Niet blij met nieuw huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Nowa, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Hoe staat je man er in dan? mischien vind hij het helemaal niet erg en vond hij het een leuk project.

    Het is echt zuur en proefdraaien zou zo handig zijn maar helaas. Ik vroeg bij ons huis wel hoe het geluid was maar daar kan of mag een makelaar ook weinig over zeggen.

    Zo erger ik mij bij ons huis aan de parkeerplekken, zo krap en te weinig. Probeer het steeds van mij af te zetten maar het blijft wel knagen.
     
  2. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ooow dit is zo herkenbaar.. Ik wist ook niet wat me hier overkwam, ik hoorde de buren constant in de keuken rommelen, de trap oplopen, deuren dicht doen! Om gek van te worden..

    Inmiddels wonen we hier 11 jaar en hoorde ik het eigenlijk nog amper. Tot we ons nieuwe huis kochten waar we nu in het klussen zijn. Nu kan ik niet wachten om hier weg te gaan, gek word ik weer van ze haha.
     
  3. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    @Deedee91 Mijn man vind het geluid ook vervelend. Die wil wel verhuizen alleen naar een huis wat af is. Vóór dit huis hadden we namelijk ook een klus huis. Vrijstaand , maar een iniminie huisje. Daarom zijn we ook verhuisd ivm de komst van de kleine. Die ziet klussen ( op kleine dingen na dan) echt niet meer zitten.
     
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Vorig jaar huidige huis gekocht en ik stoor me o.a. zo aan de buren van beiden kanten. Wij kunnen na een jaar wel concluderen dat we hier niet gelukkig gaan worden. Het liefst kopen we een hoekhuis of vrijstaand huis maar dat is niet eenvoudig. We zijn dus hard aan het sparen gegaan en bij alle investeringen die we nog doen wegen we steeds goed af of het echt nodig is of dat we het geld beter kunnen bewaren voor een volgend huis.

    Soms geeft het ons echt een rotgevoel hoor, je hebt gewoon geen fijne plek waar je je thuis voelt.
     
  5. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.829
    814
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Herkenbaar idd, alleen woon ik in een huurhuis.
    Vanwege de opleiding van mijn dochter ( en de lange wachtlijsten) kunnen we pas over 2 jaar verhuizen :oops:.
    Sterkte ermee en ik hoop dat je een oplossing vindt.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik wilde even reageren dat ook nieuwere huizen soms heel gehorig kunnen zijn. Voor we ons huidige huis (2 onder 1 kap uit 1995, horen wel wat, maar niet supergehorig) kochten, huurden we een rijtjeshuis uit 2004, dat was echt heel erg gehorig. Onze buren daar verschoven denk ik elke dag de eettafel ofzo, gek werd ik ervan.
    Het is echt heel vervelend als je er gevoelig voor bent, ik hoop dat je toch een oplossing kunt vinden qua isolatie. Ik heb ook gelezen dat je soms iets met de vloer en muur kunt doen (sorry, weet niet meer wat) om dit soort gehorigheid minder te maken. Woon je er verder wel fijn? Qua omgeving en buren enzo? Want dat is natuurlijk ook een factor om je wel/niet te verdiepen in een oplossing voor de gehorigheid.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb weleens gehoord dat geluid bij sommige huizen juist een huis over kan slaan en zogezegd dus 2 huizen verderop ''tevoorschijn kan komen''. Is ook niet zo gek, want geluid gaat in golven. En de ene keer is dat een kleine, en de andere keer een grote golf. Het ligt er namelijk net aan de hardheid van het voorwerp dat je hoort en de hardheid van de ondergrond. Zo zul je een glas wat op tafel valt niet kunnen horen als je bij de buren zit, maar bijv. wel een harde bal die op de grond stuitert.
    Wij wonen in een rijtjeswoning en hadden een poos dat we hakken op plavuizen hoorden. Kwam toen van onze buurvrouw 2 huizen verder. Nu ze is verhuisd horen we de hakken dan ook niet meer (woont een buurman nu :p).
    Heel vervelend die geluidsoverlast maar dat is over het algemeen bijna niet tegen te houden in een rijtjeshuis.
     
  8. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    @MamavanLieverd klopt idd wat je zegt.
    Zouden dan sws moeten kijken hoe het gebouwd is.

    Opzich wel fijn verder. Alleen kan nooit me auto kwijt. 2 gezinnen met 4 autos. Waardoor ik hem vaak aan het eind van de straat moet zetten( wonen in een hofje) en wel veel muziek overlast van sommige buren. Buren direct naast ons zijn wel aardig. Gezin met jonge kinderen.
    Dus logisch altijd wel geluiden.
     
  9. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wat rot.
    Wij wonen in een appartement met buren aan drie kanten en zijn er enorm aan gewend geraakt (hoor het echt niet meer). Misschien kan je het aankijken en anders in de verkoop?
     
  10. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    Ja we gaan het aankijken en anders toch verkopen.
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wat vervelend zeg. Ik herken het wel een beetje. Ons vorige huis (2 onder 1 kap) was ook best gehorig, al viel het alles mee in vergelijking met het huis van mijn ouders. Daar hoorde je de buren echt plassen zeg maar. Verschrikkelijk. Onze buurvrouw had een nogal schelle stem, en liep vaak op hakken binnen, dat hoorden we. Zij hoorden ook onze baby huilen. Ik vond dat zo ontzettend vervelend, ik was constant bezig met de vraag of de buren iets zouden horen. De kinderen stil houden, zelf heel rustig lopen. Terwijl onze buren helemaal niet vervelend waren ofzo, ze vonden het geen enkel probleem om wat te horen. Maar het voelde voor mij niet fijn.
    Het schijnt te liggen aan de manier waarop de vloer/muren gezet zijn. Bij ons was eerst de vloer gestort, daarna de tussenmuur erop gezet. Dan schijn je veel meer te horen dan wanneer eerst de muren gezet worden en dan de vloeren van de huizen apart gestort worden.
    Het was wel een verademing voor mij om in een huis te gaan wonen zonder buren. Terwijl het geluid echt wel meeviel, maar ik was altijd op mijn hoede, en dat is niet prettig.
    We hebben nu ook houten vloeren in een deel van het huis, boven en beneden, ik had er niet aan moeten denken als we nu buren hadden gehad, want dat is gewoon heel gehorig.
     
  12. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    moet je even googelen , ook bij hebben contact geluid van de buren .. onze spouw is open ivm nieuwe brand regels , wij hebben goed keuren gekregen om de spouw vol te stoppen met een materiaal wat dus contact geluid dempt / tegen gaat
    En anders heb je altijd nog systeem wanden , als je die plaats heb je echt garantie dat over is .
    Deze wand word tegen je eigen muur geplaatst .. ik snap je overigens helemaal er is niks erger dan geluid overlast van buren
     
  13. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.018
    2.374
    113
    Vrouw

    Vreselijk. Wij hadden dat in ons vorige huis ook. Het rijtje was op 1 fundering gebouwd. Dus toen buren 6 huizen verderop hun badkamer gingen verbouwen, trilden wij zowat weg.
    Hooorde de buurman nummer 1 of 2 doen als ik op bed lag en dan niet te spreken over hun gezellige avondjes....
    Helaas helpt er weinig tegen behalve accepteren of verhuizen.

    Sterkte!!!!
     
  14. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik begrijp dat het financieel misschien lastig is, maar ga in ieder geval eens langs bij de bank om te kijken wat kan. En laat dan ook een makelaar komen om te taxeren. Bij ons kon meer dan we dachten en wonen nu (nooit gedacht) in een nieuwe 2/1 kap.

    Wij hebben 10 jaar in zo'n gehorig huis gewoond, ben er erg ongelukkig geweest. De eerste jaren werkte ik fulltime en elk weekend veel weg, dus had ik het niet in de gaten. Maar vanaf het moment dat ik parttime ging werken werd ik knetter daar en ik
    wilde alleen maar weg (ook nog eens vreselijke buren). Te koop gezet, was een zeer slechte tijd, dus na 2 jaar nog niet verkocht. Jaren later, nu ong. 2 jaar geleden weer te koop gezet en toen eindelijk verkocht. Wat was ik blij dat ik daar weg kon!
     
  15. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde...
    Ook een jaren 70 woning. Als ik wist hoe gehorig het was, had ik ook nooit gekocht.

    Maar de gewone leefgeluiden stoor ik me niet meer aan (op een deur die altijd hard wordt dichtgegooid na).
    We hebben een tijdje een groepje Poolse jongeren naast ons gehad. Doordeweeks alleen maar aan het werk maar in het weekend hadden ze regelmatig veel vrienden over de vloer. Knetter werd ik er van! Godzijdank zijn zij weg maar heb er wel een kleine trauma aan over gehouden.
    Onze huidige buren, een gezin met kleine kids, zijn gelukkig een stuk rustiger. De normale leefgeluiden neem ik dan maar voor lief.
    Maar snap het dus zeker wel! Op een gegeven moment hoor je alles en dan wordt het alleen maar erger. 'T kan je helemaal opvreten van binnen...

    We hebben wel al gehoord dat ook deze buren weer willen gaan verhuizen. (Ga me bijna afvragen of juist wij de herriemakers zijn)
    Kan me alweer helemaal druk maken als ik denk aan wat we er weer voor terugkrijgen (daar is dat kleine trauma :rolleyes:)
    Mja... ook voor ons zit verkopen/verhuizen er niet in denk. We hebben ons nog niet laten informeren, maar weinig eigen geld, enz...

    Wij hebben ook wel rondgevraagd naar isolatie, maar om de contactgeluiden tegen te gaan is wel echt een lastige (en dure) klus.

    Probeer je focus op iets anders te leggen, hoe moeilijk ook, maar dat is wel het enige wat helpt. En misschien ga je er zelfs een beetje aan wennen.
     
  16. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Bedenk dan ook: dat zij dus ook een jaar lang jullie verbouwing hebben gehoord. En dat jullie zelfs ook nog niet klaar zijn met verbouwen.
     
  17. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Zooooo herkenbaar dit! Wij hadden een prachtig jaren 30 appartement gekocht. De bovenbuurman was een man die altijd weg was voor werk. Helaas ging hij weg en kregen we stampers boven ons hoofd. Praten hielp niet en ik werd ook helemaal gek. Nooit rust in mijn hoofd. Met pijn in mijn hart hebben we het verkocht en voor bijna hetzelfde geld een relatief nieuw huis iets verder de stad uit gekocht. 2000 is dit huis gebouwd. Ook hier horen we onze buren maar een stuk minder en nu ik hier 4 jaar woon ben ik gewend eraan en heel blij dat we toen hebben kunnen vertrekken want hier heb ik wel rust. Ik wens je heel veel sterkte want is echt super super vervelend.
     
  18. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    @sillies dat we een jaar geleden het financieel regelde konden we een stuk minder lenen als dat we eigenlijk dachten :confused::pnu hadden we winst van ons vorige huis waardoor we deze nu konden kopen. Bij ons viel het dus eigenlijk tegen.

    @LadyKikker onze vorige buren verhuisde ook toen wij er eigenlijk net woonde. Ik weet nog wel dat ik echt weken er mee bezig was wat we dan naast ons zouden krijgeno_O
     

Deel Deze Pagina