Dag, Ik was benieuwd of mensen hun uitgroei laten verven of highlights laten zetten tijdens de zwangerschap
In principe wordt het afgeraden in het eerste trimester je haren te verven, ik heb het uit voorzorg helemaal maar niet gedaan. Ik geloof niet dat er echt bewijs is dat het slecht is, maar de kappers bij mij verven ook niet tijdens de zwangerschap.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap mijn haar laten verven toen ik 8 weken zwanger was. Eerst de VK gebeld en die zei dat het geen kwaad kon.
Had er nog nooit van gehoord. Vorige zwangerschap elke 5 a 6 weken haren laten verven en doe dat nu eigenlijk weer.
Ik heb het een tijd terug aan mijn vaste kapper gevraagd. Die zei dat het vroeger inderdaad zo is ivm schadelijke stoffen in de verf. De producten die nu op de markt zijn hebben dat al lang niet meer. Volgens hem kan het dus gewoon.
Toevallig deze week aan de gyn gevraagd omdat ik ook las dat het mogelijk slecht is voor je kindje. Zij zegt dat het niet zoveel kwaad kan, alleen waterperoxide is niet goed. Ik sla voor de zekerheid maar het eerste trimester over en vraag dan of ze de verf niet helemaal op mijn hoofdhuid willen zetten. Gewoon voor de zekerheid.
Bij alledrie de zwangerschappen haren laten verfen. Niet iets wat je elke week doet. En de stoffen die nu gebruikt worden zijn een stuk veiliger als vroeger. Hier blijven de kapsters ook gewoon werken en die werken er dagelijks mee.
Wat een opluchting....vandaag de uitgroei laten doen...zat 6% waterstofperioxide in. Ze heeft het zo min mogelijk op de hoofdhuid gedaan uit voorzorg. Op internet staan er zoveel tegenstrijdige verhalen...de vk zei dat het geen kwaad kon. Fijn dat ik niet de enige ben!
Echt schadelijk is het niet want het is nooit bewezen maar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Waterstofperoxide kan ook maar meestal wordt er dan gekozen voor een lager percentage. Het gaat er meestal meer om dat de kleur (en/of verf) niet helemaal goed pakt of anders uitkomt dan als je niet zwanger bent en dat schijnt weer met veranderingen in je haar tijdens de zwangerschap te maken te hebben.
Dan moeten die even op cursus . Verf is zo verbeterd de afgelopen jaren, dat kan gewoon. Vroeger was het vooral slecht voor de zwangere kapsters, voornamelijk vanwege de chemische geur. Nu is dat zo veranderd... Waterstofperoxide heb je nodig om te verf te mengen. Dat kan niet zonder. Zelfs in de spoelingen zit een laag percentage (ommenabij de 2%).
Ik zat hier ook echt mee! Uiteindelijk verf ik het om de 6 weken met ammonia vrije verf zodat ik het niet inadem!
Vroegâh werd het echt afgeraden. Sommige salons gaan niet of niet vaak op bijscholing en weten de vernieuwingen gewoon niet.
Mijn kapster lachte mij uit toen ik zei dat ik twijfelde omdat ze iedere week zoveel zwangeren verft....