Niet durven poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ramoontjuh82, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Mijn zoontje van bijna 3 is overdag zindelijk met plassen. Nu is het probleem dat hij niet gaat poepen op de wc. Hij heeft eergisteren wel gepoept op de wc en op zijn potje. Hij wil nu niet meer op het potje. Hij heeft vandaag wel 5x aangegeven dat hij moest poepen dus hup naar de wc maar zodra hij erop zit hoeft hij niet meer. Plassen doet hij wel op de wc.

Hebben meer kinderen dit dat ze niet durven poepen op de wc en wat hebben jullie gedaan?

PS hij heeft toen hij baby was in het ziekenhuis gelegen ivm zijn ontlasting kon hij niet poepen.

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    Hier ervaring mee.....wij biedenen luier aan die ging dan half uurtje aan ( mac )) en dan poepte ze daar in. en na paar weken deed ze het spontaan:(;) op de wc. Nu vraagt ze er soms om en dan weer dagen op de wc......

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hier ook sinds een week of twee plaszindelijk overdag. Hij heeft twee keer op het potje gepoept maar voor de rest niet. Hij zegt dat het niet lukt op de wc of op het potje.

Ik geef dan ook maar een luier.

Het is vooral zielig voor hem want hij loopt dan een paar uur rond van wc naar potje en weer naar de huiskamer. En maa zeggen dat hij moet maar dat het niet lukt. Luier wil hij ook niet altijd om.

Lastig dus....

Gelukkig is dit dus herkenbaar.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Alles uit de kast getrokken, niets werkte ;) Uiteindelijk tegen haar gezegd dat ik heel hard zou gaan klappen en dat vond ze kennelijk dusdanig leuk, dat t haar over de streep trok ;)

Maar tips die ik wel eens heb gehoord/lezen: luier in het potje leggen, zodat ze daarop kunnen poepen.
    En ook: gat in de luier knippen!! Kindje durfde wel op de wc te poepen als ie zn luier aan had :D

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn zoontje had dit ook, maar sinds een week vroeg hij uit zichzelf of hij op de wc mocht poepen. Hij is 3 jaar en 4 maanden. Ik zou zeggen niet pushen komt vanzelf:)

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter was al een half jaar plaszindelijk voordat ze op de wc durfde te poepen. Tot die tijd heeft ze altijd om een luier gevraagd als ze moest poepen..
    Hier alles geprobeerd, maar niks hielp. Tot ze per ongeluk een keer op de wc poepte omdat ze niet meer op kon houden. Dat bleek helemaal niet eng en sindsdien poept ze werkelijk waar overal op de wc..

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Ze plast keurig op de wc, maar poepen durft ze niet. Dat doet ze meestal in haar pamper tijdens het slapen. Ze heeft wel eens momenten op de dag dat zegt dat ze moet poepen en dan gaan we tig keer naar de wc, maar het lukt haar dan niet. Soms lukt het haar dan wel als ze een pamper om krijgt, maar meestal wacht ze tot ze in bed ligt. Ik heb nu al zo vaak gelezen en gehoord dat het vanzelf komt, dat ik me er maar geen zorgen om maak en het maar even zo laat.

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn dochter wilde ook niet poepen op de wc. Ze mocht stickers plakken als ze gepoept had (een heel vel vol maar dat maakte mij niet uit), en verder heb ik niks tegen haar gezegd over poepen, het een beetje genegeerd. Wel steeds op de wc zetten als ze moest poepen. Uiteindelijk ging het toch vanzelf. Succes, ik kan me goed voorstellen dat het je frustreert.

Deel Deze Pagina