peuterdiaree

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by miekie82, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik ben na continu diaree luiers en rode billen eens gaan kijken op het onlineconsultatiebureau en kwam daar bij het onderwerp peuterdiaree.
    Dit past precies bij Tijn.
    Groeit goed, eet goed, geen ziek zijn klachten, alleen continu diaree.

Nu ben ik gaan googelen en kom steeds op het zelfde woord: peuterdiaree.

Nu geven zij als tips vetter eten en geen vruchtensappen. Nu eet Tijn naar mijn idee genoeg vetten, maar de vruchtensappen, daar zie ik wel wat in. (kc limo sinaasappel, spa en fruit).
    Nu zoek ik een alternatief voor andere drankjes(tijn lust geen Thee) en misschien dat iemand andere tips of ervaringen heeft met peuterdiaree????

Ik heb overigens niet het idee dat Tijne cht last heeft van de diaree, in de zin van gezondheid. maar wel van het feit dat veel scheetje onlasting mee brengt, en hij steeds vaker rode billen heeft.
    Zelf wordt deze mama de vieze onderbroeken en broeken een beetje beu!

kus miek

2. Tink

Tink Niet meer actief

Wat dacht je van gewoon water? ;) Of (half)volle melk. Heel erg verdunde ranja kan ook.

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    water drinkt hij al, maar hij wil niet alleen maar water! En melk krijgt hij elke ochtend en soms smiddags. Meer melk vind ik niet nodig!
    Zoek dus echt een vervanger voor een lekker drankje zeg maar!

kus miek

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    Heb je al eens afgekoelde rooibosthee geprobeerd?
    Dat is niet zo bitter als gewone thee. Hier een hit ;)
    Succes!

5. Djenno wil sinds kort thee. Ik neem dan een lekker smaakje (bv. aardbei of iets dergelijks) en hij slurpt het heerlijk weg. Water met een smaakje zegmaar haha

6. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    roosvicee stop dit gaat diaree tegen en bananen ;)

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje (bijna dezelfde naam en leeftijd!) heeft er ook erg last van)
    een vriendin van mij gaf als tip volle melk te geven ipv halfvolle. misschien een idee? of doe je dat al.

wat betreft drinken, zoete thee is prima. rooibos of een vruchtensmaakje. maar hij drinkt ook gewone thee, al dan niet met melk.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje had dit ook. Zij kreeg eigenlijk alleen maar vruchtesappen want ze lust geen melk en water.
    Sinds kort drinkt ze trouwens heel af en toe een slokje water.
    De alternatieven die ik bedacht heb is meer (sterk) verdunde roosvice / diksap geven. Melk met een smaakje (kun je zo in de winkel kopen) En karnemelk met een smaakje (onvoorstelbaar dat ze dat lust en geen gewone melk) En sapjes krijgt ze nog wel maar die verdun ik nu met water (ongeveer 50/50).
    En het werkt, ze is er helemaal vanaf.

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    mijn zoontje heeft dit ook gehad en heb hem toen geen diksap meer gegeven maar roosvicee. Ik merkte direct verschil.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    THX voor jullie antwoorden.
    De peuterdiaree is de laatste week overgegaan in echt diaree(water!) en spugen. Ben naar de HA geweest en hij heeft een virusje te pakken. Op het moment eet hij niks en drinken gaat goed. Ik krege als tip van de HA mee om geen dingen te geven(drinken en eten) die zuur zijn voor de buik/darmen.
    Verder uitzieken, arm schaapje.

Als hij weer beter is dan ga ik andere dingetjes proberen. Vaker een plak kaas, volle melk, roosvice, geen appel etc.

kus miek

11. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ow getsie, succes ermee dan.
    Hier heeft ons meisje ook 3 dagen alles over gegeven en had ook water diarree. En vervolgens kreeg ons kleine mannetje het. Toen papa en weer wat later 1 van de grote broers. Gelukkig ben ik gespaard gebleven en onze oudste zoon ook.
    (Ik heb zo'n 25 wasmachines gehad die week pffffff)

12. Mara85

Mara85 Actief lid

Oct 12, 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje had precies hetzelfde die bleek niet tegen appelsap te kunnen! En diksap e.d. bestaat meestal voor meer dan 70% uit appelsap!

Probeer het eens... ik merk het nog steeds als hij van oma per ongeluk iets met appelsap heeft gekregen. Gewone appels kan hij wel tegen.

Share This Page