Niet doorslapen, misschien behoefte aan zwaardere voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jeslin79, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Natuurlijk is het niet erg om op te staan om me kleine te voeden, dat doe ik met liefde.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Maar hij heeft dus eerder last van buikkrampen gehad? Dan zal ik echt voorzichtig doen met de rijsbloem en niet een hele fles geven, ze moeten er eerst aan wennen doormiddel van tussen 2 voedingen bijvoorbeeld een paar lepeltjes te geven.
    Misschien dat dat ook al wel helpt met de nacht doorslapen?

3. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik heb de eerste 2.5 maanden zowat een huilbaby gehad door die buikkrampjes, dus ik ben zeker voorzichtig...maar het gaat nu al een tijd beter en ik denk dat hij echt wat meer wil

ik merk ook dat hij behoefte krijgt aan vaste voeding..(fruithapje, groentehapje) ik heb ongeveer een week gelden wel eens een paar hapjes gegeven en dan wil hij meer, maar door die buikkrampjes heb ik dat toen niet gegeven natuurlijk

zowizo doe ik overdag geen rijstebloem door de voeding, maar alleen bij de nachtvoeding heb ik het gister dus uitgeprobeerd. en zoals ik al schreef heb ik dus 2 schepjes gedaan + 6 schepjes omneo

4. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    Ik geef mijn kleine 180 cc +6 en dan ook nog eens 5 scheppen rijstenbloem er door...en ze slaapt als een roosje van half 18:30 tot 8 uur en als ze wakker word met honger dan geef ik der iets minder 100 cc maar ik moet zeggen ze heeft geen darmkrampjes of verstoppingen. Of als ze dat niet wilt een beetje koud gekookt water want dan heeft ze gewoon een beetje dorst of droge mond.
    hiervoor gaf ik gewoon normaal der fles en zat ik dus om de 3 uur bij der omdat ze weer trek had.
    Heb ook geprobeert alleen der speen maar die kreeg ik net zo hard weer in mijn gezicht als dat ik hem der instopte.
    CB zegt dat het goed is want ze groeit als kool en ze is een zeer tevrede baby en een zeer tevrede mama ook omdat die der nacht rust weer krijgt :D

5. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Wat maakt iedereen zich toch druk over die bijvoeding? Waarom geen rijstebloem? :( Onze ouders hebben een hele generatie gezonde kids op de wereld gezet die (bijna) allemaal vanaf 6 weken al wel iets anders kregen dan melk... Gewoon rijstebloem door de fles doen, daar ga ik binnenkort ook mee beginnen want die van mij komt 3x per nacht.... :D

6. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    De mijne slaapt gelukkig nu hele nachten door...ik leg der rond half 8 neer en dan lekker door tukken tot 8 uur de volgende ochtend.....
    Kind blij mama ook heeeeeeeeeeel erg blij.
    Plus naar mijn mening het is licht verteerbaar en als je het wat dikker maakt kan je je kleine ook laten wennen aan de lepel want ze kunnen het zo van de lepel afsabbelen...Ik vind het top spul dat rijstenpap want ze is nu te minste voldaan na een fles ipv door schreeuwen om meer.
    Maar dat is mijn ervaring

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Doordat comfort voeding dikker is denkt men vaak dat het "verzadigender" werkt, maar in werkelijkheid is comfort veel lichter verteerbaar dan "gewone" voeding en krijgt je kindje dus weer eerder honger...

Jeslin, hoeveel flessen krijgt je kindje nu dan? En hoeveel cc? Dat kan ik nl nergens terugvinden...

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik verplaatst je vraag naar flesvoeding.

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    meid als die kleine het zo goed doet met een schepje rijstebloem en hij slaapt dan door lekker geven ga op je eigen gevoel af hoor

als hij zoveel spuugt heb je dan het idee dat het zeer doet bij hem ?

zo niet dan hoef je je zelf niet zo heel veel zorgen temaken mijn zoontje was tot hij ging lopen een ongelovelijke spuugert alle flessen kwamen eruit

heeft zelf onderzoeken gehad voor verborgen reflux dat was het niet

hij was gewoon een spuugbaby

en als je het niet vertrouwd gewoon weer melden bij het consultatie buro

Deel Deze Pagina