Hallo, Ik heb regelmatig last van erge duizeligheid waarbij ik dan bijna onderuit ga. Ik ga dan snel zitten of liggen op mijn zij en dan trekt het langzaam weg. Ik drink en eet volgens mij voldoende. Kan het met een lage bloeddruk te maken hebben? Ik ben soms gewoon echt bang de deur uit te gaan of auto te rijden. Kan ik er iets aan doen? Meer zout eten ofzo? Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zit er behoorlijk mee.... Groetjes, Emma
Hoi Emma, die duizeligheid kan inderdaad vna een lage bloeddruk komen. Soms heb je in de zwangerschap dalingen waardoor je je even niet goed voelt (duizelg, sterretjes, slap). Dit kan voor de baby helemaal geen kwaad, maar je moet inderdaad oppassen dat je niet valt. Je kunt er niet zoveel aan doen helaas. Zorg altijd wel dat je wat te eten bij je hebt en dat je veel drinkt (2-3liter per dag). Eet de hele dag door in ieder geval wat, dan ligt het niet aan je suikers. Wanneer het zo blijft komende dagen, moet je misschien je ijzer eens laten controleren bij de verloskundige. Soms voel je je door ijzergebrek ook zo. Groetjes Brigitte