Hallo dames, Mijn dochtertje is nu 8 weken en ik merk dat het slapen nog niet zo lekker loopt. We zijn gaan oefenen met in bedje slapen, dus elke dag hetzelfde ritueel om zo enige regelmaat te creëren. Het is dan voeden, even bij mama of papa op schoot 'spelen' dan in de box even alleen spelen en dan bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bedje. Boven hetzelfde ritueel, muziekje aan en het bedje in. Aai over de bol en een kusje. Het gaat steeds beter, maar lang slapen doet ze niet. Na 45 minuten wordt ze wakker en ze is dan ook echt 'klaarwakker'! ik heb geprobeerd om weer even te troosten, aai over de bol enz. Zo heb ik dit eens 30 min weer volgehouden maar ze blijft huilen en krijsen (bij krijsen haal ik haar uit bedje). Vandaag eens het volgende gedaan: 9.00uur voeding, daarna spelen bij mama, daarna alleen in de box. Ze werd rond 10.00uur moe en ik heb haar toen in bedje gelegd. Om 10.45uur werd ze wakker en heb ik haar naar beneden gehaald (het was krijsen). Ze was klaarwakker en ik heb haar weer op schoot genomen, even met haar gespeeld en toen weer even in de box gespeeld. Toen ze begon te jengelen heb ik haar in het wipstoeltje gelegd en is ze in slaap gevallen. Ik gok dat ze hier nog een 20 á 30 minuutjes slaapt (soms nog minder!) en dan is het alweer bijna tijd voor de volgende voeding. 's avonds en 's nachts slaapt ze 'beter'. Om 21.30uur is de laatste avondvoeding en daarna gaat ze naar bed (ze slaapt 's nachts nog tussen ons in) en slaapt dan tot ong. 02.00u of 02.30uur. Dan een voeding en dan meestal rond 6.00uur of 7.00uur. Zijn er meer dames die dit herkennen? Krijgt ze zo wel voldoende slaap? Heeft er iemand tips of moet ik het zo maar even laten en komt het lange slapen vanzelf wel? Het CB gaf als advies om na de 45 min slaap even een flesje aan te bieden van 30ml (wat ze dan niet helemaal op hoeft te drinken) zodat ze even moet zuigen aan de fles wat haar moe zou maken, daarna zou ze weer in slaap vallen maar dat heb ik geprobeerd, ze drinkt even en blijft klaarwakker. Graag jullie tips/adviezen.
Mijn dochter heeft altijd hazenslaapjes gedaan. Wat ik ook deed, niks hielp. Ze heeft zelfs ingebakerd geslapen (anders sliep ze helemaal niet) maar daar sliep ze dus ook niet langer door. Het is nog steeds zo. Ik ben me maar aan gaan passen op haar hazenslaapjes maar dat betekent voor haar wel dat ik niet altijd tijd voor haar heb als zij beneden is want schoonmaken en eten koken etc lukt niet allemaal tijdens de hazenslaapjes.
Je krijgt inderdaad weinig gedaan met die korte slaapjes! Mijn dochtertje kan gelukkig wel 20min alleen in de box liggen zonder te huilen, zolang ik maar af en toe het muziekje van de boxmobiel aandraai. Dan krijg ik nog wel eventjes wat gedaan in huis, maar meestal alleen beneden. Als ze in bedje boven ligt doe ik de dingen boven. Ik ben wel blij dat ze 's nachts beter slaapt, maar ja.
hier ook altijd hazenslaapje eigenlijk.. ik moet zeggem dat het sinds een maand of 2 wel beter gaat. soms hebben we een uitschieter en dan slaapt ze maar liefst 1.5 uur! meestal is het nog tussen de 45 en 60 min, en heeft dagen dat ze 30 min slaapt. daarbij kan ze zichzelf ook steeds minder goed vermaken (ze wil te veel maar kan nog niet zelf kruipen,staan, zitten etc) helaas geen tips, als ze wakker is is ze wakker.. dan maar een keer extra naar bed?
Hi!! Is het niet een sprongetje? Mijn zoontje is nu ook 8 weken. Rond 5 weken vertoonde hij hetzelfde gedrag. Ik wist niet wat ik met hem aan moest want super moe was hij wel! Ineens was het over en kon ik hem (twee hele weken haha) overdag gewoon in zijn bedje leggen en sliep hij weer van voeding tot voeding (buiten zn uurtje wakker zijn na voeding/verschonen/spelen) Nu zit ik er weer middenin. Hij is supermoe (wrijven oogjes, gapen) maar pats die oogjes gaan steeds weer na een half uurtje open. Ik herken het en weet dat ik in een sprong zit. Echt exact zn gedrag van 3 weken geleden! Ik probeer hem nu wel in zijn ritme te houden hoor en steeds even bedje weer te proberen maar het gaat gewoon niet. Dus hij slaapt nu overdag voornamelijk bij mij in de draagzak (dat is het enige waar hij altijd in gaat slapen en ik heb liever dat hij iets slaapt want als hij oververmoeid is zijn we pas echt ver van huis Overigens is hij ook aan het rommelen met drinken: voedingen laten vallen, weinig drinken, kort na elkaar weer drinken, bij mij (of mijn man) willen zijn...'s nachts slaapt hij wel goed (krijgt om 23 uur voeding dan 04.00 en dan 07.00) Geen tips, ik ga er nu gewoon in mee omdat ik vertrouw dat het wel weer goed komt . Succes !
Het kan idd een sprongetje zijn. Maar daar naast... baby's hebbdn een slaapcyclus van 45 min. Ze worden dan wakker en soms vallen ze zelf weer terug in slaap of ze hebben wat hulp nodig. Ook slapen moeten ze leren Ik heb hier hetzelfde probleem gehad. Onze dochter was een slechte slaper (overdag) Rond 6 weken met een regelmaat begonnen zoals jij ook doet en dat gaat goed. Helaas wordt ze ook na 45 min wakker Zodra ze alleen wat rommelt en niet huilt dan ga ik ook niet kijken. Ik heb weleens ergens gelezen dat als baby's papa of mama zien dat ze dan weer enthousiast raken en juist niet gaan slapen. Zodra er niks interessants te zien/horen is zullen ze makkelijker weer in slaap vallen. Als onze dochter een aantal minuten blijft rommelen geef ik haar de speen. Soms moet ik dat een aantal keer herhalen maar uiteindelijk valt ze weer in slaap Mocht ze echt gaan huilen dan haal ik haar wel uit bed. Het is even volhouden en doorzetten maar uiteindelijk gaat het lukken. Onze dochter kon niet zelf in slaap vallen, ik had een heel ritueel... en nu leg ik haar gewoon met d'r ogen wagenwijd open in bed en ze valt in slaap Ik ben zo trots, het is ook een veel vrolijker meisje geworden, ze is uitgerust! Ik hoop dat een speen voor jou ook de oplossing kan bieden, dan kan je dat flesje achter wegen laten.
bedankt voor jullie reacties, Ik gebruik inderdaad ook altijd een speen om haar weer in slaap te krijgen, maar dit werkt ook niet. Soms sluit ze weer even haar ogen, maar zodra ik dan wegloop en op de camera kijk van de babyfoon, zie ik de ogen weer open gaan. Ik blijf de regelmaat erin houden, misschien pakt ze het binnenkort op. Vandaag heeft ze trouwens beneden in de wipstoel geslapen en daarna in de wandelwagen. In totaal 1,5 uur! Dus ze kan het wel, maar als ze wakker wordt in de wipstoel en ze ziet mij, dan gaat ze weer slapen.
Wat ik rond die tijd altijd deed is de eerste slaapcyclus in zn bedje. Dat ging best goed. En na 45 minuten wakker, bij mama verder slapen. Zo leerde hij lekker slapen en op een gegeven moment plakte hij zelf een slaapcyclus erachter aan. Nu zitten we op nog 1 slaapje van minimaal 2,5 uur.
Onze dochter slaapt overdag heel af en toe een uur of langer aaneengesloten. Meestal variërend van 5 - 30 minuutjes. Wij hebben geprobeerd om haar in bed te leggen overdag, maar daar slaapt ze overdag nog slechter (zodra haar hoofd het matras raakt begint ze al te huilen), dus nu toch maar weer in de box. Ik baker haar in en doe dan een speen in haar mond en ik zet een heel leuk muziekje aan van internet. Ze slaapt nauwelijks in de kinderwagenbak en ook nauwelijks in de maxicosi in de auto. Ze huilt dan vaak van vermoeidheid. Zo zielig. Op schoot wil ze ook niet meer slapen. Gelukkig slaapt ze 's nachts best goed variërend van 3 tot 6 uur achterelkaar. Ik hoop dat ze uiteindelijk wel beter gaat slapen, maar dan moet ze ook echt de rust daarvoor nemen. Ze vecht nu echt tegen de slaap en wordt echt kwaad wanneer je haar neerlegt om te gaan slapen overdag tenzij ze al bijna in slaap is.
Hier ook maar 45 min dlaapjes alleen is ze dan zo moe dat ze alleen maar huilt.. zijn jullie kindjes wel vrolijk na kort slaapje? ik ga vaak ff wandelen of neem haar op schoot. Ligt aan de dag, of peuter ook thuis is..
Herkenbaar en volkomen normaal babygedrag Hier was het ook heel lang 45 min. Eerste kindje, en hij was dan nog moe, dus wiegde ik hem in slaap en kroop met hem in mijn armen op de bank. Of ik knoopte hem in draagdoek en liep met de hond/naar de supermarkt. Ineens, van de een op de andere dag, werd dat 1,5 aan een stuk. 2 slaapjes dus, en nu hij nog 1 slaapje doet, slaapt hij maar liefst 2,5 uur en soms 3 uur. Kortom: het veranderd vanzelf. Hoef je niks aan te trainen of te leren.
Mijn dochter is 4 maanden en heeft overdag eigenlijk alleen maar slaapjes van 45 min gedaan. Meestal 1x per week slaapt ze wel eens langer overdag. Ook geprobeerd haar na de 45 min weer in slaap te krijgen (speen geven, even knuffelen, laten liggen, in slaap wiegen etc), maar zij doet het op die 45 min gewoon hartstikke goed. Ze is niet moe als ze wakker wordt of huilerig ofzo. Dus heb het maar geaccepteerd en hoop dat ze later wat langere slaapjes gaat maken. Gelukkig slaapt ze in de nacht wel heel goed en zeker 13 a 14 uur (met flesje tussendoor), dus aan haar slaap uren komt ze gelukkig wel.
Ons meisje is altijd wel vrolijk als ik haar uit bed haal... of ze nou 45 of 90 min geslapen heeft. Soms moeten we ook weleens de deur uit, als ze dan nog moe is slaapt ze in de kinderwagen verder. Ze valt dan niet gelijk terug in slaap maar uiteindelijk geeft ze wel toe, dat was vroeger wel anders
Had je een tijdje geleden ook een topic geopend hierover ^ ? Ik herken je verhaal, heb zelf ook in die situatie gezeten Vervelend dat ze nog niet goed slaapt, maar blijf hoop houden. Ons meisje sliep bijna helemaal niet overdag, en was oververmoeid en huilerig. Nu doet ze tussen elke voeding een slaapje variërend van 1 tot 2 uur. En dan ook nog een nacht van 0:00 tot 8:00. Vroeger vocht ze tegen haar slaap en nu doet ze gewoon d'r ogen dicht als ze moe is Ze is uitgerust en altijd vrolijk, wat een verschil. Ik hoop dat het bij jou ook beter gaat worden!
45 min is niet echt een hazenslaapje, dat is precies 1 slaapcyclus, ze komt dan weer in haar ondiepe slaap. Misschien slaat ze zichzelf in die ondiepe slaap wakker omdat haar armpjes dan weer alle kanten op gaan? Inbakeren zou dan kunnen helpen.
Gisteren wilden mijn man en ik eindelijk weer eens even ertussenuit. We zijn naar de dierentuin geweest. Helaas was ons meisje bijna de hele autorit aan het huilen met tussendoor een paar minuten stiltes. Verder in de kinderwagenbak in de dierentuin heel veel gehuild. Ze slaapt gewoon niet of nauwelijks in de autostoel en in de kinderwagenbak. We zijn in recordtijd door de dierentuin gelopen en terug naar huis gegaan. Uiteindelijk echt vlak voordat we thuis waren was wat langer in slaap totdat ze uit de auto werd getild met autostoel en al. 's Nachts komt ze ook elke 3 uur helaas. Gelukkig slaapt ze wel zelf in, ook al is ze wakker. Ze heeft dan hele "gesprekken" in bed, heel schattig en valt uiteindelijk in slaap. Het is gewoon erg jammer dat ze niet in de kinderwagen en in de autostoel wil of kan slapen. Wakker liggen vind ik geen probleem, maar dat huilen is zo naar voor haar en ook wel voor mij, ik voel mij wat opgejaagd en ook wel ongemakkelijk wanneer anderen haar horen huilen.
Ik ging vaak niet eens de deur uit in de angst dat mevrouw haar dag niet had. Ze sliep alleen in de kinderwagen als ze in de auto al in slaap was gevallen. Ik ging alleen de deur uit als ze s morgens een dutje had gedaan want anders was ze niet te genieten. Dat huilen komt gewoon van de vermoeidheid. Ik ben blij dat die tijd voorbij is. Sterkte en ik hoop dat het voor jou ook beter wordt. Tip: probeer zelf kalm en relax te blijven, hoewel ik snap dat dat soms moeilijk is... je baby reageert ook op jou energie
Dit had ik kunnen schrijven Mijn dochter is morgen precies 2 maanden en slaapt pertinent niet in de kinderwagen of maxi cosi. De draagdoek is hier de oplossing, ik kan alles doen, mevrouw ligt heerlijk te tukken. Deze week in Ballorig geweest, op een verjaardag..geen probleem. Thuis heb ik d'r ook veel in de doek, het in slaap vallen in bed gaat nu redelijk, maar na 45 minuten ook wakker. Soms slaapt ze dan in de doek verder, soms niet en dan weet ik niet echt wat ik met d'r aan moet. Heb je wel eens een draagdoek of draagzak geprobeerd?
Dank voor je tip....nee, ik heb geen draagdoek. In verband met chronische schouderklachten kan ik geen draagdoek omdoen of een kind op die manier bij mij dragen. Trouwens zonet heeft mevrouw 5 uur geslapen in de box. Hihi, nou ja, vanmorgen heeft ze amper geslapen dus op zich is het wel logisch, maar toch. Echt erg lang. Ze heeft dan ook heel veel gedronken net: 170 ml en is nu heerlijk rustig en tevreden. Straks gaat ze nog in bad, dan weer een fles en dan hupsakee in bed voor de nacht. Hihi, ik hoop dat ze vannacht ook weer wat langer gaat slapen i.p.v. 3 uurtjes achterelkaar. Enneh, ik blijf zelf rustig tegen ons meisje als ze zo huilt, ik ben de rust zelve, hihi, het is alleen van binnen dat ik mij wat druk maak.