Niet direct gaan slapen maar zingen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wilma164, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier heb ik de middagdut eruit gegooid (ze is 21 mnd!) en een uur later op bed (20 u ipv 19 u) om het (half uur tot uur lange) gekrijs te voorkomen. Werkt als een tiet. Krijst halve minuut en valt dan meteen knock out, hihi. Vind het ook gewoon zo sneu dat ze helemaal hysterisch wordt, dus heb dan liever dit. Middagdut eruit gooien houdt trouwens in dat zo gauw ze in de wagen in slaap valt (wil al eeuwen niet meer in bed), naar de speeltuin rijden en wakker maken. Als ik niet ergens leuks heenga, dan is het brullen als ze eerder wakker wordt en meteen weer verder slapen waar dan ook, haha.

2. wilma164

wilma164 Lid

18 feb 2009
    48
    0
    0
    Dank jullie wel voor alle reacties. Ben blij te horen dat meerdere kindjes dit hebben. Helaas ook kindjes die het minder gezellig maken in bed door het op een huilen te zetten. Sterkte hiermee.

Nogmaals bedankt iedereen.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle doet dat al zowat vanaf zijn geboorte... Nou ja, toen kon hij nog niet zingen... ;) De eerste paar weken niet, maar zo gauw hij kon ging hij op handen en knieen heen en weer zitten wiebelen en daar humde hij dan bij... En hard!

Eerlijk gezegd ben ik nu blij dat hij kan zingen, klinkt een stuk beter dan een uur lang: "Hèèhèèhèèhèèhèè" ;)

Zonder gekheid, ik heb geprobeerd om hem dat hummen af te leren door steeds naar hem toe te gaan... Ik dacht in eerste instantie dat het eigenlijk een soort van huilen was, dus dat hij eigenlijk nog gewoon mamahonger had. Na een poosje bleek dat ik het dan alleen maar erger maakte, voor hem was het dus een manier om de dag te verwerken. Doordat ik hem steeds uit zijn ritueeltje haalde, werd hij weer wakkerder en moest hij weer opnieuw beginnen.

Hier was de oplossing om de babyfoon uit te zetten, dat gaf mij meer rust en hem dus ook. Dat klinkt erger dan het is, het is hier zo gehorig dat ik hem zonder babyfoon ook wel hoor. Als er echt wat is hoor ik het sowieso en ga ik meteen naar hem toe. Die babyfoon was meer voor mijn eigen gemoedsrust en is nu wel handig als we buiten zitten want dan hoor ik dus helemaal niks.

Jelle heeft het 's middags trouwens nooit, en ook nooit gehad. Heel typisch vond ik altijd.

Deel Deze Pagina