pfffffffff nu dit weer!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door winnythepooh, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi daar ben ik weer!

afgelopen donderdag heb ik buikgriep opgelopen en kon/kan niets binnen houden:(

met als reultaat geen productie (meer):(

raadzaam om te stoppen? of kan ik het weer op gang brengen als ik weer wat beter ben?

ik ging een keer kolven maar er kwam 10cc uit en het was doorzichtig:(

liefs moi

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan altijd proberen het weer op gang te brengen toch?
    Elke twee uur kolven. Kost ff moeite en tijd...maarja, als je dan weer even vooruit kan :D
    Succes!

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

of even alle bijvoeding laten staan en lekker je kindje om de 2 uur aanleggen. Even samen knus bij komen.

4. winnythepooh

Maar hoe zit dat dan, want ik heb niet eens voedsel voor mezelf, hoe kan ik dan melk aanmaken voor mijn zoontje? Ik moet toch voedingsstoffen binnen hebben? Ik weeg 46kg ook nog is...:(
    En begrijp me niet verkeerd, want stoppen met bv voor mij geen optie hahaha

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Zelf goed veel drinken, liefs water, thee en wat vruchten sappen. Veel fruit eten als dat lukt. Verder veel volkorenproducten.
    Idd als je echt om de twee uur gaat aanleggen gaan het goed komen. Het kost wat tijd en moeite maar dan heb je ook wat.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De natuur heeft het zo geregeld dat je kind altijd voorrang heeft op jou. Zelfs in gebieden met hongersnood blijven de borsten nog lang goede melk maken, ook al begint moeder ondervoed te raken. Pas als moeder echt ondervoed is (en dat heb je echt niet na een weekje buikgriep) heeft het invloed op de kwaliteit van de melk.

Wat wel speelt is dat doordat jij je belabberd voelt je melk veel moeilijker toeschiet. En da's best lastig...je voelt jezelf niet lekker, maar je kind claimt je ook nog eens meer, omdat je kind meteen begint met regelen, om de melk op gang te houden.

Probeer zoveel mogelijk te rusten, kruip lekker samen in bed, ik hoop dat er iemand rondloopt die je een beetje kan verwennen!

7. winnythepooh

Mijn zusje is een nacht geweest en ben een dag naar mijn stiefzus en vader geweest (met mijn zoontje uiteraard:D)

Ik heb begrepen dat als je op je reserves teert om het maar even zo te zeggen dat er dan gifstoffen vrijkomen en die krijgt de baby dan binnen?!

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het is nu zondag en kan je wel genoeg binnen houden?
    Lees dat stukje van dirksmama nog maar eens goed over de kwaliteit. No worry's dus.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat geldt alleen als je voor langere tijd een streng dieet zou volgen, waardoor je je vetreserves verbrandt. Niet als je buikgriep hebt, je gewichtsverlies is dan namelijk vooral vocht, geen vetreserves.

10. winnythepooh

Hoi,

Het gaat al een stuk beter met me. Ik kan mijn eten weer binnen houden, ik moet wel zeggen dat ik nog niet zoveel gedronken en gegeten heb als dat ik normaal doe, maar het gaat elke dag een stukje beter!

Bedankt voor jullie reacties. De bv doet het nog enigzins, alleen nog niet optimaal, maar als ik weer wat aangekomen ben denk ik dat ik de domperidon maar weer op ga pakken, want ik ben bang dat ik het met een regeldag niet voor elkaar ga krijgen (zoals vele maanden ervoor ook niet het geval was, zie mijn vorige topic)...

Liefs

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Domperidon kun je nu al doen, het helpt goed tegen misselijkheid en je krijgt meer zin in eten is mijn ervaring.

12. winnythepooh

ok. Ik krijg er wel kramp in mijn darmen van, is dat kwestie van wennen?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van de domperidon of als nawerking van de buikgriep?

14. winnythepooh

nee van de domperidon, vorige maand heb ik ze geslikt en kreeg er kramp van.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kwestie van wennen dan en eventueel andere dosering kiezen.

16. winnythepooh

ik nam er 1 per dag in;)(voor ik ging slapen)

Deel Deze Pagina