Even stoom afblazen pfffff

Discussie in 'De lounge' gestart door belin, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buren hebben sinds vier weken een piano :x. Word er echt helemaal gestoord van ! Het is net of hij hier in de woonkamer staat als ze er op spelen. Nu zijn we al twee keer wezen bellen maar, dan doen ze niet open. We hebben ook geen contact verder met ze. Ze spreken alleen frans en wij helemaal niet dus dat maakt het ook moeilijk. Nu vind ik het op zich nog niet zo erg als ze die piano gebruiken maar, ze beginnen er s avonds om negen uur mee :$. Je hoort toch ook rekening met elkaar te houden :(. Ze weten dat wij een kleintje hebben van 10 maanden dan doe je dit toch niet. Elke avond zitten wij met een huilend kind. Ze komen in de middag allebei al uit hun werk dus het is ook niet zo dat het niet op een andere tijd kan ofzo. Ga vanmiddag met Vesteda ( waar wij de woning van huren ) bellen. Ben het zooooooo zat :x:x:x:x. Zo, dit lucht in ieder geval al op :)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow dat is inderdaad érg vervelend en vooral als je dan geen contact kan maken met ze :( .
    Hopelijk kan de woningbouw iets voor jullie betekenen!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

jeetje wat vervelend!!

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

en heb je de woningbouw nog gesproken
    /////////

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ow wat irritant zeg!!
    Ik hoop niet dat dit van die mensen zijn die zich nergens wat van aan trekken.

Ik ben zooo blij dat wij niet van die buurtgeluiden hebben.

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat vreselijk irritant.
    Misschien hebben ze niet in de gaten dat het geluid van hun piano zo doorklinkt in jullie huis.
    Kun je ze niet een keer overdag of rond etenstijd aanspreken hierop?
    Ik hoop dat de woningbouw wat voor jullie kan betekenen.

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

jeetje wat irritant zeg...... ik zou m in de fik steken :D

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Als helemaal niks meer lukt zou ik gewoon een groot drumstel kopen en ze met gelijke munt terug betalen ;) :D

En zonder gekheid: Ik zou toch proberen om ze aan te spreken op een ander tijdstip. Waarschijnlijk hebben ze zelf niet eens door dat jou kindje hiervan wakker ligt. Reageren ze niet op de bel? Dan even flink met de brievenbus klepperen of op het raam kloppen. Sterkte!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lastig dat jullie niet dezelfde taal spreken.

Grote kans is trouwens dat ze helemaal niet doorhebben dat het zo gehorig is. Misschien een brief schrijven en door iemand in het Frans laten vertalen?

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oh.. irritant!
    Hopelijk zijn het redelijke mensen.

Hier heeft onze buurjongen een drumstel, daar word ik dus ook niet vrolijk van.
    Gelukkig gaan ze verhuizen per 1 juli!

11. tulip

tulip Niet meer actief

das ook een optie natuurlijk.;)

ik vind het idee van lady xochi wel goed hoor. Dan plaats je dat hier op het forum, zijn vast mensen die het voor je willen vertalen. Anders moet je nynke even een pb sturen, die woont in frankrijk.

Muziekinstrumenten zijn vaak bij buren te horen merk ik wel. De buurman van mn ouders die speelt gitaar en ook loeihard. In hun geval niet zo erg, want hij speelt allemaal golden earring enz. dus die oudjes van mij zitten gewoon mee te swingen.:p

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha ja in de fik steken..

Maar idd zo'n piano met zo'n enorme klankkast dreunt ontzettend door, heel irritant.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mn moeder heeft ook een piano en ze wonen gelukkig in een hoekwoning.
    mn moeder heeft de piano tegen de buitenmuur staan en speelt eigenlijk alleen smiddags.

wel vervelend dat je buren alleen frans spreken en jullie niet.
    hopelijk kan de woningstichting wat voor jullie betekenen.

liefs doris

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh bah, zooo herkenbaar... Hier wordt ook smiddags ´gepingeld´ door de buren.... in de kamer van mijn zoontje hoor je het heel erg hard. Laatst had ik ´m smiddags eindelijk in slaap begonnen ze weer... zat meneertje rechtop in zijn bedje: 'siek! siek!' Ja schat, dat is nou muziek.... grrr.... dag slaapje!

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Jammer dat ze zelf geen kleine kinderen hebben, dan hou je vanzelf wel rekening met slaaptijden. Zou toch iedere keer, als ze 's avonds spelen, aan de deur gaan bellen. Misschien doen ze een keertje open. Ik heb zelf een piano en vind dit ook niet kunnen hoor.

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Jammer dat je geen frans spreekt... hier zou je in redelijkheid over kunnen praten... maar goed dat is dus moeilijk.
    Voordat je de woningbouw inschakelt zou ik toch eerst proberen om via een tolk of inderdaad een brief, op een vriendelijke manier uitlegt dat je begrip hebt voor het ontwikkelen van het muzikale maar of het misschien op een ander tijdstip kan.

Grote kans inderdaad dat ze zich van geen kwaad bewust zijn. Ik was ook zo'n 'herrieschopper' toen ik op mezelf ging wonen in een rijtjeswoning. Ik was niet gewend dat alles zo gehorig was. Mijn hele jeugd opgegroeid in 'the middle of nowhere'.
    Nu gelukkig wel weer vrijstaand want ik heb daar nooit meer aan kunnen wennen, dat constant rekening houden met buren. Ik draai nogal vaak en luid muziek, als ik zelf niet aan het pingelen ben op gitaar of piano ;)

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij hebben een piano én een drumstel:D en dat vinden de buren ook vast niet leuk. Maar ach in zo'n rotterdamse achtertuin is dat écht niet het enige wat je hoort. De polen kleppen net zo hard mee tot 15 uur 's nachts. Kan er niet wakker van liggen gelukkig. Hier mogen de meiden niet vóór 10 uur in de ochtend en niet ná 20 uur 's avonds pianospelen of drummen. Mijn zoontje ligt toch ook om 19 uur in bed maar die is er nu wel aan gewend.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    aaaah dat is vervelend zeg...onze achterburen hebben ook een piano,in de winter geen probleem hoor,maar als de temperatuur wat hoger wordt en de deuren gaan los:x....gek wordt ik dan..
    Hij was vorig jaar het liedje van de Titanic aan het oeffenen,dus telkens even proberen,oeps fout,dus weer opnieuw beginnen.....en dit toch wel een groot deel van de middag door,telkens net als ik even in het zonnetje wilde dutten(was toen zwanger)....ik had hem toch bijna de cd willen geven,en willen vragen om eerst het nummer te kennen voordat hij als een malloot tig keer de eerste regels moest overdoen....

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ik vind een ak.piano in een rijtjeshuis eigenlijk al not done. kunnen ze hem niet tegen een binnenmuren zetten? scheelt al heel veel en ook de vloer die ze hebben kan veel schelen!
    zou eens een briefje in de bus gooien in het frans

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat is wel lastig met een taalprobleem. wellicht hebben ze niet eens door dat jullie kindje wakker wordt. ik hoop dat de woningbouw kan bemiddelen.

Deel Deze Pagina