Hoi dames, Is er iemand hier waarbij het niet doorslapen kwam door te veel slapen overdag of dat overgaan naar minder slaap overdag (overgaan naar 1 slaapje in ons geval) de oplossing was voor het niet doorslapen? M'n zoontje rommelt al maanden met 1 of 2 slaapjes.. opvang meestal 1, dagen na opvang 2 en laatste dag weekend dan weer 1. Ik vind dat ie gewoon moet slapen als hij moe is dus heb hem nooit wakker gehouden in de hoop dat hij ging doorslapen. Hij wordt nog iedere nacht wakker en is dan ook wel een uurtje wakker ofzo voordat hij weer in slaap valt, zelfs na fles. Nu kwam het de afgelopen dagen zo uit dat hij op 1 slaapje zat en vanacht heeft hij, door alle onweer heen, gewoon doorgeslapen... dus dan denk ik weer.. zou hij misschien toch teveel slapen overdag? Wat is jullie ervaring? Is dat ooit gebeurd? Of is minder slapen overdag juist de reden van slechter slapen 's nachts? Naar 1 slaapje de oplossing voor doorslapen? Ik hoor graag jullie ervaringen!
Denk persoonlijk wel dat een kind van bijna 1,5 nog maar een slaapje overdag nodig heeft. Hier slaapt zoonlief al sinds een maand of 11 nog maar een slaapje. Hij wordt nog steeds wakker rond een uur of 5 maar dan moet hij gewoon verder slapen, wat hij meestal in de meeste gevallen ook wel doet...