Mochten jullie toch voor die naam gaan: dan nog liever Jayvano. Maar Xavi blijft (veel) mooier! En Riley en Jairo ook!
Geen fijne associaties met Djevano.. Maar bij mijn eerste konden mijn man en ik het ook niet helemaal eens worden over jongensnamen. We hebben een totaal anders smaak.. hij vond een -Y in een naam leuk.. was dol op namen zoals jayson, jayden etc.. Terwijl ik meer van de korte simpele Nederlandse namen ben.. ik heb toen een babynamen top 100 lijst uitgeprint en zijn we gaan aanstrepen wat we leuk vonden.. uiteindelijk 2 namen gevonden die we beide leuk vonden.. En daar heeft hij uit mogen kiezen van mij.. was niet mijn nummer 1 naam.. maar nu 12 jaar later ben ik nog steeds dolblij met die naam en zou ik als ik nu een zoon zou krijgen hem die naam weer geven! Het is overigens een simpele Nederlandse naam geworden! wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat het nou eenmaal niet altijd gaat lukken om een naam te kiezen die je beide op nummer 1 hebt staan.. smaken verschillen! Probeer dan ook een top 5 ofzo beide te maken en kijk of daar dezelfde in staan...
Djevano vind ik in het topic 'afgrijselijke namen' thuishoren... Sorry! Niet alleen vanwege de dj, maar dit soort namen associeer ik echt met extreem volkse mensen. Zo hadden wij ook eens een buurjongen, Delano... Paste precies in het plaatje. Ik zou dan eerder voor Xavi gaan.