Mijn dochter heeft na drie maanden nooit meer overdag uren geslapen, maar dit slaar toch wel alles. Ze is ZO druk en actief. Heel de dag brullen van plezier, nonstop van plezier met de voeten trappen. Ik leg haar als ze moe word op bed en soms gaat ze slapen maar vaak ook niet.. Nu slaapt ze op een dag 2 x 30 minuten. Dat is toch miet gezond? Doe ik wat fout ofzo? Regelmaat, weing prikkels ed hebben we al vanaf het begin. Ik weet dat babys niet uren hoeven te slapen, maar eerst was het nog 4 x 30-45 min. Nu twee keer 30 min. Einde vd avond huilt ze wel en kan ze alleen nog maar bij mij in slaap vallen. Heb t idee dat ze meer doet / ziet dan ze aankan. Ze is 4.5 mnd Nu bijv naar bed gebracht bij eerste vermoeidheidstekenen. Ligt ze echt nog 40 min te stuiteren in bed. Ondertussen is ze nu nog niet aan t slapen, wel aan t huilen van vermoeidheid.. Zucht
Hyperactief zijn wijst op oververmoeidheid. Babys worden overactief als ze eigenlijk heel moe zijn.. heel lastig. 2x 30 minuten vind ik heel erg weinig! Mijn zoontje is dezelfde leeftijd en ik houd nog steeds aan maximaal 1,5 uur wakker om te spelen en te drinken en daarna weer slapen. Dit klinkt wat overdreven maar hij heeft dit echt nog nodig! Heb een heel tevreden en vrolijk kind als die genoeg slaap krijgt. nu is natuurlijk ieder kind anders! Maar advies op deze leeftijd is nog wel 1.5 tot 2 uur wakker aan een stuk. Mischien zit je dus nu echt in een cirkel, ze slaapt constant te weinig waardoor ze overactief blijft en haar rust niet wilt pakken. Hier helpt het om echt naar de slaapsignalen te kijken! 1x gapen of in de ogen wrijven is naar bed brengen! Dan ligt die soms nog wel eens 10 minuten te kletsen of spelen in bed maar wacht ik een halfuur langer is die al oververmoeid en gaat moeilijk slapen. Hopelijk kun je hier wat mee succes!
Als ik 1.5 uur als wakkere tijd aanhou dan ligt ze eerst noemen half uur-45 min te spelen voordat ze moe wordt. Daarom leg ik haar max 2 uur na Wakker worden weer op bed. Als ik moeheidssignalen zie natuurlijk eerder, en die zie ik bijna altijd na zon 1 uur en 55 min. Daarvoor gaat ze toch niet slapen.
Oh trouwens dit had ik er moeten bij zeggen maar normaal huilt ze dus nooit. Ja vandaag wel bij het naar bed brengen. Maar normaal is ze heel de dag super actief en vrolijk.