De kraamtranenclub.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Roos25, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Bah! Ik wordt niet goed van mezelf. Ik huil nog steeds werkelijk bijna overal om. De eerste dagen heb ik geen traan gelaten. De kraamhulp ging weg en toen begon de ellende.
    Ben ook vreselijk aan het nadenken over van alles. Dat maakt weer dat ik wel weer iets bedenk wat het huilen waard is.
    Ik vind het eigenlijk wel genoeg, maar ik zal moeten wachten op hormoonstabilisatie ben ik bang...
    Hebben jullie er ook zo'n last van?

2. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hier ook de vervelende kraamtranen! Ik ween uit het niets, weet niet eens waarom... En voel me na de tranen zoooo idioot. En m'n partner snapt er niets van.
    Valt niet veel aan te doen denk ik.

3. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik merk dat ik ook snel makkelijk huil terwijl voor mijn zwangerschap ik heel sterk was.
    pff vind het ook maar nix. voel me zoo zwak

4. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Hier nog 1 hoor, wordt er ook niet goed van en dat nadenken/piekeren heb ik dus ook. Misschien versterkt het weinig slapen deze gevoelens ook wel...

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier nog iemand. Na de bevalling niets aan de hamd. Kraamweek geen traantje. Maar haal de schade nu geloof ik wel in. Voel me heel onzeker en huil snel. Helemaal na de operatie die onze zoon heeft gehad met 6 weken. Ik kon de eerste week erna wel blijven huilen. Hoop dat ik snel weer wat tot rust kom ofzo.

6. Ik herken het ook…. Al is het de laatste 3 dagen weer even wat rustiger, maar ik weet gewoon dat het elk moment opeens weer kan beginnen.

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb in de kraamweek 1 dag gehad dat ik moest huilen, maar dat had meerdere redenen. Daarna niet meer gehuild. Wel heb ik dat ik heel snel emotioneel wordt om de kleinste dingetjes en dan ook echt moet slikken. Kan ook nog steeds niet naar de foto's van de bevalling kijken of naar de film die gemaakt is. Mede omdat ik mijn bevalling als traumatisch ervaren heb.

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Afgelopen donderdag was het nog niet weg. Er was iets met mijn zoon. Hij sliep de hele dag en kreunde een beetje. Z'n armpjes hingen maar slap langs z'n lichaam. Huilend m'n man gebeld en toen hij thuis was hebben we getempt. Koorts. Ik kon zelf niet eens de huisarts bellen, alleen maar huilen. Bij de huisarts zelf ook. We moesten naar de kinderafdeling en daar hield ik het ook niet droog. Voelde me wel stom. Heb je weer zo'n labiele moeder...
    Ondertussen ligt mijn zoon in het ziekenhuis met een darminfectie. Gelukkig zijn nu de tranen wel weggebleven. Voel me ook weer een stuk sterker.

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Oh roos wat vervelend. Krijg meteen nare flashbacks. Toen we thuis waren de 1e dag 4uur na de bevalling trof ik mijn dochter paars in bedje aan. Helemaal stijf en haalde geen adem meer. Was ik 5 min later geweest.. brrr.. zaten we diezelfde avond weer in het ziekenhuis en zijn ook 5 dagen moeten blijven op neonatologie. Dus mijn bevalling en de tijd erna is niet leuk om op terug te kijken.

10. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Steenbokje, dat is ook heel erg naar om te lezen. Ik krijg er kippenvel van. Gelukkig was je op tijd zeg! Kan me voorstellen dat je dat niet zomaar vergeet. Wat was de oorzaak van het niet ademen?

Met mijn zoon gaat het inmiddels weer goed. We verwachten hem morgen weer thuis als de kweek goed is. Zo niet, dan moet hij blijven om de ab kuur af te maken.

Verder wil ik nog maar zeggen dat je als vrouw moet vertrouwen op je moederinstinct. Als je voelt dat er iets niet klopt, dan is dat vaak ook zo. Wij werden in eerste instantie ook niet helemaal serieus genomen door de assistente, maar ik ben maar wat blij dat we graag gezien wilden worden en toch gegaan zijn.

11. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik ben ook sinds de bevalling veel emotioneler. Tranen komen bijna uit het niets:). Gisteravond toevallig de film Free Willy gekeken op tv en heb bijna de hele film zitten huilen. En dat alleen maar om de band tussen een jongetje en een orka.....

12. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Er is vruchtwater achter gebleven in haar longen. Daar had ze zich in verslikt en geen reactie meer om het weg te krijgen. Had daarna in het ziekenhuis ook geen zuigbehoefte en meldde zich niet voor eten. Kon zich ook niet warm houden. Heeft die nacht in het ziekenhuis nog een ademstilstand gehad. Gelukkig lag ze in de couveuse aan de monitor.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wat een nachtmerrie, steenbokje! Sterkte, hopelijk is ze er snel bovenop!

Hier ook vreselijk last van kraamtranen gehad... Bah! Tot wel ruim 3 weken....

Deel Deze Pagina