Haren verven tijdens de zwangerschap (eerste trimester)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sara84, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,

Ik was benieuwd of mensen hun uitgroei laten verven of highlights laten zetten tijdens de zwangerschap :)

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    In principe wordt het afgeraden in het eerste trimester je haren te verven, ik heb het uit voorzorg helemaal maar niet gedaan.

Ik geloof niet dat er echt bewijs is dat het slecht is, maar de kappers bij mij verven ook niet tijdens de zwangerschap.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap mijn haar laten verven toen ik 8 weken zwanger was. Eerst de VK gebeld en die zei dat het geen kwaad kon.

4. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Kan geen kwaad. Bij beide zwangerschappen gewoon laten verven, ook in het 1ste trimester.

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Had er nog nooit van gehoord. Vorige zwangerschap elke 5 a 6 weken haren laten verven en doe dat nu eigenlijk weer.

6. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik heb mijn haar ook laten verven toen ik zwanger was van onze dochter.

7. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Heb ik ook gewoon gedaan en twee gezonde kerels gekregen, dus geloof niet dat het echt kwaad kan.

8. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het een tijd terug aan mijn vaste kapper gevraagd. Die zei dat het vroeger inderdaad zo is ivm schadelijke stoffen in de verf. De producten die nu op de markt zijn hebben dat al lang niet meer. Volgens hem kan het dus gewoon.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier gewoon elke 6 weken in de verf hoor :)

10. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Toevallig deze week aan de gyn gevraagd omdat ik ook las dat het mogelijk slecht is voor je kindje. Zij zegt dat het niet zoveel kwaad kan, alleen waterperoxide is niet goed. Ik sla voor de zekerheid maar het eerste trimester over en vraag dan of ze de verf niet helemaal op mijn hoofdhuid willen zetten. Gewoon voor de zekerheid.

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Bij alledrie de zwangerschappen haren laten verfen.

Niet iets wat je elke week doet. En de stoffen die nu gebruikt worden zijn een stuk veiliger als vroeger.
    Hier blijven de kapsters ook gewoon werken en die werken er dagelijks mee.

12. Marcelle99

24 aug 2015
    78
    0
    6
    Gastouder
    Lelystad
    Ik verf gewoon mijn haar... ook gedaan in het eerste trimester.

13. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een opluchting....vandaag de uitgroei laten doen...zat 6% waterstofperioxide in. Ze heeft het zo min mogelijk op de hoofdhuid gedaan uit voorzorg. Op internet staan er zoveel tegenstrijdige verhalen...de vk zei dat het geen kwaad kon. Fijn dat ik niet de enige ben!

14. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt schadelijk is het niet want het is nooit bewezen maar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Waterstofperoxide kan ook maar meestal wordt er dan gekozen voor een lager percentage. Het gaat er meestal meer om dat de kleur (en/of verf) niet helemaal goed pakt of anders uitkomt dan als je niet zwanger bent en dat schijnt weer met veranderingen in je haar tijdens de zwangerschap te maken te hebben.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Dan moeten die even op cursus :p. Verf is zo verbeterd de afgelopen jaren, dat kan gewoon. Vroeger was het vooral slecht voor de zwangere kapsters, voornamelijk vanwege de chemische geur. Nu is dat zo veranderd...

Waterstofperoxide heb je nodig om te verf te mengen. Dat kan niet zonder. Zelfs in de spoelingen zit een laag percentage (ommenabij de 2%).

16. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik zat hier ook echt mee! Uiteindelijk verf ik het om de 6 weken met ammonia vrije verf zodat ik het niet inadem!

17. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag me wel af waarom er zoveel verschillende meningen zijn....

18. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit daar ook geen waterstofperioxide in? Wat is dat voor verf?

19. Logan

Logan Niet meer actief

Vroegâh werd het echt afgeraden. Sommige salons gaan niet of niet vaak op bijscholing en weten de vernieuwingen gewoon niet.

20. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kapster lachte mij uit toen ik zei dat ik twijfelde omdat ze iedere week zoveel zwangeren verft....

Deel Deze Pagina