Hoi, mijn meisje is snipverkouden en dus ben ik constant in de weer met de spray en een pompje. Nou wil het pompje nog aardig lukken, maar die neusspray...Drama! Met manlief, lukt het nog wel in de houdgreep, maar alleen lukt het me echt niet, draaien,slaan,gillen,huilen...zucht... Hoe doen jullie dat?
welke neusspray heb je? mijn dochter vindt het gelukkig niet erg een neusspray. ik heb het merk babynesivine maar dat is in belgie. daar komen alleen druppeltjes uit dus niet zo een vervelende spray. want die komt nogal hard aan bij zo een baby hoor. je zou druppeltjes kunnen proberen i.p.v. spray. in NL geven ze alleen zoutoplossing toch? ja dat werkt voor geen meter. bij mij en mijn dochter toch niet. maar probeer druppeltjes te vinden. succes!
Mijn dochter vindt het inderdaad ook niet leuk, maar ik kan het nog wel zo doen dat ze niet tegen kan stribbelen. Ik laat haar dikwijls gewoon in de kinderstoel zitten, dan kan ze alleen nog maar met haar hoofdje draaien. Als ik klaar ben zeg ik dat ze een grote meid is en dan even lachen en afleiden. Wil dat niet lukken, dan deed ik dit met haar oogdruppels toendertijd: ik legde Yelena met haar hoofdje richting mijn kruis tussen mijn benen in. Ik klemde dan zachtjes haar armpjes onder mijn benen en haar hoofdje kon ze zo ook niet meer draaien. Dan had ik beide handen vrij. Nu waren die oogdruppels wel wat belangrijker dan neusspray, dus ik moest wel en als je je hierbij niet goed voelt, moet je het ook niet doen. Suc6!
Geloof het of niet, mijn dochtertje vond het eerst ook vreselijk, schudde haar hoofd alle kanten op etc., maar na verloop van tijd vond ze het niet erg meer en daarna begon ze het zelfs leuk te vinden!
Mijn zoontje vond het eerst ook niet leuk. Ook regelmatig in de houdgreep gehad. Nu lijkt het wel of hij beseft dat het hem helpt en nu moppert hij wel wat, maar hij laat het wel toe.
hihi hier ook zo - eerst lukte het inderdaad alleen met z'n 2en... en soms als ik mazzel had en snel genoeg was, had ik nog even in m'n uppie één neusgat gesprayd. Maar we zijn een paar maanden verder. En vanaf haar 14 maanden accepteerde ze het ineens. Alsof ze wist dat het hielp. Ze zette daarna snel het flesje weg (dat was háár taak hihi) , maar later ook pakte ze het flesje aan deed ze het bijna zelf, tuitje in haar neusgat, alleen sprayen lukte nog niet. En als ze hem zag staan wilde ze het ook doen . Oftewel: Hou vol - het helpt je kindje goed en wie weet, bij een volgende verkoudheid, gaat het ineens supergemakkelijk...
Gewoon volhouden dus, zo te lezen! Vindt het wel sneu, maar ja het helpt wel. Vooral het melk drinken gaat dan beter. Eerst hielp afleiden nog wel dor iets boven haar hoofd heen en weer te bewegen. Dan keek ze naar boven en dan kon ik snel even sprayen, maar dat heeft ze nu ook door,haha!
Wij geven druppels. En bij ons was het ook drama. Nu maken we er meer een spelletje van. Opzich gaat het dan wel goed. En na het druppelen gaan we zo gek mogelijk doen. Dan vergeten ze het snel weer
Ik leid mijn dochter altijd af en voordat ik der ene neusgaatje spray zeg ik, daaaaaaar komt ie hoor. Nou das dan even poetsen en zo ook met de andere neusgat hahaha. Was hier een tijdje dat wanneer ze de neusspray al zag dat ze heftig nee zat te schudden dus nu maar spelenderwijs.