Mag ik jullie even wijzen op de regels hier op het forum. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, maar dit kan op verschillende manieren, zoals Natasja al zegt. Graag reageren met respect voor elkaars mening en gevoelens.
Pardon kinderachtig whahaha. Ik wilde hier niemand pijn, en ik wilde niemand aan vallen maar nu word ik aan gevallen pff Tuurlijk is en forum voor negatieve en positieve reactie, maar ik lees alleen maar negatieve. Jij weet helemaal niks van mijn, dus je weet ook niet waar ik moeite mee heb. Maar hier heb ik geen moeite mee hoor. En ik ga echt niet alle botte reactie copieren. En ik plaats mijn vaak in ander mans schoenen. Als ik jou was zou ik dat ook een keer doen.
Kom op zeg! Laat ieder in haar waarde. Ga elkaar niet pakken op woorden. Lees wat je wilt lezen en sla anders reactie's over. Iedereen heeft recht op een mening. Dat je zelf een ander mening hebt geeft niks. En volgens mij is iedereen volwassen genoeg om NORMAAL te reageren of niet?
jawel, er zat een slotje op. Waar is ie gebleven? even over het onderwerp: ik vind een zwangere buik erg mooi...bij een ander vooral. Bij mezelf was ik er soms wel trots op, met kleren aan, maar zonder...oei, al die straie maakte het erg lelijk. Daarnaast hield ik zo ontzettend veel vocht vast. Ik leek wel een zeekoe! Nee, ik was ook niet blij met mezelf...
Haha die buik he, bij mij duurde het een hele tijd voor de buik zichtbaar werd, uiteindelijk issie wel gekomen en hoe! Allemaal striemen. Nu loop ik niet dagelijks in een bikini dus who cares, maar waar ik nu wel erg van baal is het vele vel wat over gebleven is. Door mijn eerste zwangerschap is mijn huid heel erg uitgerekt, ik dacht nog: dat komt wel weer goed als ik eenmaal op gewicht terug ben... Mooi niet! ik ging naar 75 kilo en nog die flap van het buikvel, toen zelfs nog 5 kilo kwijt geweest maar nee hoor, de huid is dusdanig slap dat het niet meer goedkomt. Na de zwangerschap van Leo hetzelfde verhaal, pas op mijn hoogstzwanger, was mijn vel weer strak! (gespannen om een zwangere buik ) Nu opnieuw de strijd met de kilo's (en echt waar, ik ga winnen ) maar het vel blijft slap, er hangt nu een flap buik zo voor mijn schaamstreek. Nog een keer wil ik het vel strak hebben (ja, ik wil nog graag een 3e kindje) en als dat gelukt is, dan zou ik echt heel graag een plastische chirurg spreken die mijn buik kan corrigeren. Groet van KIki
Ja, dat streven heb ik ook, want ik heb ook zo'n prachtig schort voor mijn schaamstreek hangen. Dat zal er na nummer drie wel niet beter op worden.
ik vind zwangere vrouwen een genot om naar te kijken ze stralen iets vertederends uit mezelf toen ik zwanger was van Caitlin vond ik me zelf erg mooi voelde me op en top vrouwelijk bij me eerste 2 zwangerschappen iets minder maar was ik ook gezetter toendertijd en hield veel vocht vast maar kan me goed indenken dat je je zelf dan niet zo aantrekkelijk voelt maar het is en blijft een mooi gezicht een zwangere vrouw en tja de prijs die je betaald is niet te vergelijken met wat je terug krijgt, een prachtig nieuw leven van jou en je partner jullie kindje
Nou ik schrok ook wel een beetje van mijnl lijf hoor, Ik ben altijd vanaf mijn 18e hetzelfde gebleven, en nu ineens een vrouwenlichaam en zwanger. Ik schrok ook een van mijn navel die nu bijna geen diepe meer is, maar een bolletje. Ik vind het soms mooi, en soms denk ik weleens, wat raar eigenlijk. Iedereen beleeft het anders. Het heeft naar mijn idee ook niks te maken met " je druk maken om" of " niet blij zijn dat je zwanger mag zijn" maar meer met het andere beeld dat je nu voor je ziet in de spiegel. Je verandert als mens, en dat is zowel bijzonder als ook een beetje eng. Zo zie ik het!
Maf, zo vaak als er hier een conflict ontstaat over een meningsverschil... Anyhow: Persoonlijk heb ik geen probleem met de inhoudelijke negatieve opmerkingen maar wel met een kort door de bocht reactie als "niet zeiken". Een oordeel hebben is zo makkelijk, waardoor het te pas en te onpas word rondgestrooid. 8) Psies! Spijker -> kop. En zoals Natasja ook al zegt: hormonen kunnen veel met je doen, met de een meer dan met de ander. Want er zijn er dus ook onder de zwangeren waarbij het echt NIET helpt om naar de kapper te gaan, en je leuk op te maken. Ik heb me gisteren opgemaakt, en zit vandaag dus weer met jeukbultjes rond m'n ogen omdat ik overgevoelig ben geworden voor make up. Dus loop ik er weer bleek en bultig bij, komende dagen. Moet ik dat dan leuk vinden, omdat ik tenslotte zwanger ben? Naaah, dacht het niet. Nee, ik begrijp dan ook het verhaal van Ayyildizf goed. Er is gewoon een feitelijk onderscheid van symptomen waar je geen problemen mee hebt en symptomen die een flinke afbreuk doen aan je manier van leven. En daar gaat het hier om. En het wisselt dus per persoon wat die symptomen zijn, die je leven zodanig veranderen dat je het er moeilijk mee kunt hebben. (zo, dit stukje ff benadrukken, hehe) Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat het vaak tenenkrommend is voor diegenen die nog niet zwanger zijn, om dit te lezen! Daar voel ik me dus rot bij want ik heb zo'n ongelooflijk geluk met m'n zwangerschap...daar ben ik me erg van bewust.
Het is voor mij niet tenenkrommend, maar wel pijnlijk. Ik ben niet jaloers op de dikke buiken van anderen, ik heb wel verdriet om het gemis van die van mij. Ik zit nu midden in mijn tweede miskraam in korte tijd. Ik zou nu ook 20 weken 'dik' moeten zijn. (Me2, ik begrijp jou heel goed!). Maar het zou heel goed kunnen zijn dat als ik NIET in deze situatie zou zitten, dat ik er dan anders over sprak. (weet ik niet, want zo is het niet) Er komen hier vrouwen in 'verschillende gemoedstoestanden', en een vrouw die al anderhalf jaar probeert zwanger te raken leest de stukjes anders dan de vrouw die hoogzwanger last heeft van zwangerschapskwaaltjes. Lijkt me logisch. Als iemand zijn mening geeft, hoeft het nog niet een WET te zijn die voor iedereen geldt. Het heeft geen enkele zin de discussie aan te gaan. Ik denk (denk! kan niet voor anderen denken natuurlijk) dat de mensen die zich gekwetst voelen misschien bang zijn dat ze niet erkend worden in hun eigen pijn. Dat er te makkelijk over gedacht wordt... Maar die erkenning moet je misschien op andere plekken zoeken. Om het bij mezelf te houden: ik kan het me eigenlijk niet permitteren om deze stukjes te lezen, ze doen pijn. Dus dan moet ik dat niet doen! Ik snel me dan ook rap terug naar mijn lotgenootjes onder de andere topics! Iedereen veel sterkte, plezier, geluk! Amber
ik kan niet wachten tot ik een buik krijg toen ik van mijn dochter zwanger was duurde het ontzettend lang allemaal toen zag ik pas wat met 6 maanden hoop dat ik nu toch wat eerder een buik krijg
Jullie hebben me ook verkeerd begrepen. Toen ik in begin zwanger was stond ik ook voor de spiegel. Heb ik al een buikje. En ik begrijp ook dat het voor sommige rot is om dat te lezen. Ik heb ook een vriendin die er zo lang over heb gedaan om zwanger teraken. En nu ze zwanger is staat ze ook voor de spiegel. Maar ik bedoelde tezeggen, ik begrijp ook dat een verandering aan je lichaam niet altijd leuk is. Als je het niet gewent ben. En ik neem mijn woorden ook terug. Ik vind een zwangere buik bij iemand anders mooier dan bij mijn eigen. Het gaat ook niet alleen om die buik, maar de rest van het lichaam is ook dikker. Ik weet wel dat het straks weer weg is. Maar voor het weer verkeerd begrepen word. Ik snap beide partijen. En ik heb dit gevoel ook niet elke dag, de ene dag denk ik. Ik heb echt wel een mooie buik, mooi strak, glad. Maar er zijn ook gewoon dagen dat ik denk gatver ik ben echt niet meer mooi, moet je dat vette lichaam zien. Ik hoop dat jullie het nu een beetje begrijpen.
Manon, het is heel normaal dat het dubbel voor je voelt. Dingen zijn nou eenmaal niet zwart-wit... Wat goed van je dat je er op terugkomt. Amber
ik blijf er bij ik vond het 6 jaar geleden heerlijk om zwanger te zijn en al die veranderingen te hebben had dan ook geen sympthomen verder en nu ook niet hoop dat ik nu net zo´n voorbeeldige zwnagerschap zal hebben als toen maar dat de bevalling minder erg zal zijn heb er 6 jaar geleden 3 dagen over gedaan om mijn dochter eruit te krijgen hoop dat nu toch sneller te doen hihihihi maar goed over dat dikker worden tja ben niet zo uiterlijk gericht dus dat kan me niet zo veel schelen vind het heerlijk om dikker te worden zonder dat iemand je als dik ziet want je bent gewoon zwanger ik vind het erg jammer om te lezen dat mensen zo gefixeerd zijn op hun uiterlijk en dan vraag ik me af wat je dacht toen je eraan wilde beginnen dit is niet lullig bedoel maar dat van een buik dat wist je toch vantevoren of ben ik nou gek