Niet blij met kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat rot dat je je zo voelt.
    Ik zou toch aanraden met een psycholoog te gaan praten.
    Verder kan ik mij er wel iets bij voorstellen, ik hou totaal niet van kinderen en toch kreeg ik er 1 (ongepland) was erg bang hem ook niet leuk te vinden Gelukkig vind ik hem leuk op uitzonderingen na maar ik ben een poos werkeloos geweest en ben verhuisd naar een dorp waar ik bijna niemand ken, ik had weinig vrienden in de buurt geen hobby's en kwam het huis bijna niet uit mijn leven draaide om hem en het huishouden.
    Nu heb ik een eigen auto erbij, een baan en rijd ik paard en zit ik niet hele dagen met hem mij te irriteren. . Ik werk 4 dagen dus nu geniet ik van de momentjes die ik met hem heb en doen we leuke dingen.
    Ook is het belangrijk om er samen met je partner op uit te gaan, hebben jullie nodig.

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Wat herken ik je opening post!
    Na twee jaar heeft mijn vriend me bij de huisarts gebracht en ik kon alleen maar huilen. Postnatale depressie. Ik heb medicijnen gekregen en therapie en kan eindelijk weer genieten. En vooral van mijn kindje houden!

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wat vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken! Hopelijk gaat het bij je volgende kindje beter.

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nathalie hoe gaat het met jou?

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb niet alles gelezen, maar wel je laatste update. Het boek "perfecte moeders bestaan niet" had ik tijdens de zwangerschap al in huis, ik was helemaal niet blij. :(
    Maar inderdaad, laat je doorverwijzen naar een psycholoog. Mocht dit niet voldoende blijken, dan kun je altijd nog op de combinatie praten/medicijnen overstappen. Ik vind het advies van je schoonmoeder om geen pillen te nemen een beetje kort door de bocht (ik weet niet wat haar argumenten zijn). Het heeft mij in ieder geval in het verleden enorm geholpen. Je kunt je er echt veel beter door gaan voelen. Ik stond er altijd sceptisch tegenover, maar wat ben ik blij dat ik toen die stap toch gezet heb.
    Ik wil je hoe dank ook heel veel sterkte wensen.

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Je moet de medicijnen op een gegeven moment weer afbouwen en dan begin je weer van voren af aan. Ook als er nog een tweede zwangerschap komt is anti depressiva geen goede combinatie lijkt me. Ik stop ook liever geen troep in mijn lichaam, liever een natuurlijk middel.

7. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hoe het nu gaat? Nog steeds hetzelfde. Ik heb nog geen stappen ondernomen omdat ik er samen met mijn man aan zou gaan werken. Maar hij is ook van de opvoeding "zelf doen" en ik heb het idee dat hij me in de steek laat op dat gebied. Hij doet op andere gebieden wel zijn best en wil een hoop, maar door de vermoeidheid komt er weinig uit zijn handen. Heb dus niet het idee dat we heel erg veel zijn opgeschoten....

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk en niet afhankelijk zijn van je partner. Neem zelf het heft in handen! Kom op je kunt het echt!

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Lieve schat, zoek hulp. Geef niet op! Jij verdient het om je beter te voelen! Je schrijft dat je man erg vermoeid is. Kan het zijn dat ook hij depressief is?

De methode "zelf doen" hebben jullie al een tijdje geprobeerd en heeft niet zo veel opgeleverd. Het is moeilijk om om hulp te vragen, en de paradox is ook dat het je vaak aan moed ontbreekt om het te doen als je depressief bent. Maar het is belangrijk, net zoals het belangrijk is dat er naar je wordt geluisterd als je de moed hebt verzameld om hulp te vragen (ik kijk daarbij dreigend naar je huisarts).

Jij verdient het om gelukkig te zijn!

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mee eens, daarnaast ben jij ook echt verantwoordelijk voor het geluk van je kindje. Laat dat dan de motivatie zijn om hulp te zoeken. Depressieve gevoelens verdwijnen niet ineens en er is zo veel hulp mogelijk.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit dus! Je kunt je echt beter voelen, maar je moet zelf die stap zetten! Kom op, je bent niet alleen verantwoordelijk voor je eigen geluk maar zeker ook voor dat van je kind! Het zal niet lang duren of ze gaat hier iets van meekrijgen, of misschien doet ze dat al. Laat dat dan de motivatie zijn om hier iets aan te doen!

Heb je het idee dat je man je niet steunt, zou ik toch eerst zelf de stap zetten en verder praten, praten, praten!

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.943
    113
    Vrouw
    Lieve meid, wat jij voelt, waar je mee worstelt, dat heeft verder niets te maken de opvoeding van jouw kind. Het gaat er om dat JIJ niet goed in je vel zit, dat er issues zijn waar je mee aan de slag moet.
    Je vriend is geen professional, en kan je daar dus niet mee helpen..
    Sterkte

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. 11 maanden geleden bevallen van een prachtige gezonde zoon, maar man man, wat voelde ik me ellendig. Hoe gewenst hij was voor de geboorte, hoe 'ongewenst' hij was nadat hij geboren was. Ik kon er misschien niets aan doen op dat moment, maar ik was echt helemaal van het padje af. Twee weken na de geboorte zat ik al bij de huisarts. Anti-depressiva gekregen. En geloof me. Ik was ook altijd een type van schop-onder-je-kont-doordoen-en-niet-zeuren.
    Soms kun je het niet alleen. Inmiddels voel ik me erg goed, heb ik de medicatie afgebouwd en ben ik er mee gestopt. Het kan je wel degelijk even helpen, en dan is het echt geen troep.
    Een tweede zwangerschap kwam op dat moment ook echt niet in me op, ik moest (en nog) er niet aan denken.

14. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28

Idd, soms is hulp van buitenaf echt de oplossing.
    Ook ik heb een depressie gehad. Wilde heel graag kinderen, ben dol op kinderen, werk als juf....en toch gebeurde het mij. Je kan er niks aan doen. Het zijn hormonen. Dus lief bedoeld van mensen als ze zeggen: kom op, je kan het! Maar dat is niet de oplossing.
    De medicijnen werken bij mij super goed en ben al een hele tijd weer mezelf en kan genieten.
    Dus ik raad het je echt aan.
    Sterkte

15. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Manlief min of meer nog even gesproken hoe nu verder en hij zegt: Niet DENKEN maar DOEN. Wel heel belangrijk punt heeft hij, ik wil dingen graag (bv. beter voor mezelf zorgen) en daar is ruimte voor maar ik doe het niet. En dat zorgt ook voor irritatie later op de dag/avond. En dan mijn dochter/ml de schuld geven dat het allemaal niet lukt...ik moet die kleine meid ook gewoon meenemen het huis door om klusjes te doen. Maar we moeten nog een traphekje naar de zolder hebben anders vind ik het niet veilig. Daar is ml veel te laks mee geweest. Zou me zoveel rust geven. Gaan daar nu achter aan.

Ik bedacht me dat een gesprek met de huisarts altijd zou kunnen om te kijken wat er gedaan zou kunnen worden. Maar wat zeg ik dan precies? Ik zal het echt op moeten schrijven anders komen we nergens denk ik.

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De titel van dit topic zegt genoeg denk ik.

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Afbouwen hoeft echt geen probleem te zijn. Je begint dan zeker niet van voren af aan, er gaat tenslotte een heel traject aan vooraf.
    Als ik eerlijk ben...lees is door de regels heen dat je man het niet zo ziet zitten dat je hulpt inschakelt. Ik kan het mis hebben hoor, maar het is toch niks om je voor te schamen? Ja, er zijn nog hele volksstammen die vinden dat je je vuile was vooral niet buiten moet hangen. Maar kom op, we leven niet meer in de jaren 50! En niet Denken maar Doen, ja, dat zou voor mij de doorslag geven om er met iemand over te gaan praten en dat is niet je echtgenoot (met alle respect), maar een professional die niet zelf een onderdeel uitmaakt van de problematiek. Je projecteert je boosheid ook op hem, dus hoe kun je objectief zijn?
    Ik hoop echt dat je inziet dat je je beter kunt voelen, de stap is groot, maar soms is het beter om in te zien dat het een illusie is dat dingen zich vanzelf gaan oplossen. Sterkte!!!

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik lees nu voor het eerst dit topic en ik raad je aan voor jezelf te kiezen en hulp te gaan zoeken.
    Zoals ik het lees/hoe het op mij overkomt hoef je van je man (voor nu) geen hulp te verwachten.
    Ik herken bv het stukje "het zou zoveel rust geven wanneer dat traphekje geplaatst zou worden". Dat is maar voor korte tijd ws, ik spreek uit ervaring.
    Het is teveel om op te schrijven wat ik allemaal wilde zodat ik me vast wel beter zou gaan voelen. En dat gebeurde helaas niet.

Ik wil er alleen maar mee zeggen kom voor jezelf op, als jij je niet goed voelt ga jij er iets aan doen . Jij bent de enige die er iets aan kan veranderen met hulp van anderen omdat het je nu zelf niet lukt.
    Je hebt je man en schoonouders die je nu geen hulp kunnen bieden dus moet je het ergens anders gaan zoeken.
    Heel dapper dat je voor jezelf hebt toegegeven dat het niet goed gaat maar het kan wel goed gaan komen.
    Sterkte en succes!!

19. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik denk dat de reden dat mijn man geen hulp wil zoeken ligt in het feit dat ik al heel veel verschillende therapieën/hulp heb gehad en het allemaal weinig heeft geholpen naar ons/mijn idee. De laatste psychologe heeft mij wel goed geholpen, die kwam met een term waar ik me heel erg in herkende: dysthyme stoornis. Mijn dysthyme stoornis was iets waar ik mee moest leren leven. Ik moest vooral actief blijven en niet in inactiviteit vervallen. Dus daarom zegt hij ook niet denken maar doen.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    weet niet of het genoemd is, maar laat je schildklier ook checken! Kan dergelijke klachten geven.
    Veel sterkte.

Deel Deze Pagina