Korte luteale fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sophie2019, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    ik ben sinds 1,5 jaar bezig om
    zwanger te worden met PCOS. Ik heb enige tijd geleden de LEO operatie gehad en sindsdien een cyclus met eisprong. Tot dusver goed nieuws dus :)

Nu heb ik deze cyclus ovulatietesten gebruikt, en in de avond op dag 14 en ochtend dag 15 was deze positief. Op dag 22 is mijn progesteron geprikt en deze was 65, ook dit lijkt helemaal goed dus.

Echter heb ik vanaf dag 25 licht bloedverlies, ik kan het (nog) geen menstruatie noemen ondanks dat ik wel buikpijn heb.

Ik maak me nu wel zorgen on mijn luteale fase. Wanneer de ovulatietest op dag 14/15 positief is, zou ik op dag 15-17 mijn eisprong hebbeb gehad? Dat zou dan betekenen dat mijn luteale fase te kort os denk ik? Wat ik niet begrijp is dat mijn progesteron wel goed was.

Ben benieuwd of dit herkenbaar is voor iemand!

2. momim

momim Niet meer actief

Een luteale fase 9-10 dagen valt binnen marge van normaal. Ik ging altijd al een aantal dagen voor ik daadwerkelijk ongesteld wordt rommelen met bruine afscheiding enzo. Maar kan natuurlijk ook gewoon bloed van een innesteling zijn:D

3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Maar reken ik dan vanaf het lichte bloedverlies of vanaf het echte doorbreken?

Daarnaast dacht ik dat voortijdig bloedverlies wees op te laag progesteron. Vind het vreemd dat ik 3 dagen voor het bloedverlies nog een progesteron van 65 heb?

Innesteling zou leuk zijn, maar het voelt echt als een aankomende menstruatie, en de vorige cyclus (zonder ovu testen) had ik 5 dagen licht bloedverlies voordat het echt doorbrak. Deze cyclus heb ik gerekend vanaf het moment dat het echt doorbrak.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dag 1 van je cyclus is de dag van helderrood bloedverlies.
    Een lutheale fase van 10 dagen valt nog in het normale maar is wel wat kort. Maar je kan daar wel zwanger mee worden.
    Het zou ook heel goed innesteling bloeding kunnen zijn wat je nu hebt. Qua tijdspad zou dat ook kloppen. Ben benieuwd of het door gaat zetten of je straks een mooie positieve test hebt.

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Helaas is mijn menstruatie begonnen. Ik had dus dag 14 en 15 een positieve ovulatietest. Dan zou mijn ovulatie dag 16 zijn geweest toch?

Dan kom ik van dag 16 t/m 25 uit op een luteale fase van 9 dagen, wat ik overal lees te kort. Ik begrijp dan niet dat mijn progesteronwaarde zo goed was.

Maak me ook zorgen, eindelijk een cyclus, maar als nog kleine kansop zwangerschap? :(

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan zijn dat je lijf nog ff op gang moet komen en je lf uiteindelijk langer word. Geef het even tijd.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Hoi, sorry ik hoop dat ik even in mag breken omdat ik me dit ook afvraag. En idd al vaker gelezen dat het om helder rood bloed gaat. Nu was het afgelopen keer bij mij het geval dat ik 1 dag een paar roze 'vegen' had, die tel ik sowieso niet mee, maar de dag erna had ik met de ochtendplas helder rood bloedverlies met afvegen, een aantal druppels (?10 ofzo?) Daarna hele dag niet meer, volgende dag precies hetzelfde en dag 4 bruin bloed hele dag door maar niet veel en dag 5 hele dag rood bloed (tampon nodig). Reken je dan dag 5 als eerste dag cyclus?? Ik had daarbij wel vanaf de 1e dag (btje roze bloed) dat typische 'ontrekkings' gevoel..

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113

Ja de dag dat het helder rood echt doorbreekt en je tampon of verbanden nodig bent is dag 1

vlinderCN vindt dit leuk.
  9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat was bij mij idd ook. Na stoppen pil duurde het al 3 maanden voor ik ongesteld werd. Daarna bijna een jaar een lf van 9 dagen. De keer dat die 13 dagen was, was ik meteen zwanger.

11. Pandabeer87

Pandabeer87 Bekend lid

12 feb 2016
    748
    101
    43
    Vrouw
    Ik ben bij mij mijn zoontje in ronde 4 zwanger geraakt met een lf van 9/10 dagen. Ik heb nu een lf van8/9 dagen. Nu bezig voor een 2e en in ronde 4 was ik zwanger, echter is dit een miskraam geworden bij 6wkn. Het hoeft dus niet voor problemen te zorgen

Deel Deze Pagina