niet doorslapen water geven??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door veronique1985, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat ik zou doen met zo'n advies?
    Ene oor in, andere oor uit, ja mevrouw-dank u mevrouw- tot de volgende keer mevrouw en dan vooral 's nachts lekker aanleggen als mijn kind wakker werd. Helemaal niet raar voor een kind van die leeftijd om niet door te slapen. En dat zouden ze op een CB moeten weten!

2. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    ik heb het gister met de kinderarts besproken daar gaat ze heen omdat ze prematuur geboren is.
    hij vondt het onzin en zij inderdaad ook het ene oor in andere oor uit hij zij ook nog dat ze daar helemaal geen verstand hebben van prematuur kindjes en dat ik het lekker moet doen zoals ik het wil.
    nu blijkt ze ook nog bloedarmoede te hebben dus een beetje extra aandacht en voeding is helemaal niet erg het kind heeft het almoeilijk zat.
    dankjewel voor alle reacties toch altijd wel fijn om te horen wat andere mama's er van vinden.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het heel raar dat je CB dat zo zegt. Bij 4 maanden al actie erop omdat ze 'nu toch wel door zouden moeten kunnen slapen'? Wat een onzin!
    Ik zou lekker doen waar jij je goed bij voelt, en vooral in gedachte houden dat een kind door gaat slapen als het eraan toe is. De signalen dus goed in de gaten houden en eventueel wat (bij)sturen, dan kun je eea tzt misschien wat versnellen. Maar een kind dat er niet aan toe is, gaat echt niet slapen als je het maar laat brullen, (is echt zo'n fabeltje uit de jaren 70, iedereen doet altijd maar alsof alle kids op de toenmalige benadering door gingen slapen na 6 weken, wat dus niet zo is).
    En, erg belangrijk: als jouw kleintje er straks onverhoopt toch langer over doet om door te gaan slapen, zorg dan alsjeblieft dat je eerst zeker weet dat er niets aan de hand is, voor je gaat laten huilen! Ik kreeg namelijk bij 7 mnd het advies om Thirza maar te gaan laten huilen omdat ze nog niet doorsliep en nog voeding vroeg. Kwamen we er met 9 mnd achter dat ze koemelkallergie heeft en ze heeft last van eczeem (en over dat laatste zei de kinderarts een paar weken geleden nog dat het gegeven de omstandigheden normaler is dat ze NIET doorslaapt, dan dat ze dat wel doet). En zo zijn er meer oorzaken te noemen die weinig op kunnen vallen, maar er toch voor kunnen zorgen dat je kind last heeft en dus niet doorslaapt.
    Heeeeeeeeel raar dat CB's daar zo weinig op doorvragen en maar zo rucksichtlos adviseren te laten huilen...

4. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Heel apart dat adviezen per CB en zelfs per verpleegkundige / arts zo kunnen verschillen. Ik vind dit echt 'kunstvoedingspraat'.

Hier adviseerde de CB-arts juist om Jara i.p.v. rond 23.00 uur wakker te maken (zodat ze doorslaapt tot de volgende ochtend), haar door te laten slapen vanaf 19.00 uur en 's nachts te laten komen. Dan kun je én zelf kolven rond 22.00 - 23.00 uur (voor je naar bed gaat) én je kindje drinkt 's nachts nog een keer. Dit schijnt veel beter te zijn voor de productie, die na vier maanden vaak nog helemaal niet stabiel is.

Dus (zoals je zelf ook al zegt) lekker doen waar jij (en je kindje) je goed bij voelt!!

Jara komt nu dus elke nacht één keer en ik vind het prima. Oppakken, verschonen, aanleggen en gelijk weer terug in bed. Geen probleem!

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat een ontzettend raar CB advies.... Ik zou haar s'nachts gewoon lekker wat te drinken geven, ze heeft het blijkbaar gewoon nog nodig.

Mijn zoon is 8 maanden en af en toe komt hij ook nog s'nachts, voornamelijk tijdens sprongetjes. Dan heeft hij gewoon honger en dan geef ik hem gewoon een fles. Zijn lichaam geeft gewoon aan dat hij meer nodig heeft.

Dus inderdaad, niet naar luisteren en op je intuitie vertrouwen!

6. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Fijn dat je kinderarts je gerust kon stellen. Inderdaad gewoon op verzoek blijven voeden, dat doorslapen moet je naar mijn idee niet willen afdwingen. Onze kleinste komt 's nachts nog vrolijk om de 3 uur hoor.

Eraan twijfelen of je bv nog wel goed genoeg is? Als ik je onderschrift zie is je meisje in 4,5 drie kilo aangekomen. Prima toch?

Deel Deze Pagina