niet door papa getroost willen worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kikkert, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ons zoontje is nu 6maandjes, en hij wil nooit (bijna nooit) door papa getroost worden.

ook wilt hij als ik in het zicht ben niet bij hem zitten, en als ik weg loop is het heel vaak huilen geblazen.

vooral als hij naar bed moet is het heel erg. toenet was hij met mij in de douche en heeft papa hem dus afgedroogt en aangekleed....nou het was me toch een geschreeuw zeg ik je... zodra ik de kamer binnen kwam was hij stil en keek hij echt zo van pak me alsjeblieft.

herkennen jullie dit?

ik moet er wel bij vertellen dat mijn mannetje heel veel werk en hem maar 2 a 3uurtje per dag ziet. dus ik breng de meeste tijd met hem door. aan de ene kant is het wel ego-strelend dat hij alleen maar bij mij wil zijn, want dat wilt denk ik toch wel zeggen dat hij zich prettig voelt bij mij. maar ik vind het zo sneu voor papa hij wilt ook graag zijn zoontje kunnen troosten :cry: .

wat moet ik hier nu mee?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het zijn echt hele herkenbare fases! En geloof me, het gaat over, en het komt weer terug en dan gaat het weer over ;)

Louise heeft dit ook. Als ik aan het werk ben en papa is met haar thuis is er niks aan de hand, maar ga ik erbij zitten dan wil ze perse bij mij zitten. Schreeuwen en gillen doet ze dan. Het begint gelukkig alweer minder te worden.

Wat je kunt doen, tja niet zoveel. Ik pak haar soms bewust niet en laat haar bij papa zitten. Of ik ga terwijl ze bij papa op schoot zit zelf tegen hem aan kroelen en kusjes geven en dan wil Louise hem ook ineens kusjes geven. Het komt echt goed, al is het even erg zielig voor papa.

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dank je wel voor de reactie. ja het is idd heel sneu voor papa want mijn mannetje raakt er echt gefrustreerd om ik vind het ook echt zielig voor hem :( hij heeft gewoon het gevoel dat hij een slechte papa is

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Hi Kikkert,

Kwam even je berichtje lezen... wat vervelend allemaal zeg... gelukkig heb je al een reactie en blijkt dat dit dus vaker voor komt.
    Heeft Dylan dit altijd al gehad, of is het nu ineens gekomen?

Ik moet zeggen dat ik het niet herken, hier zijn ik en mijn vriend eigenlijk gelijk voor Fenne... het is hier dan ook wel zo dat mijn vriend ook 2,5 dag in de week voor haar zorgt wanneer ik werken ben, we zijn allebei minder gaan werken zodat we samen de zorg op ons nemen...

Ben benieuwd of die fase nog komt... lijkt me lastig... knuff!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @wen dylan heeft altijd al iets meer naar mij toe getrokken. maar mijn mannetje heeft een hele tijd erg veel overgewerkt en zag dylan soms alleen maar slapend ik dank dat dat het (niet troosten door papa) erg heeft versterkt.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    kikkert, wat doet je man met dylan ? mijn man is ook weinig thuis, maar als hij thuis is en lars is wakker doet hij alles met hem, eten geven, spelen, verschonen, naar bed brengen. zodra papa thuis is is mama vergeten :).

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hij speelt met hem, en verschoont hem af en toe. maar het meeste doe ik met dylan omdat mijn man moe is van het werk :( (oke ik geef toe hij werkt ook erg hard) opzicht is het ook niet gek dat dylan alleen maar bij mij wilt zijn aangezien hij niet mega veel met papa doet.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    jeetje, dat is echt sneu voor je man...

het kan ook best even een fase zijn, die snel weer overgaat.
    Ik las in Oei ik groei, dat wel meer baby's dat soms tijdelijk hebben.

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zou toch aandringen dat hij meer met hem gaat doen, mijn man is ook vaak moe als hij thuis komt, maar voor zijn zoon maakt hij graag tijd. en ik neem aan dat hij geen 7 dagen per week werkt ?!

als mijn man vrij is is het papadag en als mama lief is mag ze meespelen :)
    en niet alleen de lusten, ook de lasten. :-D

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hij werkt 5 dagen per week maar als hij ook nog storing heeft moet hij vaak ook nog in de weekende werken. ik begrijp wel wat je bedoelt.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    He vervelend zeg... maar misschien is het ook zo dat hij niet veel met jullie zoontje doet omdat hij bang is dat Dylan toch alleen maar bij mama wil zijn. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is voor je vriend maar het lijkt me toch goed dat hij wat meer tijd met Dylan doorbrengt/voor hem zorgt. Anders werk je de eenkennigheid wel in de hand natuurlijk. Misschien een idee dat hij hem voortaan in bad doet of dat als jullie beiden thuis zijn, jij even ergens koffie gaat drinken zodat Dylan even papa voor zich alleen heeft ;)

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Inderdaad.. soms hebben papa's even 'alleen-tijd' nodig met hun spruit zonder dat de mama in de buurt is. Ik merkte aan mezelf dat ik vaak mijn vriend corrigeerde in zijn omgang met Elian terwijl dat helemaal niet nodig is, hij doet het gewoon op zijn manier en dat gaan net zo goed. Ik ben nu wat avonden gaan werken en de eerste keren dat ik thuis kwam was het totale chaos maar nu gaat het steeds beter. Ben nu een avond met een vriendin weesten stappen en vader en kind liggen allebei allang op 1 oor, die twee redden het best met elkaar.. maar daar moesten ze wel even de tijd voor krijgen! Succes! ;)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wat hier heel erg scheelt.. is wannneer papa sochtends de pap geeft.. dan gaat het heel de dag beter!

verder is het een ontzettend herkenbaar verhaal
    ben ik er niet.. dan is er niets aan de hand
    ben ik er wel wil ze neits van papa weten

nouja.. tot zo'n 2 weken geleden dus
    nu schaterlacht ze honderuit bij hem op schoot
    dus ja het is een fase.. maar ja hij kan er ook wat aan doen :)

bij ons was het ook dat de eerste paar maanden ze onwijs veel huilde en dan vooral door mij getroost werd
    toen hij wat vaker "oppaste" ging het al beter
    en nu lijkt het verschil vooral te zijn van wie ze eten krijgt sochtends.

wij noemen het altijd "papadag" als ze niets van mama hoeft.. en "mamadag" als ze alleen maar bij mij wil zijn.
    soms frustrerend.. maar we merken nu wel dat er steeds vaker papadagen komen gelukkig :)

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ach meissie, dacht "even jouw vraag lezen".
    Nee, ik herken het niet. Jan heeft regelmatig papa-tijd met Tess en dan ga ik winkelen of wat anders doen,dus ze weet niet beter. Nee, die twee zijn dol op elkaar en daar kom je echt niet tussen.
    De hapjes wil ze wel het liefst van mij krijgen, maar uiteindelijk accepteert ze het ook van papa.
    Ik denk dat je het beste jouw man wat meer met Dylan kan laten optrekken en dan zelf weggaan. Dan moet hij vanzelf wel wennen, lijkt me.
    In ieder geval een dikke knuf, want leuk is het niet.

15. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    he meissie toch kan me voorstellen dat je dit wel dwars zit, maar meid denk idd dat je man moet proberen wat tijd met dylan door te brengen en als hij thuis is vaak de fles geven hier helpt dat wel moet ik zeggen.
    Maar begrijp dat dit niet leuk is voor jou en voor je mannetje dikke knuf voor jullie en natuurlijk ook eenje voor dylan

16. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ons dochtertje was ook erg op mij gericht. Niet zo erg dat ze huilde bij papa, gelukkig, maar ze negeerde hem. En dat versterkt elkaar, want dan is het voor papa ook niet leuk om met haar te spelen.
    Sinds een maand heeft hij 1 dag per week ouderschapsverlof en is hij een hele dag alleen met haar. Dat heeft een enorm effect! Ze zijn nu op elkaar aangewezen en leren elkaar dan vanzelf beter begrijpen en op elkaar inspelen. Als hij nu in haar zicht komt gaat ze lachen!

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hee kikkert lees nu pas je vraag :oops:
    Hier is het soms ook een week 's avonds zo dat ze alleen maar mij wil. Paul komt uit zijn werk en gaat dan bewust eerst half uurtje kroelen met Ilse, ook douched hij merendeel met haar en pakt haat zowieso elke vrij dag 's ochtends uit haar bed. Nu gaat het weer super, maar schijnt er ook wel bij te horen. Weet van mijn zusje dat die er ook last van hebben en nu is hun zoontje bijna twee en wil alleen papa en heeft mama afgedaan. :)

Deel Deze Pagina