Niet doorslapen, misschien behoefte aan zwaardere voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jeslin79, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Hoi,

Volgende week is mijn kleine 4 maanden oud...nu het volgende sinds een week of 3 slaapt hij niet meer goed door...hiervoor hij kreeg tussen 19 en 21 hr zijn laatste flesje en sliep door tot 6 a 7 uur. Maar nu doet hij dat niet meer en komt hij rond 2.30/3 uur voor een voeding...

ik denk dat hij nu behoefte heeft aan wat dikkere/ zwaardere voeding? zoja wat zou ik kunnen geven rijstebloem durf ik niet aan want ik hoor dat dit nog wel eens voor verstopping zorgt en hij heeft daar veel last van gehad...en ontlasten gaat nu juist goed en heeft hij geen of weinig darmkrampjes meer...

tips?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je zou als laatste fles voeding voor hongerige babys kunnen geven of toch rijstebloem. voor deze leeftijd is er weing anders, daar is hij nog te jong voor. hoeveel doe je in zijn laatste fles?

Groetjes, Miranda

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    waarom niet tussen 22 en 23 de laatste fles?

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wil hij dan ook echt een fles?
    Hier kan ik vaak stillen met een speen. (Oke, maar dan komt ze 2 uur later vaak weer)

Maar bij Fay is het zo dat ze waarschijnlijk te veel voeding kreeg en daarom wakker werd.

5. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Heb ik een paar keer geprobeerd, vannacht zelfs nog...maar ook dan komt hij toch tegen 3 uur voor nog 1 voeding...dus ben ik opgehouden mezelf te vermoeien...
    want met die voeding tussen 19-21 hr komt hij ook rond dezelfde tijd en heb ik wel iets langer rust..snap je?

6. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Pharrel...wil vanaf zijn geboorte de speen niet ! :S
    ik heb echt alle spenen al geprobeerd. Hij spuugt ook veel..soms bijna heel zijn voeding..dus hij heeft ook all the time honger...heb ik het idee...
    maarja bij het cb...zeggen ze hij groeit goed, en als je niet de indruk hebt dat hij pijn heeft bij het spugen ....is er niets aan de hand...
    zo makkelijk wordt er daar geredeneerd

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier precies het zelfde verhal met het spugen!
    mij manneke krijgt nu 150 + 5 en de laatste fles tussen 9 en 10 krijgt hij 180+6 en hij slaap dan door tot half 7!

miss een idee om de laatste fles meer te geven!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is best normaal hoor dat kleintjes niet doorslapen ... dus ik zou gewoon die voeding geven 'snachts ;)

Het kan ook gewoon een fase zijn waar hij in zit ...

Succes!

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat voor voeding geef je? als hij zoveel spuugt heb je evt baat bij nutriton of comfort voeding. misschien dat hij dan voldaner blijft.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zat idd ook te denken aan comfort voeding.. hier zijn wij na de borstvoeding gelijk over gestapt op kruidvat comfort, bevalt prima! We zagen gelijk verschil en het is idd wat zwaardere voeding.

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier ben ik het mee eens maar de optie dorst heb ik nog niet gehoord kindjes die huilen hebben niet alleen maar honger maar hij kan ook dorst hebben, heb je al een beetje water geprobeerd kijk eens hoe dat gaan

rijstebloem kan je makkelijk geven en als je dan bij de eerste keer een halve theelepel zonnebloemolie erin doet heb je geen last van verstoppingen (maak de rijstebloem overigens niet te dik het moet gewoon soepel zijn)

succes groetjes nathalie

12. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik ben begonnen met friso 1 standaard resultaat enorme krampen..
    vervolgens friso comfort...veel te dik elke keer viel hij tijdens het drinken in slaap en had nog steeds veel krampen..

nu geef ik al iets van 2 maanden nutrilon omeo....hij reageert er goed op in de zin dat hij minder krampen had...maar tegen het spugen helpt het dus niet echt

13. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik begrijp dat het best normaal is als een kleintje nog niet doorslaapt...maar ik vind het opvallend dat hij het een hele tijd (3 weken ongeveer) wel heeft gedaan...en nu opeens niet...en dan vraag ik me af of het komt doordat hij behoefte heeft aan een meer verzadigd gevoel, snap je?

14. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    dit zou ik kunnen proberen, ik doe nu namelijk al een paar weken wat olie door zijn voeding en sindsdien, kan hij dus ook pas goed ontlasten en zijn de krapen veel minder geworden.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan ook 'gewoon' een fase zijn waar je kindje in zit ;) ... Wij (ouders) zijn snel geneigd om te denken dat het ligt aan 'niet genoeg eten', maar dat hoeft dus niet. Ik zou persoonlijk niet nu al beginnen met rijstbloem, zeker niet gezien de darmprobleempjes van je zoontje. De darmen zijn gewoon nog niet af en melk is nu nog het beste wat er is ...

Er zijn heel veel kindjes die maanden doorslapen en dan op eens een paar dagen/weken/maanden niet meer ...

Succes!

(en natuurlijk hoop ik dat je kindje gewoon weer lekker gaat doorslapen ... is toch een stuk prettiger om geen luciferhoutjes nodig te hebben om je ogen open te houden :))

16. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    gisteravond heb ik door zijn voeding 2 schepjes (nutrilon schep) rijstebloem vanillie door zijn voeding gedaan. Volgens mij vond hij het heel lekker. Hij heeft vannacht dus wel doorgeslapen.

om 20.00 gevoed. 20.30 naar bed en hij werd rond 6 uur vanochtend pas wakker...heerlijk zeg...he ik ook ff weer een keer goed kunnen slapen...en uitgerust naar me werk...

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Fijn dat hij vannacht heeft doorgeslapen.

Hier een meisje dat sinds 2 weken niet meer doorslaapt maar dus om een voedig vraagt. Hopelijk is het hier een fase ;)

Las dat je omneo voeding geeft.. deze is licht verteerbaar waardoor ze dus eerder weer honger hebben.. Esmee gebruikte dit ook tot een maand of 7.. WIj gaven de laatste voeding met nutrilon 1. Dit hielp prima..

met rijstebloem zou ik nog even wachten, maar goed hier vraag je niet om natuurlijk.. ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook dat het gewoon een fase is en zeker op die leeftijd zou ik me geen zorgen maken over wel of niet doorslapen, hij is nog maar klein. Nu geef je alleen rijstebloem zodat je zelf ook lekker kan slapen, maar de kans bestaat dat het niet zo goed voor je kindje is. Ik zou gewoon 's nachts een keertje voeden en dan weer lekker gaan slapen.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk ook dat het een fase is, en zal zeker nog geen rijstbloem enz door de voeding doen, dat is helemaal niet goed voor de darmpjes op die leeftijd.
    Zo erg is het toch niet om er 1 keer uit te gaan om een fles te geven, de kleine heeft er waarschijnlijk gewoon behoefte aan.

20. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Dit is een beetje kort door de bocht geredeneerd van je vind ik..maargoed

Ik heb het idee dat hij behoefte heeft aan zwaardere voeding zoals ik omschrijf in het onderwerp..
    Over 1 week is hij 4 maanden en dan zou hij officieel wel rijstebloem mogen...dat zal niet voor niets zijn...blijkbaar krijgen die kleintjes daar dan behoefte aan...
    ik heb het onderwerp geopend om te pijlen hoe andere moeders ermee omgegaan zijn. Iedereen weet dat elke baby anders kan reageren... en ik wil natuurlijk het beste voor Pharrel...als ik het idee ook maar heb dat hij niet goed op die voeding reageerd of last van krampen heeft...zal ik geen rijstebloem geven...zodat ik LEKKER kan slapen...

Ik weet wat het is om een kind te hebben met buikrampjes (heel de dag) dus dat risico zal ik niet riskeren voor een goede nachtrust voor mezelf

Deel Deze Pagina