Niet door het B gat zwemmen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anouk2005, 24 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik zou de nadruk er niet zo op leggen. Ze kan toch zwemmen? Dat is het belangrijkste. Ik zou niet al te ve oefenen met haar op vakantie. Vakantie moet ook vakantie voor haar zijn en ik zou er al helemaal niet boos over worden.

    Is ze niet gewoon bang om te duiken of misschien niet de
    Motivatie om B te halen? Misschien even een pauze en na de zomervakantie weer oppakken?
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.385
    113
    Wat hier hielp was oefenen met duikstokjes,vinden ze super leuk om van de bodem te plukken (natuurlijk niet direct in het diepere beginnen)
    Door dat vaak te doen als we gingen zwemmen werd het dieper zwemmen naar het gat ook ineens een stuk makkelijker.
    Die dingen zijn makkelijk mee te nemen op vakantie, kun je daar mooi oefenen!
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Hier duurde B 8/9 maanden; het komt vanzelf. :)
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Dat probleem had ik ook. Hierdoor nooit mijn B diploma gehaald.
    Ik heb wel mijn redjezelf 1 en 2.
    Maar zoveel meter onder water zwemmen lukte me echt niet o_O
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik zou me er niet te druk om maken. Hier kon zoontje het gat eerst ook niet halen (hij kon het niet zien). Toen ook afgesproken dat hij dan eventueel niet voor B zou afzwemmen, hij kon inmiddels ja prima zwemmen voor de rest, dan maakt mij zo'n papiertje niet meer zoveel uit.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Ik denk ook dat je in ieder geval middels een privelesje of een extra ouderlesje wat kunt oefenenen met onderwater dingen opduiken (dat geld is wel een hele leuke tip! :roflmao:). Even de focus eraf halen dat 'het gat' nu zo beladen is. Wanneer het ze het niet meer als eng en 'heel wat' ziet is het veel makkelijker.
    Dus op een leuke manier even wat extra oefenen met onderwater dieptes halen en wat tijd onder water kunnen blijven zal haar best kunnen helpen.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  7. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Hier ben ik toen in een bad gaan staan waar ik net kon staan. En moest hij omder mijn benen doorduiken. Zodat hij leerde oms diep te gaan. Doordat hij onder me door ging kon ik hem ook helpen. Week na vakantie kreeg hij zijn briefje voor afzwemmen. Daarvoor was t inderdaad drama
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Die diploma geeft aan dat het kind alle onderdelen beheerst (en 1-2-3x iets toevallig goed doen op het moment suprême is iets anders dan een vaardigheid beheersen).
    Of je als zwemmer andere vaardigheden wel beheerst heeft daar verder niet zoveel mee te maken. Ik heb helemaal geen zwemdiploma's, maar kan heel goed zwemmen, die diploma maakt dat niet beter of slechter.

    Ik vind de waarde van het hebben van een zwemdiploma juist afnemen als het enkel gaat om het 1x een trucje kunnen laten zien.
    En helaas zijn er te veel zwemscholen die zich juist daarop richten.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Jep hier ook met de oudste. Ze beheerste alle onderdelen voor B ruimschoots, al bij het A diploma eigenlijk. Maar voor de 7? meter die ze moeten afleggen kwam ze steeds een halve meter te kort.
    Haalde alle survival onderdelen met vlag en wimpel dus iom de zweminstructrice besloten niet af te zwemmen voor B.
     
    puzzelstukje en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi dames, wat enorm veel reacties en tips. Ik ga ze straks even doorlezen.
    Dankje.
     
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Hier speelde vorig jaar hetzelfde. Zijn toen een keer op een zaterdag middag vrij gaan zwemmen in het zwembad van zijn zwemles. Zo zwom hij dus met ons in hetzelfde bad. Papa voor laten doen en kijken hoe ver papa kon komen (papa had 7 meter gezwommen) en toen deed hij het ineens ook. Stelde daarna weinig meer voor. Het was dus echt de angst en het zelfvertrouwen overwinnen. Doe.middag heeft hij meer onderwater gezwommen dan boven water, zo trots was hij op zichzelf.
    De dag afgesloten met wat lekkers eten om het feest te vieren.
     
  12. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Wat knap dat je toch je B gehaald hebt! Ik ben ook bang onder water, duiken kan ik al helemaal niet, ik ben twee weken terug met peuterzwemmen (!) voor het eerst in mijn leven door een gat net onder het wateroppervlak gezwommen omdat de moeders het voor moesten doen en ik mijn angsten niet wil overbrengen op mijn zoontje. Maar brrr. Gelukkig was dat gat in mijn tijd (prehistorie) nog geen vereiste voor welk diploma dan ook, ik heb mijn A met hangen en wurgen gehaald en de vereisten waren iets van zoveel meter schoolslag, zoveel meter rugzwemmen, gekleed te water springen en een minuut watertrappelen.
     
  13. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje had dat ook. Ik ben toen regelmatig met hem gaan zwemmen en ben op 7 meter afstand gaan staan en dan moest hij door mijn benen zwemmen. Eerst met een duikbril op en dichter bij dan 7 meter en later zonder duikbril op 7 meter afstand. Na een aantal weken lukte het gelukkig.
     
  14. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.396
    113
    Mijn dochter had ook problemen met duiken. Zwemslagen waren heel goed, duiken lukte niet. Het probleem was dat ze nog niet sterk genoeg was.
    Heel licht en fijn gebouwd. Ze kreeg zich niet naar de bodem.
    Net 1 of 2 lessen voor het afzwemmen kwam het goed.
    Als kracht het probleem is, veel laten fietsen zodat ze sterke benen krijgt. En natuurlijk veel spelenderwijs oefenen in het zwembad. Vooral niet teveel druk opleggen.
     
  15. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Haal bij de Kruidvat (of andere zaken) van die leuke duikspeeltjes. Ringen, visjes etc. En laat haar die van verschillende dieptes opduiken. Zowel vanaf de kant als vanaf een startblok.

    En leer haar de bodem aantikken. Misschien oefenen met flippers of zoomers aan om meer beenkracht te krijgen. Werkte hier super omdat je met de speeltjes een spelletjes doet.
     
  16. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had dit ook.
    Wat hier hielp was samen met papa of mama oefenen, en een andere juf! Ze had 2 weken een inval juf en die benaderde haar heel anders, en toen lukte het wel. Nu gaat ze voor C.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi, gisteren is ze van de 5x ieder geval 3x door het gat gezwommen. Mijn man is vorige week met haar wezen zwemmen en ze hebben geoefend met duiken en onder water zwemmen en dat ging best goed.
    Duikspeeltjes heb ik ook gekocht om tijdens de vakantie te oefenen.
    We wachten het volgende afzwemmen af en kan ze dan nog niet afzwemmen ivm het gat dan stoppen we met zwemles maar zover is het nog niet. Nu eerst vakantie en daarna nog een stuk of 6 lessen en dan duimen draaien ;)
     
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.396
    113
    Wat goed om te lezen!
    Hopelijk zet het zo door. Als ze het vertrouwen blijft houden komt het vast goed.
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat hopen wij ook, tijdens de vakantie lekker veel zwemmen. Bedankt voor je reactie.
     
    Lynx vindt dit leuk.
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waarom stoppen? Ze is er toch bijna?
     

Deel Deze Pagina