niet doorslapen

Discussie in 'Verzorging' gestart door lilo77, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons zoontje van 7 maanden wil maar niet doorslapen snachts. hij wordt een keer of 3 a 4 wakker en vaak is het voldoende als ik hem dan weer zn speen geef. maar vaak is hij dan ook klaarwakker en gilt alles bij elkaar. dan geef ik hem maar weer een fles of wat sap. vervolgens duurt het vaak weer een uur voordat hij in slaap valt en hebben zowel hij als ik een gebroken nacht.
    Is het normaal dat een baby van 7mnd nog niet doorslaapt en gaat het vanzelf over of is er andere oplossing (doorlaten huilen is ook niet echt mijn ding maar als het wel helpt moet ik er misschien maar eens over nadenken...). zijn er nog tips of adviezen?

2. Hester

Hester Niet meer actief

Hadden wij ook met onze zoon toen hij zo oud was. Intussen - 3 jaar later - is het wel wat verbeterd, maar we worden nog altijd elke nacht wel een keertje wakker omdat hij onrustig slaapt / droomt / wakker wordt. Dan roept hij heel vrolijk om 02:15 uur: "mamaaaa! ik ben wakker hoor!" Dus helaas geen tip, sorry.

3. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    ik weet niet uit welke regio je komt maar hier zijn we op de alternatieve tour gegaan (wel eerst uitgesloten dat er iets lichamelijks aan de hand zou zijn....).
    We zijn naar een BSR- therapeut gegaan. Body Stress Release. Het kan zijn dat je kleine ongemerkt ergens spanning heeft zitten en dit kan zich uiten in onrustig slapen. Wij zijn met onze zoon toendertijd ook geweest (onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet!) en jawel, na de 1e behandeling sliep hij 13 uur achtereen, na 3 behandelingen hadden we een ander kind dat gewoon doorsliep ´s nachts.
    Bij deze even een link:
    Body Stress Release Nederland | BSR

Ik zou zeggen, gewoon proberen! Beneden een jaar kost het ook vaak bijna niets en sommige verzekeraars vergoeden het via de alternatieve geneeswijzen.

suc6
    wup

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wuppie, zou je eens willen vertellen hoe ze die BSR aanpakken bij een dreumes? Ik heb de website gelezen, maar daar staat niet zo veel specifiek over kinderen op.

We zitten wel eens te denken zoiets te proberen met Julie. Zij is een heel gevoelig kindje dat 's avonds moeite heeft met "afschakelen".

Deel Deze Pagina