nou vandaag weer een opmerking; leraar.. "niet nog meer afvallen he, dan krijg je heksenhandjes" toen zei ik maar, ik ben ook een heks! en mn bmi is goed, 19.3 dus ik ga me er idd maar niet meer druk over maken, ze raken er vast wel een keer over uitgepraat.. lijkt me
wauw! fitspo! ik ga mijn best doen om nu mooi strak te trainen. hoe vaak train jij per week? en hoe de je het met rust dagen enz..?
dat ligt er wel eens aan hoe ik lichamelijk ben ivm ziekte (vorm van neuropathie) maar op een goede week die ik een spiergroep per dag. bi en triceps, schouders, benen, rug, borst, en zwem 1 keer in de week zon 50 baantjes. dan vaak 2 dagen rust en weer opnieuw.
Tegen "dikke" (lees: normale maat) mensen anders ook! Hoevaak ik onder vrouwen al van die kribbige opmerkingen heb gekregen...Iemand (4 maten meer dan mij) zei tijdens mijn vrijgezellenfeestje doodleuk dat ik niet in m'n trouwjurk maat 40 paste. (Ik heb normaal 38) En dat de jurk een maat 42 was maakte ze er ook nog van. Nou jaaaa. Ik ben van 36 naar 38 gegaan en baal er echt flink van al kan iemand die heel dik is zich er niets bij voorstellen
Dit dus. Het is nooit goed, of je nou dik of dun bent, mensen zullen er altijd wat over zeggen. Ik snap dat nooit zo goed, waarom mensen überhaupt daar iets over zeggen, als jij er maar blij mee bent, wie zijn zij dan dat ze er wat van zeggen? Overigens vind ik mezelf een beetje te dik, komt door dipje eerder dit jaar. En kan mezelf ook af en toe heerlijk voor zeekoe uitmaken, maar zal nooit een andere slanke meid of dikke meid uitschelden, daar heb ik niks over te zeggen.
Vind het ook verschrikkelijk als mensen zeggen dat je niet dunner of meer moet afvallen, ben zelf ook altijd met mijn gewicht bezig geweest en heb dit wel tig keer gehoord, en i.d.d. als je dikker word dan lijken de mensen het wel prima te vinden en dan zeggen je juist niets. Valt me hier op dat juist de mensen die zelf ook dikker zijn juist dit soort dingen zeggen, en dan ook juist extra met koekjes etc aan komen zetten. Of dat je juist bij iemand op de koffie komt en ze je een koekje o.i.d. aanbieden en als je dan weigert, dan vragen ze "och of ben je aan de lijn" Wat ik ook zo'n verschrikkelijke zin vind, alsof je iets dikker bent maar altijd aan het "vreten" bent. Maarja wat ook kan natuurlijk is zoals ik het juist heb meegemaakt, is veel afvallen en dan niets te horen krijgen, paar jaar later met weer de nodige kilo's eraan door flinke stress, dat je dan en nog wel van je bloedeigen moeder te oren krijgt: Weet je nog toen je zoveel af was gevallen? toen was je pas mooi!!! of heb jij ook nog een oude broek van jou in maat -- wand mijn broeken passen mij niet meer en ik weet dat jij dat maatje heb gehad dus dacht laat ik het jou maar vragen, terwijl je zelf op zoek bent naar een broek en wanneer zij dat weet en geen passende kunt vinden (had ik mijn moeder wel kunnen vragen, maar die broeken waren mij nog veel ste groot (beide wanneer ik op mijn dikste was, en mijn moeder juist aan het afvallen was en ze nog steeds dikker was dan mij!!)
Ik word er ook schijtziek van..... Ik heb steeds vaker het idee dat ik me moet "verdedigen" omdat ik slank ben.... Heel vermoeiend en irritant Er worden bijna dagelijks zogenaamde grapjes of opmerkingen gemaakt over mijn figuur. Vandaag chocolade letters op mijn werk: "D. hoeft niet, straks komt ze nog een gram aan" Op verjaardagen kan ik ook altijd mijn lol op, het begint al bij de gebak "zou je dat nou wel doen".... Daarna "mag ik toch echt niet dunner worden" (al jaren hetzelfde gewicht) en zodra de bitterballen komen "moet ik er maar een paar extra nemen" hahaha Als ik nou eens hetzelfde grapje zou maken bij iemand met een paar kilootjes veel (niet dat ik de behoefte heb), en diegene geen gebak geef en bij de bitterballen oversla omdat er wel wat vanaf mag, dan ben ik niet goed bij m'n hoofd....
Ik heb eerder ook een soort gelijk topic geopend. Ik krijg ook altijd te horen, geef dat laatste stukje maar aan haar zij komt toch niet aan. Ik heb dat een tijd heel vervelend gevonden. En nu denk ik, PRIMA. Ik vind taart heerlijk dus mij heb je er niet mee. En als ze zo'n opmerking maken denk ik inderdaad lekker puh IK kom niet aan. Pas maakte wat dikkere mensen een opmerking over hun kilotjes meer, ik schiet dan altijd in de lach. Kan er niks aan doen. Dat ligt aan hoe ze het zeggen, niet aan de kilotjes op zich. Toen werd er tegen mij gezegd dat ook wel te zien was dat ik aangekomen was. Ik vond het heerlijk die opmerking. Ik ben het afgelopen jaar ook een paar kilo aangekomen en ben daar echt heel blij mee, dus dat iemand dat zag en dat aan mij benoemde vond ik prettig. Veel beter dan: zij komt toch niet aan. En die gene wist dat ze dat tegen mij kan/mag zeggen. Als mensen zeggen "niet dunner worden he" word ik van binnen ook altijd erg boos, omdat ik niet expres afval ik val af zonder reden en kan dit dan ook niet zelf tegen gaan. Ik vind het zelf ook helemaal niet fijn om dunner te worden dus zal dat nooit expres doen.
Ik hoor het ook vaak, maar vind het niet erg. Te dun is niet de standaard voor er gezond uitzien, denk dat dit het veelal is. Althans dat hoop ik Ik ga er maar vanuit dat de mensen die dit tegen mij zeggen, mij er blakend gezond uit willen laten zien. Moet er wel bij vermelden dat als ik weer te dunnetjes wordt, zo wit ben als een spook. Hoop dat jullie het begrijpen, klinkt als vaag verhaal volgens mij.
Ik heb het tegen een vriendin van mij gezegd maar die schoot er echt in door. Ze werd gewoon mager en dat was niet mooi en ik maakte me zorgen. Nu zegt ze het zelf ook gelukkig. Sommige mensen bedoelen het dus niet "kwaad". Oh en ik zeg niet dat jij te dun bent natuurlijk want ik ken je niet maar ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat het misschien niet altijd lullig ofzo bedoelt is
Tegen mij wordt het nu ook vaak gezegd. Ik ben in een jaar tijd op eigen kracht ruim 45 kilo afgevallen. Ik krijg nu van alle kanten te horen dat het genoeg moet zijn geweest en dat ik niet meer moet afvallen. Dat maakt me best boos want de mensen doen alsof ik heel dun ben en dat is gewoon niet zo. Oke ik ben van maat 52/54 naar maat 42 gegaan (broeken) en van maat 46 naar maat 40/m gegaan van bovenkleding maar er kan nog zeker wel een kilo of 10/15 af zonder ongezond dun te zijn.(zie foto voor en na) Als ik dat dan zeg krijg ik echt vervelende reacties.
Je ziet er goed uit Tesske. Ik denk bij te dun altijd aan van die meiden van het programma tot op het bot. Als ik het zo lees zijn wij allemaal niet zo dun dus zeker niet TE dun.
Herkenbaar. Ik woog tijdens me zwangerschappen 80 kilo. Nu ben ik zoveel afgevallen dat ik 55 kilo weeg. Voornamslijk me vader denk datcik niks eet. Maar ik eet juist veel.. Smorgen 2 broodjes en fruit Smiddags 4 broodjes Soepje erbij Dan savonds warm Enn vaak nog een toetje Maarja ik ben ook best klein.. maar vaak is het wel kwetsend.
De ene keer wordt er gezegd: eet je wel genoeg. En de andere keer wordt er gezegd: als ik zie wat jij allemaal naar binnen schuift, waar laat je dat? Ik vind zelf dat ik een goede eter ben, alleen eet ik niet snel. Ik ben dus veel langer bezig om de zelfde hoeveelheid als een ander naar binnen te werken. ik eet: 2 boterhammen als ik werk een (of meerdere) koekje(s) en vaak plakje ontbijtkoek 2 boterhammen iets te snoepen flink bord warm eten vaak 's avonds nog iets te snoepen of een koekje Ik zou wel meer fruit mogen/moeten eten. Ik drink bijna heel de dag door thee zonder suiker. Daar kom je natuurlijk geen grammetje van aan
Dat wordt tegen mij ook gezegd, eet je wel? ik eet: 1e maaltijd 's ochtends proteïne shake met een appel 2e maaltijd havermout 3e maaltijd 3 crackers met beleg en groente (tomaat/salade/enz) 4e maaltijd 2/3 crackers met beleg 5e maaltijd avondeten 6e na sporten proteïne shake met een 'snack' tussendoor nog veel fruit (meer dan 2 stuks) en op dagen dat ik langer of zwaarder ga sporten eet ik meer. ik drink water en thee.