Tot wanneer mutsje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mmm, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Tot wanneer geven jullie je kleine uk een mutsje op buiten? Mijn meisje heeft nog een behoorlijk kaal bolletje en draagt nu een mutsje & de kapochon (huh, hoe schrijf je dat?) van haar vestje. Daarbuiten natuurlijk de dekentjes vd wandelwagen. Tot wanneer gebruiken jullie dat extra mutsje?

2. Alita

Alita Niet meer actief

hoe oud is je kindje?

Als ze nog erg klein is zou ik nu nog wel een mutsje gebruiken hoor...is toch wel fris...

Mijn meiden zijn 1 en 3 jaar en die hebben nu geen mutsje meer maar zijn ook geen baby meer.

3. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ze is pas 3 maanden, dus met dit weer blijf ik hem zeker gebruiken hoor. Zit alleen alvast te dromen over mooi voorjaarsweer en hoe dit dan gaat. Maar goed, dat merk ik natuurlijk vanzelf aan haar temperatuur...

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoontje is 3 maanden en heb hem met dit weer geen mutsje op! Ons zoontje is erg warmbloeding en zweet echt zn maxi cosi uit met een dikke jas en muts! Wij hebben hem een dun jasje/vestje aan, dekentje er over! De voetenzak heb ik er vandaag ook uit gehaald, anders is hij helemaal bezweet na een wandeling!

5. Alita

Alita Niet meer actief

Je moet dat idd even zelf aanvoelen en dat kun je het best achter in het nekje voelen altijd!
    MIjn meiden zijn geboren net voor de winter dus zij hadden een mutsje best lang...zodra het straks mooi weer is hoef je geen mutsje meer te gebruiken idd....

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lieze is nu vier maanden en heeft sinds het koude weer voorbij is geen mutsje meer op. Maar zij heeft wel haar ;)

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier nog steeds een warme muts, maar ze is dan ook nog vrij kaal...:D. Bedacht me wel vandaag dat een katoenen mutsje waarschijnlijk nu genoeg is, even op zoek morgen in de kast.

8. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Mijn mannetje is 8 maanden en heeft genoeg haar. Maar ik doe hem toch een mutje op. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik dan 's ochtends om half 7 de deur uitga (en een stuk moet lopen) en dan is het vaak rond 4 graden. Als mijn man hem 's middags ophaalt van de opvang, dan doen we geen mutsje op omdat hij dan in de auto meegaat.

Inderdaad gewoon even voelen hoe warm/koud je kleintje het al heeft.

9. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik doe hier nog wel altijd een mutsje op. Niet zo zeer voor het hoofdje, maar meer om oorontsteking te voorkomen.

10. Alita

Alita Niet meer actief

oorontsteking krijg je toch niet van de kou?

11. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochterlief is nu 1 maand, en heeft buiten in de wagenbak enkel een capuchon op. Laatste keer met katoenen mutsje en capuchon waren haar haartjes echt nat van het zweet..

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wist niet dat je van kou oorontsteking krijgt?!!?

onze dochter heeft vorig jaar heel lang een katoenen mutsje opgehad, tot een maand of vier toen begon ze hem af te trekken..

13. Alita

Alita Niet meer actief

kan ook niet sandraske toch?

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter heeft een behoorlijk kale bol maar hier doe ik geen muts meer op hoor (of het moet heel erg koud zijn) Van een beetje kou krijgen ze niets hoor.
    En je kan zeker geen oorontsteking krijgen door kou (net zo goed dat je niet ziek wordt als je zonder jas naar buiten gaat als het koud is)
    Maar als je oorontsteking hebt is het wel goed om een muts op te doen.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik doe het nu soms wel, soms niet. Ligt aan het weer, als het koud is of hard waait doe ik hem wel op. Ze heeft trouwens wel allemaal vestjes met capuchons, dus dat scheel ook al een hoop kou.

Deel Deze Pagina