na de wazo weer ziektewet uitkering.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kelli20, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelli20

kelli20 Lid

31 jul 2012
    38
    0
    0
    momenteel ziek vanwegen de zwangerschap thuis
    limburg
    Beste medewerker.

Voor mijn bevalling zat ik al in de ziektewet dmv de zwangerschap. Nu na mijn zwangerschaps verlof heb ik mij weer moeten ziek melden dmv dezelfde klachten maar ook nieuwe klachten. Nu is mijn vraag moet alles nu overnieuw bekeken en berekent worden . Of gaat het dit keer allemaal wat sneller omdat ik voorheen ook in de zw zat. En moet ik eerst langs een reïntegratie arts komen voordat ik uberhaupt mijn uitkering krijg ? Ik kan het me namelijk niet meer herinneren van de vorige keer. Mvg kelly .

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste kelli20,

Wat vervelend dat je nog steeds ziek bent.

Je hebt je na het zwangerschapsverlof opnieuw ziek gemeld.
    Je wilt graag weten wat je kunt verwachten van UWV.

Je geeft aan dat je ook nieuwe klachten hebt. Dit is een nieuwe ziekmelding.
    Een verzekeringsarts zal opnieuw beoordelen of je ziek bent ten gevolge van de bevalling of zwangerschap.

Binnen 4 weken na je ziekmelding krijg je bericht of je een uitkering krijgt en hoe hoog de uitkering zal zijn.

Ook maakt UWV afspraken met je over re-integratie.
    Dit zal echter niet van invloed zijn op de beoordelingstermijn van je uitkering.

Actuele informatie over ziek zijn als gevolg van zwangerschap na je zwangerschapsverlof vind je hier en wanneer UWV de Ziektewet-uitkering betaalt hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina