht...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miimandy24, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb niet alles gelezen maar ik denk dat veel mensen het niet verkeerd bedoelen. in ieder geval ik heb gemerkt dat soms goed bedoelde opmerkingen van mij helemaal verkeerd opgevat kunnen worden. en verder denk ik dat je topic naam misschien niet helemaal is wat je bedoelt: want je zegt dat je wel blij ben met een jongetje maar je had ook graag een meisje gehad. verder veel plezier met je mannetje;)

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Blij dat je al wat positiever bent :) ik weet zeker dat wanneer je straks je kindje in je armen hebt zult denken: "waar heb ik me in vredesnaam druk over gemaakt". Ik schaam me er wel een beetje voor, maar ik heb zelf tijdens de zwangerschap vaak gedacht dat ik hoopte dat ze wel een hele knappe/mooie baby zou worden:) nou, dat was/is ze :D maar al was ze niet om aan te zien, dan had ik toch echt even veel van haar gehouden!

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik vind het echt een belachelijk iets, ik ben niet blij met een zoontje,vind het eigenlijk wel egoisties om dat te zeggen.ik vind dat je blij moet zijn dat je een gezond kindje op de wereld mag zetten en dan maakt het niet uit wat voor geslacht het heeft.
    er zijn genoeg mensen die geen kindjes kunnen krijgen,en die maar wat graag een lief mannetje willen hebben of een lief meisje.
    maar ik weet zeker als je zoontje straks op je buik ligt je er ook super blij mee bent.
    m isschien heb ik het een beetje bot op geschreven ,maar zo;n onder werp maakt mij gewoon een beetje boos omdat ik genoeg mensen ken die graag een kindje zouden willen krijgen maar het niet lukt,en hun wens nooit uit komt.
    ik zou zeggen geniet gewoon van je zwangerschap,en ik weet dat je van je mannetje net zoveel zou houden als van een meisje
    groetjes

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    denk dat je er vanzelf ook de leuke kanten van gaat inzien...
    bij mijn eerste zwangerschap zag ik alleen leuke dingen voor meisjes en kreeg ik een zoon, en bij mijn tweede zwangerschap zag ik alleen leuke dingen voor jongens en kreeg ik een dochter...

5. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Dan ben ik blij dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen..;)
    Meid wees trots op dat prachtige jongentje wat nu in je buik groeit, ook jij zult trots zijn, en misschien dat je je wel doodschaamt straks dat je zo teleurgesteld was in je echo.
    En nu lekker gaan genieten en de stad in ze hebben leuk spul voor jongens.

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Dit meen niet ??? Gaan we nu weer deze discussie starten , jongetje / meisje. Wat maakt het nou toch uit ...........

7. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Tjee als iemand nou gewoon zn gevoel even kwijt wil al is t maar om dat even kwijt te raken dan hoeven we daar toch niet over te oordelen. Heb je zelf nooit iets gevoeld waar je later toch anders over dacht?

Ik had bij de eerste niet echt een voorkeur behalve dan dat mijn vriend wel heel graag een zoontje wilde. Ik was wel heel blij toen ik hoorde dat dat ook echt zo was. Gek genoeg kreeg ik heel veel reacties... oh! dat is niet zo leuk voor jou zeker???? en dat reageerde ik heel verbaast..hoezo? Ik dacht altijd mama's en hun zonen en papa's met hun dochters..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oke, ik snap dat het heeeeeeeel vervelend is voor mensen die geen kindje kunnen krijgen of niet makkelijk o.i.d...

Maar ik vind dag geen reden dat iemand anders niet teleurgesteld mag zijn of een voorkeur mag hebben....

Ontopic:

Ik wou heeeel graag een jongetje en met de pretecho bij 16 weken was ik ook heel nerveus en dacht oow als t maar geen meisje is../
    Ze vertelde dat we een jongetje kregen! Ik natuurlijk helemaal blij!
    Hou ook echt niet van dat roze, kantjes, strikjes e.d...

Een week later loop ik in de winkel... En waar kijk ik naar.. Juist! Meisjeskleren! En besefte me ineens.. Dat ik het stiekem heel leuk zou vinden als het een meisje gwrest was of als ik er ooit nog een mag krijgen :D

Neemt niks weg aan mn gevoel voor mn zoontje hoor want het is een geweldig ventje en ben ook zeeeeer gelukkig met m!:D

Geef het nog even tijd ;) even wennen aan het idee en t komt zeker wel goed!
    En zeker als ie na de bevalling op je buik word gelegd!:D
    Iets mooiers is er niet!;)

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    je mag natuurlijk best teleurgesteld zijn dat je geen meisje krijgt, je kan moeilijk je gevoel uitschakelen.
    Ik heb een zoon en dat wisten wij pas bij de geboorte ( bewust voor gekozen). Ik had geen voorkeur ( ik vind roepen dat iedereen een voorkeur heeft dan ook onzin, want dat kan je niet voor een ander bepalen) maar moest wel wennen aan het feit dat het een jongen was puur om het feit dat ik zelf alleen zussen en nichtjes heb en mijn zus 9 maanden voor mij was bevallen van een meisje.
    Beetje idee van het onbekende zeg maar.

Maar ik kan nu oprecht zeggen dat ik jongens echt geweldig vind; lekker stoer en dat stoere komt er nu met 4 jaar ook echt uit, ik lach me rot. Ik ben zelf wel echt een meisje meisje maar mis het tutten totaal niet. Shoppen doe ik wel met vriendinnen :)
    Daarbij zijn jongetjes vaak heel erg lief, vooral voor hun mama. Die van mij is een enorme knuffelkont en ik hoor ook vaak in mijn omgeving hoe lief hij is.
    Meisjes zijn ook lief maar vaak ook veel feller en sneller bitchy, mn zoon speelt regelmatig met jongens en meiden en met die meiden is het echt sneller gemeen doen tegen elkaar.
    Kortom, je voorkeur doe je niks aan maar mss kan ik je wel een beetje de voordelen van een jongen bijbrengen :)

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had al een meid, kreeg toen een jongen.
    Vond het wel leuk voor mijn man en het maakte me niet heel veel uit, maar had toch ook wel een bepaald beeld bij een jongen.
    Nou is mijn jochie toevallig het allerliefste jochie van de hele wereld (;)) maar sommige dingen zijn wel anders.
    Jongenskleding zijn gewoon niet zo leuk als meidenkleding. En dan kunnen mensen zeggen van wel, ik vind van niet. Van jurkjes kan ik helemaal hyper raken, van broekjes niet.
    En tegen dingen als vechten enzo kijk ik ook wel op. Maar denk dat dat ook is hoe je er mee omgaat.
    Met autootjes spelen en duplo vind ik wel weer heel leuk.

Als je er erg in blijft hangen kijk dan eens hier:
    Gender Disappointment
    kwam ik een keer tegen. Mensen die echt heel erge veel moeite hebben met het geslacht van hun kindje, maar er staan volgens mij ook wel gewoon nuttige tips bij.

11. Mandy (zo heet je toch TS?), ik denk dat je in je berichten anders overkomt dan je wilt. Bij het lezen van je eerste bericht leek het net alsof je dacht dood te gaan omdat je kindje een jongen blijkt te zijn. Ja dat doet pijn bij mama's die hun kindje zijn verloren of de vrouwen die nog niet zwanger zijn. Maar ik geloof dat je er gewoon erg aan moet wennen. En dat is niet erg, zolang je er maar wel blij mee kunt zijn dat het een gezond jongetje is.

Hoewel ik nooit echt een voorkeur had, vond ik het gelijk geweldig toen mijn 2e kindje een meisje bleek te zijn. Ging naar roze dingetjes op zoek voor haar. Toen bleek bij de 20 weken dat ze niet levensvatbaar zou zijn dacht ik als dit een jongetje geweest was, was hij dan wel gezond geweest? Was het maar een jongetje geweest :). Wees alsjeblieft heel dankbaar dat je zwanger bent van een gezond kind.

Ik ben vréselijk dankbaar dat mijn eerste kindje, een jongetje, helemaal gezond is. En hij is zo leuk en lief en knap en schattig. Hij is zo dol op me, en helpt héél graag met het huishouden mee. Het is even zoeken en speuren naar de leuke jongenskleertjes, maar ze bestaan echt wel. Ik weet niet welke kleding jij bij mannen leuk vindt staan? Enne mijn zoontje is echt een minime van mij. Ik heb heerlijk een blauwe buggy en stoere-licht-kakkerige kleding voor hem. Echt het is een wonder dat je een lief mannetje in je buik hebt. Mijn zoon is ook wel dol op ravotten maar dat is niet echt geslachtsgebonden hoor :D hij vindt poppen ook erg leuk!

12. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik kan er niks aan doen maar mijn tene krullen toch een beetje als ik zoiets lees, er was hier pas nog zo een topic omdat de dame in kwestie zo'n goeie band met haar moeder had, daarom wilde ze ook een meisje en was ze teleurgesteld dat ze een jongen kreeg

iedereen voelt wat hij voelt en ik wil je niet veroordelen, maar ik krijg steeds het gevoel dat mensen vinden dat meisjes dit doen en jongens dat doen
    ik heb een dochter en die speelt ook graag met auto's, hangt in bomen enz enz, maar doet ook meisjes dingen
    zo kunnen jongens ook meisjes dingen doen, zoals met poppen spelen en mee helpen met stofzuigen
    ik hoop dat ze de tijd voorbij zijn van jongens en meisjes dingen

ik wil je wel gerustellen want ik heb 9 mnd het gevoel gehad een zoon t ekrijgen, was geen wens maar een gevoel, en ik kreeg een meid, wist dat pas bij de geboorte en wa o zo blij, je bent meteen verliefd op je baby!

enne kijk eens rond bij de c en a die hadden hele leuke jongenkleertjes hangen, spijkerbroekje met rose/witte blousjes, echt super!

13. adi

adi Niet meer actief

Ik lees deze topic nu pas, en moet gelijk aan mijn tante denken.

Zij was 24 jaar gelden zwanger en geloofde heilig dat ze een dochter zou krijgen. Ze wilde niks anders, en heeft alles voorbereid voor een meisje.
    Toen was het ook niet echt gebruikelijk om het geslacht van te voren te weten, dus kwam ze pas na haar bevalling achter dat het een jongen was. Ze kreeg dat vreselijke teleurgestelde gevoel dat jij nu ook hebt, dus na haar bevalling.
    Ze zei letterlijk tegen de vpk 'nee, die wil ik niet. Ik wil een dochter'
    Haar tweede en derde waren ook jongetjes :)

Tot de dag van vandaag roept zij overal dat ze altijd zo graag een dochter wou. Haar zoon weet overigens dit verhaal en wat de eerste woorden van zijn moeder waren toen ze hoorde dat ze een zoon had.

Nu krijgt die dezelfde zoon een dochter, en mijn tante is helemaal door de dolle heen. Ze praat de hele tijd over 'haar meid', en dat ze 'eindelijk' een meisje krijgt enz.
    Ik word er gewoon misselijk van....

Maar die gevoelens gaan dus bij sommige vrouwen nooit over....

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn sm is iets minder extreem maar denkt ook een beetje zo. Als wij een meisje hadden gekregen zou ze dat ook als "haar" meisje hebben beschouwd. Gelukkig hebben we twee jongens en heb ik dus niet die druk op mijn schouders.

Ontopic, ik denk dat ts in haar eerste berichtje gewoon stoom af moest blazen en het nu genuanceerder bekijkt. En dat mag best wat mij betreft.

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @adi: daar wordt ik ook misselijk van ja van zoiets, mijn oom heeft 3 meiden en wilde zijn vrouw nog voor een 4e laten gaan in de hoop dat dat een jongen zou zijn als stamhouder, brrrr

dat zal ook wel dat stoom afb;azen, maar als je zoiets plaatst weet je ook dat je minder leuke reacties krijgt! Geloof ook wel dat ze straks blij zal zijn met haar zoon

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Soms denk ik dat deze "teleurstellingen" tegenewoordig vaker voorkomen, omdat mensen gewend zijn alles tegenwoordig (het liefst precies) te plannen..... ook zwangerschappen.

Een jongen/ meisje.... een zomerkindje.... en soms zelfs de bevaldata;

in het hoofd is het het "perfecte plaatje"..... en zo werken dingen niet... niet in het leven en niet met zwangerschappen, kraamtijd en kinderen hebben op zich....

Zoals ik in soort gelijk topic al schreef hebben mensen (lees vrouwen) vaak bij meisjes een soort stereotype in het hoofd,
    tutten, shoppen, roze, staartjes..... ECHT ik heb een meid, maar dingen zijn soms ECHT niet zo zoals het lijkt....
    Mijn dochter houdt niet van staartjes, heeft haar waar geen stiekje inblijft... heeft voeten waar geen schoen bij te vinden is... en stond van de week te janken langs de lijn, omdat ze nog geen 5 is en dus nog niet mee kan voetballen.. :D
    (ze heeft wel roze voetbalschoenen op het oog.. dat dan weer wel)

Naar mijn mening zijn teleurstellingen vaak gebaseerd op niet uitgekomen verwachtingen, maar soms (vaak) zijn de verrassingen het mooiste... maar dat mooie zie je alleen als je over je droombeeld heen stapt....

jongen/meid, het heeft allebei mooi kanten...
    (en soms minder leuke kanten.. :cool:)

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stamhouder is trouwens sowieso een gedachte die achterhaald is....
    "krijg je een knul... joehoe stamhouder, gaat ie trouwen neemt hij en/of kinderen naam van echtgenote aan".... :D

Moet ik trouwens zeggen dat ik laatste iemand sprak (serieus) die blij was dat haar zoon een zoon was....
    ze had een vroege geslachtsbepaling gedaan en als het een meid was geweest, had ze dr weg laten halen....
    Ze meende dit trouwens serieus...
    (gesprek kwam op gang omdat ik dus dit niet had kunnen doen)
    Waarop ze zei: ik wel hoor... en die zou nu zo oud zijn.....)
    Later heeft ze dus dr zoon gekregen.....

Ze zou nog wel een tweede willen, maar dan alleen als haar gegarandeerd zou kunnen worden dat dit een zoon is.... ;)

18. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    pittige opmerkingen hier en daar , al snap ik ze verdomde goed! ik heb 2 zoontjes verloren en al hadden ze meisjes, 2 slachting of zonder geslacht ter wereld gekomen
    als ze maar geleefd hadden....:(
    maar snap de voorkeur gedachte ook wel, iedereen heeft het stiekem misschien een beetje?

ik werd opnieuw zwanger, heilig van overtuigd ik een jongen zou krijgen want tja, ik vond mijzelf tenslotte een echte " jongensmama"
    tuttelen en fruttelen, bah niks voor mij, alleen roze vond ik leuk,maar voor de rest hield ik van stoer
    Toch wou ik het geslacht van het kindje niet weten, want ik was überhaupt gewoon al blij zwanger te zijn....dat ik nog eens mocht proberen een wondertje te krijgen
    Bij de geboorte bleek het een meid!!! Ik kan je zeggen , ik was met stomheid geslagen :) Maar....god wat hield ik meteen al van dat poppetje en wat vond ik het eigenlijk vanaf de eerste minuut leuk!

uiteraard kwam roze en strikjes en kantjes per direct binnen via kraamkado's
    en tjee wat sla je dan snel om zeg......je vindt het toch wel leuk ;)
    Vandaag de dag heb ik nog steeds veel roze, alleen dan de stoere variant :D want ja dat leer je mij niet af

aan beide geslachten zitten veel voordelen, je gaat ze vanzelf zien
    en je houdt toch wel van dat kindje, want tenslotte is het je eigen vlees en bloed......als je zometeen die grote liefde voelt dan ga je vanzelf de positieve kanten van alles inzien, ook de kleertjes zal je ineens met hele andere ogen gaan bekijken ;)

19. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Op zich is een voorkeur hebben niet zo vreemd, toch? Of een voorgevoel.
    En jongens zijn echt leuk! Een voorbeeld van mijn ochtend tot nu toe? Meneer (2jr) wilde eerst boven stofzuigen (met zijn kleine rode stofzuigertje) maar van mij moest hij eerst aankleden. Hele discussie over welke trui (hij wil het liefst dingen met cars autos erop aan).. Vervolgens gaat hij beneden met zijn houten keukentje spelen, terwijl ik een boterham maak. Na de boterham moest ik met hem racen met de auto's (met mn dikke kont op zo'n vrachtwagen zitten, joepie). En we hebben de grootste lol! Hij wil later met mama trouwen en ik vind hem de geweldigste kleine man van de wereld.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    @ Adi, Jemig, die arme jongens :(. Wat een rotmoeder.
    Voorkeur of niet, ik zal dat NOOIT aan mijn kinderen laten merken. Ze zijn allemaal van harte welkom en ik hoop dat er veel mogen komen :).

Deel Deze Pagina