Niet blij met geslacht...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miimandy24, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik snap best dat je een beetje een voorkeur hebt, maar je moet blij zijn met een gezond kindje vind ik!! Een jongentje kan net zo leuk zijn. en nog een voordeel van een jongen is dat ze vaak makkelijker zijn en niet zo katten als meisjes. :)

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ohhhhw jongetjes zijn zoooo leuk!!
    En die auto's ook!
    En als het tijd is voor stinksokken na voetbal ben jij de trotse voetbal mama aan het veld en zijn die sokken echt het laatste waar je je druk om maakt.
    Ik heb een zoontje van bijna 4 en hij is echt mijn wereld. Ik ben zo dol op hem!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik dácht meer een meisjesmama te zijn maar tijdens de pretecho werd duidelijk dat ik een jongensmama zou worden en de knop ging gelijk om, yeah ik word een voetbalmama :D

Van de week had ie een spencertje aan, zo leuk...zei gister ook toevallig tegen m'n man dat er tegenwoordig zulke leuke jongenskleren zijn.

Ja, ben helemaal verliefd op m'n manneke.

Geloof best dat iemand een voorkeur kan hebben maar écht snappen doe ik het niet, zeker niet dat je 'wereld dan instort'...

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat je dit schrijft....
    onze oudste heeft van het weekend zn eerste wedstrijd gespeeld... (en gescoord)... en ik stond echt mn tranen op te houden....:)

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Toen wij hoorden wat het geslacht zal zijn van ons eerste kindje, was het wel even van HE, wij hadden wat anders in gedachten (soort voorgevoel, maar misschien ook wel toch een soort voorkeur). Wij waren uiteraard heel blij dat er geen afwijkingen zijn, maar ik zal heel eerlijk zijn dat we er wel aan moesten wennen. Nu ben ik er helemaal aan gewend en zijn we dolblij. Maar ben wel blij dat we het nu al weten en niet na 9 maanden, dat lijkt me toch best een "shock" (weet even geen andere naam ervoor) als je steeds een ander geslacht in je hoofd hebt.

6. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Misschien raar, maar heb het gevoel dat we met onze miskraam afscheid hebben genomen van een jochie. En dat de volgende een meid zal worden.
    Lichte voorkeur hier ook, maar gezondheid is VEEL belangrijker.
    Hmm, met drie katers en een man in huis? ;)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Hihi de mijne doet aan smurfenvoetbal en ik was zoooo trots die 1e keer :D

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    In mijn familie en mijn man zijn familie zijn de jongens/mannen rustig, houden niet van voetbal, en zijn nog nooit op het politiebureau geweest voor zichzelf! De meiden/vrouwen daarentegen... Kattig, stiekem, altijd in de problemen... Als je weet wat mijn nichtje en ik vroeger allemaal uithaalden en wat ik allemaal met vriendinnetjes deed op de camping.... En uiteindelijk ben ik dus uit huis geplaatst, mijn ouders wisten niet meer wat ze met me moesten, mijn ervaring in het circuit waar ik toen terechtkwam? De meesten die ook uit huis geplaatst worden spot gedragsproblemen zijn meisjes!

Niet alle meisjes zijn zo hoor, en jongens kunnen net zo goed zo zijn, maar dit is mijn ervaring en ik ben blij dat ik veel mensen met veel opvoedervaring om me heen heb voor als ik ooit een meisje krijg!

9. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Een kindje krijgen is een wonder, een mix van jouw en je grote liefde..jongetje of meisje maakt dan toch niks meer uit???

10. voetstap

voetstap Niet meer actief

Sinds wanneer krijg je geslacht op bestelling??

Jemig zeg....

Wees blij dat je zwanger bent!

11. snoepsie

snoepsie Nieuw lid

19 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het nog iets anders. Ik kreeg bij de 20-wekenecho te horen dat het een meisje was en daar waren we dolblij mee. Ik was er vanaf het begin ook 100% van overtuigd dat het een meisje was (geen idee waarom).
    Bij de pretecho werd er wederom gezegd dat het overduidelijk een meisje was. Liet hij ook duidelijk zien. Alleen hield 'ze' steeds een arm voor haar gezichtje dus mochten we nog een keer langskomen in hoop op een beter beeld.
    Gisteravond geweest (3 weken later en ben nu ruim 31 weken) en we hadden het steeds over ze, haar en kleine meisje. Opeens zegt de echoscopist: "Heb ik dan meisje gezegd? Het is volgens mij een jongetje!" Ons brak het zweet uit en de echoscopist werd ook zenuwachtig en ging nog eens heel goed kijken. En ja hoor, een ventje!
    Voor onze eigen gemoedsrust zijn we vanochtend nog bij een ander bureau geweest en wederom overduidelijk een kereltje!
    Nu zitten we met allemaal roze kleertjes, commode met bloemetjes, kaartjes besteld etc. Zelfs al armbandje met de naam....
    Het gaat natuurlijk allemaal goed komen en het belangrijkste is dat het gezond is maar zeg eerlijk dat ik nog in shock ben en het er nu nog best moelijk mee heb. Praat al maanden tegen mijn kleine meisje, poppetje etc ennu opeens is het een jongen. Moet echt nog omschakelen.

12. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Kijk en dan zou ik ook in "shock" zijn.
    Dan zou ik ook even de tijd nodig hebben om om te schakelen..

13. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Ik heb een zoontje van 3 jaar en hij is helemaal geweldig ik zou hem echt niet kunnen missen jongen zijn net zo leuk als meisjes... Alleen voor meisjes kan je goedkoop kleren halen en dan zijn ze leuk bij jongens moet je wat duurder halen omdat dat dan veeeel leuker is... Maar meid maak je niet druk ik had het ook en ben er echt op terug gekomen je gaat zoveel van je mannetje houden :) ben nu zwanger van de tweede en ben weer erg benieuwd maarvhet maak me echt niet uit nu! Sterkte meid en veel geluk!

14. tulip

tulip Niet meer actief

nou en dit snap ik wel, jij had al een soort "bewijs"dat het een meiske was, over de praktische zaken nog maar niet te spreken. Wat lullig zeg!
    Hoe ga je dat nu allemaal regelen.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dit was ook zo bij iemand uit mijn zwangerschapsgymgroepje. Maar zij kwamen er pas achter bij een liggingsecho in week 36!
    Die twee zijn als een dolle alle spullen gaan ruilen :p.

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    wow, foutje bedankt! wat lullig zeg

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik snap je best hoor,meisje zou ik ook helemaal het einde vinden...
    Maar hebben nu een prachtige,mooie,lieve kleine manneke.

Zolang alles gezond is maakt het mij echt niet uit wat het geslacht is. Hoeveel meiden zijn al zolang bezig om een wondertje te krijgen, en sommige helemaal niet. En dan zitten wij te zeuren over het geslacht....Nee gewoon blij zijn met wat je krijgt meid.

Denk dat er genoeg meiden zijn die jaloers op je zijn.
    Lekker genieten dat moet je doen;)

18. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Snoepsie: jeeetje dat is idd een shock! Je bereid je ergens op voor en als het dan het tegenovergestelde is, is heel erg wennen!

19. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Breek ook even in.. Ik vind een voorkeur ook wel een menselijk iets.. Maar zoals TS het beschrijft vind ik echt niet helemaal normaal hoor dat je zulke gevoelens hebt.. Ik snap best dat je even een knop om moet zetten als je iets anders verwacht had of gehoopt had.. Maar dit vind ik wel erg ver gaan voor iemand die graag een kindje wilt..

20. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Nou, mijn eerste kindje was ook een jongetje en oooooh ben ik blij dat het geen meisje was !! Da's echt een klein mama's kindje, die heeft superveel liefde voor ons, is geïnteresseerd in puzzelen en knutselen (nooit echt in auto'tjes) hij draagt lekker, stoere kleding en heeft lekker grappige stekeltjes in zijn haartjes het is echt het mooiste, liefste en schattigste kind wat ik ooit heb gezien!! Geloof mij er is evenveel voor een jongen als voor een meisje, niet alle jongens houden van alle Jongens-dingen!! En toch, van mij mag hij zo veel jongen zijn als hij zelf wilt, het is echt GEWELDIG!!

Deel Deze Pagina