Sinds een week of twee krijgt Emma geleidelijk steeds meer flessen op een dag; ik zit nu nog op 2x bv en 4 x 150/5. Ik merk alleen dat ze het niet (echt) 4 uur volhoudt op die 165 cc! Het lijkt dus tijd om naar 5 x 180/6 te gaan... Toch ben ik een beetje huiverig om dit te doen... ze slaapt namelijk nog niet door! Ik geef haar tussen 23.00 en 23.30 de laatste fles, maar ze blijft standaard tussen 04.00 en 05.00 wakker worden. En dan helpt er geen speentje of knuffel meer aan... er moet gegeten worden!! Ik zit zelf te denken om toch maar naar die "grotere" flessen te gaan (ze is namelijk behoorlijk zwaar, nu al meer dan 6 kg! ) en dan 's nachts maar bv te geven... Het lijkt me namelijk ook zo vervelend als ze 's nachts wakker wordt en ik "mag" nix meer geven omdat ze al aan de max zit... Hebben jullie nog goede tips???
misschien zou je melkmoeder voor hongerige baby's kunnen geven. Deze geven de baby een voller gevoel. Overdag krijgt onze dochter hypo allergene melk, maar voor het slapen gaan melk voor hongerige baby's. Dit gaat erg goed. Helaas drinkt zij nog niet zoveel en wordt ook vaak rond 5 uur wakker. Maar soms slaapt ze wel al door van 23.00 tot 6.30u Is misschien het proberen waard?
Je kunt er mss voor kiezen om in ieder geval van de laatste fles van 23.00 uur een fles te maken van 180+6?